kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن بوشهر به شیراز در اولویت اجرا قرار دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸ طرح ریلی در کشور مورد توجه قرار دارد که شش طرح آن از جمله راه‌آهن بوشهر به شیراز با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در اولویت اجراء قرار دارد.


امیر امینی در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با تاکید بر تسریع در اجرای راه‌های روستایی بر تکمیل و تسریع در اجرای راه‌های روستایی استان بوشهر از جمله جاده‌های مختلف دشتستان و رفع مشکلات تامین اعتبارات ملی آنها تأکید کرد.
وی افزود: برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها اعتباراتی از محل ارزش افزوده مصوب شده که پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار میلیارد تومان از این محل برای تسریع در اجرای راه‌های روستایی تخصیص یابد.
امینی با تاکید بر اجرایی شدن پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز افزود: مسیر راه‌آهن بوشهر به شیراز 450 کیلومتر و مسیر طرح ریلی بوشهر، عسلویه، شیراز 640 کیلومتر تعیین شده است.معاون برنامه‌ریزی و تجهیز منابع وزیر راه و شهرسازی افزود: برای اجرای طرح ریلی بوشهر، عسلویه و شیراز 4 هزار میلیارد تومان ارزیابی مالی شده است.امینی بیان کرد: امسال برای اجرایی شدن پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز فاینانسور انتخاب می‌شود و اعتبارات لازم برای تحقق این مهم مصوب و اختصاص می‌یابد.