kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
وزیر کشور:

مطالبات اصلی مردم طبق نظرسنجی‌ها مباحث معیشتی و اشتغال است

وزیر کشور در همایش منتخبان شوراها گفت: مطالبات اصلی مردم طبق نظرسنجی‌ها مباحث اقتصادی، معیشتی، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی است.



به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی کلان‌شهر‌ها، با اشاره به تجربه 37 سال دموکراسی در کشور خاطرنشان کرد: در ایام انتخابات ایران رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سفر داشت. از نگاه آنها حکومتی که بویی از دموکراسی ندارد یک دولت صلح‌طلب و دولتی که سی و هشت سال انتخابات داشته حامی تروریسم می‌شود. البته ملت‌ها این مسئله را خوب تشخیص می‌دهند و ما باید قدردان مردم باشیم.وی با بیان اینکه عدم‌تعادل در شکل‌گیری شهرها باعث شده کلان‌شهرهایی با توزیع جمعیت نامناسب شکل بگیرند که یکی از آنها را می‌توان تهران خواند که بالاترین تراکم جمعیت و همچنین بالاترین ثروت را دارد، گفت: باید این مشکل را به‌صورت ریشه‌ای و مبنایی ببینیم و تعادل‌بخشی و عدالت‌بخشی در کشور را محقق کنیم. اگر هر یک از ما در محدوده حوزه سکونتی خود به مسائل توجه کنیم، بی‌تردید مشکلات حل نمی‌شود.
وزیر کشور یادآور شد: اگر تمامی منابع در تهران به‌دلیل حضور جمعیت هزینه شود و روستاها به‌شکل فعلی باقی بمانند، مهاجرت به‌سمت کلان‌شهرها ادامه پیدا خواهد کرد و در آینده روستاهایی که برای ما اهمیت تأمین امنیت دارند، خالی از جمعیت خواهند شد.
رحمانی فضلی گفت: باید توجه داشته باشیم به کل کشور اعم از شهرهای کوچک، روستاها و کلان‌شهرها، لذا انتظار می‌رود همه شوراها با نگاه کلی به کشور موضوعات را پیگیری کنند.
وی اظهار داشت: شهر یک موجود زنده پویا است که با چنین تعریفی روزانه در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، کالبدی و فعالیت‌های مختلف آن تغییر می‌کند. اگر این موقعیت را بپذیریم باید پیشتاز این تغییرات باشیم تا بتوانیم شهر را اداره کنیم، لذا از منتخبان شورای اسلامی شهر و روستای کلان‌شهرها می‌خواهم که 10 سال آینده را ببینند و با پیشرفت امروزی که تکنولوژی در اختیار جمعیت قرار داده است،‌ موضوعات را دنبال کنند.
وزیر کشور تصریح کرد: در مجلس نگاه اصلاح‌طلبی و اعتدالی حاکم است و در شوراها هم‌ همین طور و در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز رئیس‌جمهوری اعتدال‌گرا انتخاب شد. مطالبه به‌حق مردم‌ این است که این جریان و نگاه در عمل برای مردم‌ چه خواهد کرد. مطالبات اصلی مردم طبق نظرسنجی‌ها مباحث اقتصادی، معیشتی، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی است.