kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
نخستین وعده رئیس فدراسیون ژیمناستیک پس از انتخاب

قول می‌دهم در المپیک ۲۰۲۴ حضور داشته باشیم

زهرا اینچه درگاهی با اکثریت آرا به عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک انتخاب شد.


روز گذشته‌(دوشنبه) مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک با ریاست وزیر ورزش و با حضور داورزنی معاون ورزش قهرمانی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد که زهرا اینچه درگاهی با 24 رای برای مدت چهار سال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. زهرا اینچه‌درگاهی، حبیب نوظهوری، رضا محمد کاظمی و  سیدمحمد شروین اسبقیان چهار کاندیدای احراز پست ریاست فدراسیون اسکیت بودند. محمد شروین اسبقیان هم 12 رای آورد و کاظمی و نوظهوری نیز هر کدام 4 رای داشتند.
درگاهی پس از انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: من طرح برنامه‌های خود را در قالب طرح یک ساله در مجمع توضیح دادم اما در بخش گسترش پایگاه‌های قهرمانی در کشور و توسعه ژیمناستیک در مدارس و خیلی از موارد دیگر برنامه‌های زیادی خواهیم داشت. تیم‌های ملی باید بازسازی و احیا شوند. روی ماده ۸۸ نیز باید کار کنیم.
درگاهی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه ما ۵۰ سال است نماینده‌ای در المپیک نداشته‌ایم آیا قول حضور ژیمناستیک در المپیک ۲۰۲۰ را می‌دهید گفت: با توجه به بی‌بازگشت بودن ژیمناستیک، دشوار است که قول حضور در المپیک ۲۰۲۰ را بدهیم. البته ما برنامه زیادی برای المپیک ۲۰۲۰ مشخص کرده‌ایم اما می‌توانم قول دهم که در المپیک ۲۰۲۴ ژیمناستیک قطعا حضور خواهد داشت و این از اهداف ماست. وی در مورد اهداف و برنامه‌های خودش در ژیمناستیک زنان گفت: ما می‌خواهیم رقابت‌های بین‌المللی و مسابقه‌های کشورهای اسلامی را دوباره از سر بگیریم و اقدامات خوبی را در جهت ژیمناستیک زنان در ایران داشته باشیم.