kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

روایت رادیویی زندگانی یک ادیب(اخبار ادبی و هنری)

از هفدهم تا جمعه بیست و سوم تیر، بهروز رضوی در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران، کتاب «ماه عاشق» نوشته «سرور کتبی» از انتشارات سروش را طی هفت شب پی‌درپی بازخوانی می‌کند.



به گزارش خبرنگار ادب و هنر، این اثر، زندگینامه داستانی دکتر محمد معین ، استاد دانشگاه و مولف فرهنگ شش جلدی معین است که «محمدباقر رضایی» آن را برای خوانش در هفت قسمت 20 دقیقه‌ای آماده کرده و با تهیه‌کنندگی «رضا قربانی» روی آنتن خواهد رفت.
دکتر معین یکی از همکاران علی‌اکبر دهخدا در تدوین فرهنگ دهخدا بود و از آنجا که آن فرهنگ عظیم را (در آن زمان) دور از دسترس دانشجویان و علاقه‌مندان می‌دید، و از سوی دیگر (به گفته کارشناس این برنامه) موارد و منابع تازه‌ای را هم اضافه بر آن فرهنگ به دست آورده بود، به تنهایی دست به تالیف فرهنگ شش جلدی مشهور به «فرهنگ معین» زد و با این کار، علاقه‌مندان و دانشجویان را از مشکلات رجوع به منابع سنگین، رها نمود.
برنامه کتاب شب، کاری از گروه اخلاق و شهروندی رادیو تهران است که هرشب ساعت 23:30، کتاب‌های مشهور ایران و جهان به ویژه کتاب‌های درخواستی شنوندگانش را به مدت یک هفته با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند با رجوع به سایت رادیوتهران و شبکه گسترده «ایران صدا» تمامی برنامه‌های گذشته و حال «کتاب شب» را در اختیار داشته باشند.