kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰

تعویق سفر رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری به ایران

حضور رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری در ایران که قرار بود در مرداد انجام گیرد، در حال حاضر به تعویق افتاده و به نظر می‌رسد سفر به آمریکا دلیل این اتفاق باشد.


برایان کوکسن، رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری قرار بود مرداد ماه سال جاری به ایران سفر کند، اما اکنون حضور او به تعویق افتاده است.اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری (UCI) با ارسال نامه‌ای اعلام کرده سفر کوکسن به ایران فعلا به تعویق افتاده است، اما دلیل آن را عنوان نکردند. UCI بابت تعویق سفر کوکسن از ایران عذرخواهی کرده است.با توجه به این که رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری سفری به آمریکا را در پیش دارد به نظر می‌رسد دلیل تعویق حضورش در ایران نیز این باشد که مجبور است ابتدا به آمریکا سفر کند و بعد به ایران بیاید. در غیر این صورت به علت قانون ممنوعیت ورود اتباع شش کشور مسلمان به آمریکا دچار مشکل خواهد شد.بر اساس قانون ترامپ همچنین افرادی که به این شش کشور سفر کنند، هنگام ورود به آمریکا با مشکل مواجه خواهند شد.
UCI همچنین اعلام کرده قرار است در حاشیه انتخابات ریاست اتحادیه که شهریور سال جاری در نروژ برگزار می‌شود، نشان لیاقت را به اصغر خالقی، دبیر پیشین فدراسیون دوچرخه‌سواری به پاس زحماتی که در دوچرخه‌سواری کشیده شده است، اهدا کند.