kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

اخبار ورزش جهان


بلیت ۱۰ هزار دلاری  برای دیدار ال کلاسیکو
رئال مادرید و بارسلونا مرداد ماه در آمریکا به مصاف هم خواهند رفت.
نخستین ال کلاسیکو این فصل، هفتم مرداد ماه در آمریکا برگزار می‌شود. تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا در استادیوم هارد ‌راک در دیداری دوستانه به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار برای آمریکایی‌ها ویژه‌ است چون برای نخستین بار ال کلاسیکو در این کشور برگزار می‌شود اما نکته قابل توجه قیمت بلیت‌های این بازی است که تا ۱۰ هزار دلار می‌رسد. ارزان‌ترین بلیت ۲۸۳ دلار است. استقبال از این دیدار به حدی بود که بلیت‌ها تنها در دو روز فروخته شد. ورزشگاه میزبان اولین ال کلاسیکو فصل همیشه میزبان رقابت‌های فوتبال آمریکایی بوده است. آمریکا برای نخستین بار میزبان دیدار بارسلونا و مادرید است. تنها ال کلاسیکویی که خارج از مرزهای اسپانیا برگزار شد به سال ۱۹۸۲ برمی‌گردد. این دیدار در سی و یکم می در ونزوئلا برگزار شد و مادرید با تک گل دل بوسکه به پیروزی رسید. ۶۵ هزار تماشاگر می‌توانند شاهد حضور اغلب ستاره‌های دو تیم در این بازی باشند. تنها کریستیانو رونالدو در این بازی نخواهد بود.
موافقت با درخواست ۱۶ دوومیدانی‌کار روس
۱۶ دوومیدانی‌کار روس دیگر اجازه پیدا کردند تا بدون ملیت روس در مسابقات جهانی دوومیدانی شرکت کنند.
IAAF اعلام کرد که ۱۶ دوومیدانی‌کار روس، معیارهای کافی را برای شرکت در بازی‌های بین‌المللی به عنوان استثنا، دارند.
IAAF‌، ۱۵۰ درخواست امسال دریافت کرده است که ۳۲ درخواست تایید شدند و بقیه درخواست‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرند.
فدراسیون دوومیدانی روسیه از سال ۲۰۱۵ در محرومیت به سر می‌برد. این فدراسیون به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر دوپینگ نظام‌یافته در روسیه تعلیق شده است. سباستین کو، رئیسIAAF در این باره گفت‌: بررسی دوومیدانی روسیه برای این انجام می‌شود که ما به ورزشکاران اطمینان دهیم که می‌توانند به ما اعتماد کنند. این کار بزرگی است. ما باید ورزشکاران را از ورزش پاک مطمئن کنیم. در ماه می، درخواست ۲۸ ورزشکار روس برای شرکت در مسابقات بین‌المللی رد شده است.
کمک ۲۰ میلیون دلاری قطر به تیم پناهندگان المپیک
قطر اعلام کرد که قصد دارد در برنامه پناهندگان به کمیته‌ بین‌المللی المپیک IOC کمک کند. IOC قصد دارد که بعد از موفقیت تیم پناهندگان در بازی‌های ریو ۲۰۱۶ همچنان بر روی این تیم سرمایه‌گذاری کند و در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ نیز این روند را ادامه دهد. کمیته‌ المپیک قطر اعلام کرده است که قصد دارد در این رابطه با IOC کمک کند. IOC میزان کمک قطر را فاش نکرده است. با این وجود گفته شده است که این بودجه حدود ۲۰ میلیون دلار در چهار سال خواهد بود. کمیته‌ المپیک لیختن اشتاین نیز کمک مالی برنامه پناهندگان کرده است. قرار است که IOC در جلسه ماه سپتامبر در لیما در این باره صحبت کند. احتمال دارد که دیگر کمیته‌های المپیک نیز کمک‌های مالی انجام دهند. سخنگوی IOC در این باره اعلام کرد: ما بسیار خوشحال هستیم که این کمک را از سوی کمیته‌ المپیک قطر دریافت کرده‌ایم. اشخاص و گروه‌های دیگری نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که کمک کنند. تیم پناهندگان در المپیک ریو در رشته‌های شنا، جودو و دوومیدانی شرکت کرد. پوپول میسنگا، جودوکار این تیم موفق‌ترین ورزشکار پناهنده بود. این ورزشکار اصلیت کنگویی دارد. او در وزن ۹۰ -کیلوگرم جودو به راند ۱۶ رسید.
ولخرجی تیم‌های انگلیسی
در فصل نقل و انتقالات تابستانی
لیگ برتر انگلیس در فصل نقل‌ و انتقالات تابستانی باز هم بیش از دیگر لیگ‌های اروپایی برای خرید بازیکن هزینه کرده است. هنوز فصل نقل‌ و انتقالات تابستانی به نیمه نرسیده اما لیگ برتر انگلیس برای خرید بازیکن۴۲۵ میلیون یورو هزینه کرده است. برترین سطح رقابت‌های انگلیس در میان دیگر لیگ‌های اروپایی بیشترین هزینه را کرده است. این‌ در حالی است که تیم‌های بزرگ هنوز خریدهای اصلی‌شان را انجام نداده‌اند. چلسی قهرمان فصل گذشته، روز یکشنبه آنتونیو رودریگر را با قراردادی به ارزش ۳۵ میلیون یورو از رم جذب کرد. آبی‌های لندن همچنین کابایرو را به صورت بازیکن آزاد خریدند. از طرفی منچسترسیتی تاکنون ۹۰ میلیون هزینه کرده است. سیتی پپ گواردیولا، اردسون را با ۴۰ میلیون و برناردو با ۵۰ میلیون یورو به تیم خود اضافه کرد. همسایه این تیم یعنی منچستریونایتد تاکنون در میان تیم‌های لیگ برتر بیشترین خرج را برای خرید یک بازیکن کرده است. لیندلوف از بنفیکا با قراردادی به ارزش ۳۵ میلیون یورو به یونایتد پیوست. همچنین روملو لوکاکو با ۸۵ میلیون یورو از اورتون به این تیم رفت. مهاجم بلژیکی تاکنون گران‌ترین بازیکن فصل نقل‌ و انتقالات تابستانی بوده است. آرسنال نیز در نقل‌ و انتقالات فعال بود. توپچی‌های لندن لاکازت را با ۵۳ میلیون خریدند و کلاسیناک به صورت بازیکن آزاد از شالکه به این تیم پیوست. لیورپول خط حمله خود را تقویت کرد و محمد صلاح با قراردادی به ارزش ۴۲ میلیون یورو به این تیم رفت. تیم یورگن کلوپ سولانکه را به صورت بازیکن آزاد خریدند. تاتنهام، نایب قهرمان لیگ برتر هنوز فعالیتی در فصل نقل‌ و انتقالات نداشته است. تیم مائوریسیو پوچتینو علاقمند به جذب کواچیچ است.
کانادا قهرمان بسکتبال جوانان جهان
تیم ملی بسکتبال جوانان کانادا در دیدار نهایی جام جهانی مصر برابر ایتالیا به برتری رسید و قهرمان شد. در مرحله نهایی جام جهانی بسکتبال زیر 19 سال کانادا و ایتالیا در مسابقه فینال به مصاف هم رفتند که نماینده قاره آمریکا 79 بر 60 حریف اروپایی‌اش را شکست داد و قهرمان شد. در دیدار رده‌بندی نیز آمریکا به مصاف اسپانیا رفت و با نتیجه 96 بر 72 به برتری رسید و بر سکوی سوم جهان ایستاد.
رده‌بندی کامل جام جهانی بسکتبال به شرح زیراست:1. کانادا2. ایتالیا3. آمریکا4. اسپانیا 5. آلمان6. لیتوانی7. فرانسه8. آرژانتین9. پورتوریکو10. ژاپن11. نیوزلند12. مصر13. آنگولا 14. کره جنوبی15. ایران16. مالی.
کشتی‌گیر دستفروشی که رئیس‌جمهور شد
با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مغولستان، کشتی‌گیر سابق این کشور موفق به کسب حداکثر آرا شد. با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مغولستان، خالتما باتولگا کشتی‌گیر سابق این کشور و رقیب عسگری محمدیان‌، دارنده دو مدال نقره المپیک  و یک مدال نقره جهان به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شد. وی در سال 1963 در اولان‌باتور، پایتخت مغولستان به دنیا آمد. سه سال بعد در سال 1966 به علت سیلی عظیم که در این شهر به راه افتاد، همه زندگی‌شان را از دست می‌دهند. باتولگا ستاره به دلیل گذران سخت زندگی به ناچار با سن کم مجبور به کار می‌شود. وی همزمان با تحصیل در مدرسه هنر و فعالیت در هنر و نقاشی، آثار خود را در کنار خیابان به توریست‌ها می‌فروشد و از این طریق امرار معاش می‌کند. از آنجا که پدر او مربی کشتی‌های سنتی بوده، آرام آرام به این رشته علاقه‌مند می‌شود و در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد. وی از سال 1979 تا 1990 عضو تیم‌ ‌ملی کشتی مغولستان بود. وی یک طلا و دو نقره جهان در کشتی سامبو را در  کارنامه خود دارد.او سپس در سال 1990 با راه‌اندازی کارگاه تولید البسه برای خود کسب و کار بهتری را راه‌اندازی می‌کند. سپس با افزایش سرمایه وارد واردات و صادرات وسایل الکترونیکی می‌شود. باتولگا تحت تاثیر علاقه زیاد به فیلم «پدر خوانده» نام کارخانه خود را (جنکو) یکی از شخصیت‌های این فیلم می‌گذارد. وی سپس وارد تجارت اجاره تاکسی در مغولستان می‌شود و در سال 2004 برای نخستین‌بار فعالیت سیاسی خود را آغاز و به مدت چهار سال به عضویت پارلمان مغولستان در می‌آید. رئیس‌جمهور 54 ساله مغولستان در سال 2006 ریاست فدراسیون جودوی این کشور را بر دست می‌گیرد و در زمان ریاست وی جودوی این کشور برای نخستین بار موفق به کسب مدال طلای  المپیک می‌شود.