kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱

اخبار ورزش جهان


رکورد دو ۳۰۰ متر دنیا شکسته شد
دونده آفریقایی، رکورد دوی ۳۰۰ متر دنیا را شکست. بولت نیز در دوی ۱۰۰ متر قهرمان شد.
واید فان نیکرک که قهرمان دوی ۴۰۰ متر المپیک ریو شده بود موفق شد در رقابت‌های دوومیدانی استراوا در جمهوری چک، رکورد دوی ۳۰۰ متر دنیا را بشکند.او این مسافت را با زمان ۳۰:۸۱ ثانیه دوید و رکورد قبلی که با زمان ۳۰:۸۵ در اختیار مایکل جانسون بود را بهبود بخشید.از فان نیکرک به عنوان پدیده آینده دوومیدانی دنیا نام برده می‌شود.او در ریو هم رکورد دوی ۴۰۰ متر را شکست و مدال طلا را به گردن آویخت.همچنین یوسین بولت، دارنده ۸ مدال طلای المپیک، برای نهمین و آخرین بار، شب گذشته در رقابت‌های دوی ۱۰۰ متر استراوا در جمهوری چک به میدان رفت و با وجود شروع بدی که داشت موفق شد با زمان ۱۰:۰۶ ثانیه به عنوان نفر اول از خط پایان بگذرد.این دونده جاماییکایی که سریع‌ترین مرد دنیا است می‌گوید همین سال میلادی از دنیای حرفه‌ای خداحافظی می‌کند.
آلمان - شیلی در فینال جام کنفدراسیون‌ها
تیم ملی آلمان با شکست مکزیک توانست به دیدار نهایی جام کنفدراسیون‌ها صعود کند و حریف شیلی در فینال شود. دومین دیدار نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ها 2017 روسیه پنجشنبه شب بین دو تیم آلمان و مکزیک برگزار شد. شاگردان یواخیم لو به راحتی توانستند حریف خود را چهار بر یک شکست دهند.آلمان خیلی زود به نخست دست یافت. لئون گروتزسکا در دقیقه 6 گلزنی کرد. او دو دقیقه بعد بار دیگر دروازه مکزیک را باز کرد. تلاش‌های بازیکنان مکزیک برای گلزنی در نیمه اول بی‌نتیجه بود. بهترین فرصت این تیم را چیچاریتو از دست داد. مارک آندره تراشتگن چند بار با واکنش‌های خوب خود اجازه گلزنی به بازیکنان مکزیک را نداد و در نهایت 45 دقیقه نخست با پیروزی دو بر صفر آلمان به پایان رسید.در نیمه دوم مکزیک به تلاش خود ادامه داد اما باز هم دروازه‌اش را باز شده دید. گل سوم بازی را تیمو ورنر به ثمر رساند. بازیکنان مکزیک باز هم به تلاش خود ادامه دادند و چند بار دروازه حریف خود را تهدید کردند در نهایت توانستند در دقیقه 88 با گل فابیان گلزنی کنند. با این حال یونس دروازه این تیم را برای چهارمین باز کرد تا آلمان دومین فینالیست جام کنفدراسیون‌ها شود.پیش از این شیلی با شکست 3 بر صفر پرتغال در ضربات پنالتی توانسته بود به دیدار نهایی صعود کند.
جنجال تماشای مسابقه فوتبال شیلی
توسط جراحان در حین عمل
اقدام عجیب پزشکان بیمارستانی در شیلی که در زمان انجام عمل جراحی، مسابقه فوتبال میان تیم ملی این کشور و پرتغال را تماشا می‌کردند، واکنش‌های زیادی در پی داشته است.
وزارت بهداشت شیلی تحقیقاتی را در این خصوص شروع کرده و دانشکده پزشکی این کشور این حادثه را بی‌احترامی به بیمار دانسته است.با این حال اعلام شده که حال بیمار خوب است و دوران نقاهت خود را در بیمارستان سپری می‌کند.بازی مرحله نیمه نهایی جام فدراسیون بین تیم‌های ملی شیلی و پرتغال روز 28 ژوئن در شهر کازان روسیه برگزار شد که در آن مسابقه شیلی توانست در ضربات پنالتی با شکست پرتغال راهی فینال شود.
آینده چند بازیکن وابسته به تصمیم رونالدو
مهاجم پرتغالی در صورت جدایی‌اش از رئال مادرید باعث تغییر آینده چند بازیکن خواهد شد.
کریستیانو رونالدو اکنون در مادرید است تا تعطیلات خود را شروع کند و در کنار فرزندان تازه متولد شده‌اش باشد. با این حال هنوز درباره ادامه حضورش در رئال مادرید صحبتی نکرده است. تصمیم مهاجم پرتغالی بر آینده چند بازیکن تاثیر خواهد گذاشت و باشگاه مادریدی در رابطه با امضای قرارداد و یا فروش برخی از بازیکنان تصمیم‌گیری خواهد کرد.به همین خاطر خبرنگاران چهارشنبه شب پس از شکست پرتغال برابر شیلی در نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ها از رونالدو در این باره سوال کردند اما پاسخ او به اغلب آن‌ها سکوت بود. با این حال او با خبرنگار آس صحبت کرد و گفت‌: نمی‌خواهم با کسی حرف بزنم. او در ادامه تاکید کرد که این سکوت را نخواهد شکست.دقایقی بعد از این اظهارات فدراسیون فوتبال پرتغال در بیانیه‌ای اعلام کرد رونالدو می‌تواند در دیدار رده‌بندی حضور نداشته باشد و اردو تیم‌ ‌ملی را ترک کند.پس از این بیانیه رونالدو به مادرید سفر کرد. در این شرایط باشگاه اسپانیایی به‌زودی می‌تواند در رابطه با خروج آلوارو موراتا و خامس رودریگس تصمیم‌گیری کند هم‌چنین شرایط امضای قرارداد با کیلیان ام‌باپه را بسنجد. باشگاه مادریدی مطمئن است مهاجم پرتغالی فصل آینده در این تیم حضور خواهد داشت. فلورنتینو پرس (رییس باشگاه) منتظر فرصت مناسبی است تا با ستاره تیم خود در این باره صحبت کند. احتمالا تا ساعاتی دیگر این اتفاق رخ دهد تا مادرید در رابطه با بازیکنان دیگر تصمیم‌گیری کند. اگر رونالدو این تیم را ترک کند خروج موارتا و رودریگس بعید به نظر می‌رسد و احتمال حضور ام‌باپه در این تیم بیش‌تر می‌شود. اگر خلاف این موضوع اتفاق بیفتد شرایط متفاوت خواهد بود. به همین خاطر در حال‌ حاضر همه چیز به مهاجم پرتغالی بستگی دارد.
پوگبا: داخل قبر که گذاشته شوی
دیگر گران‌ترین و ارزان‌ترین بودنت فرقی ندارد!
هافبک فرانسوی تیم فوتبال منچستریونایتد با پاسخ دادن به منتقدان تیمش در فصل گذشته، گفت آن‌قدرها به این واقعیت که گران‌ترین بازیکن دنیا محسوب می‌شود، فکر نمی‌کند. پوگبا تابستان سال گذشته با قرارداد 105 میلیون یرویی‌اش از یوونتوس به منچستریونایتد منتقل شد و گران‌ترین بازیکن دنیا لقب گرفت. او که  در فصل اخیر در 51 بازی‌اش برای شیاطین سرخ 9 گل به ثمر رساند، می‌‌گوید فراموش کرده است که چه رقم هنگفتی برای خرید او پرداخت شده است. پوگبا افزود: بعد از یک هفته من فراموش کردم. این مردم هستند که آن را دوباره یاد من می‌اندازند. برای من این چیزها مهم نیست چون آخر سر یک روز گران‌ترین باشی یا ارزان‌ترین، همگی داخل یک قبر می‌رویم. پس من به این چیزها فکر هم نمی‌کنم. وقتی شما یکی از عزیزان‌تان را از دست می‌دهید اینگونه فکر نمی‌کنید. به همین دلیل من می‌گویم که باید از زندگی لذت برد چون خیلی کوتاه است. یادم می‌آید زمانی با پدرم حرف می‌زدم و الان او دیگر نیست.پل پوگبا با اشاره به این سه جام پاسخ منتقدانی که در طول فصل گذشته بارها از تیم او ایراد گرفتند را داد. هافبک فرانسوی شیاطین سرخ به مجله اسکوایر گفت: من قبول دارم که ما خوب بازی نمی‌کردیم، این کار انجام نمی‌دادیم. می‌دانم که ما چه کار‌هایی انجام دادیم؛ ما سه جام بردیم. این تمام آن چیزی است که من می‌دانم و این تمام چیزی است که اهمیت دارد، چون شما می‌توانید بهترین تیم دنیا باشید و بهترین فوتبال دنیا را ارائه کنید اما هیچ جامی نبرید. آن وقت چه کسی یادش می‌ماند که چه کار کرده‌اید؟ هیچ کسی. نه؟