kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

داعش اذعان کرد که اقدام موشکی ایران،انتقام حمله تروریستی اخیر تهران بوده است

گروه تروریستی داعش در هفته‌نامه خود چهار روز پس از حمله موشکی ایران به مقرهای این گروه تروریستی، این حمله را تأیید و اذعان کرد که اقدام موشکی ایران، انتقام حمله تروریستی اخیر تهران بوده است.


گروه تروریستی داعش در هفته نامه خود چهار روز پس از حمله موشکی ایران به مقرهای این گروه تروریستی، این حمله را تأیید کرد.
واکنش کوتاه و گذرای داعش به این حمله پس از چهار روز سکوت کامل، در قالب گزارشی در خصوص ایران و حمله تروریستی به مجلس و حرم امام خمینی‌(ره) بیان شد. داعش اذعان کرد که اقدام موشکی ایران، انتقام حمله تروریستی اخیر تهران بوده است.
با این حال داعش برای کم کردن اهمیت حمله موشکی ایران، مدعی شد، موشک‌ها به مردم شلیک شده نه مقرهای داعش و اینکه ایران می‌گوید مقرهای داعش را زده و تعدادی از سران آن را کشته، دروغ است! بدون شک اگر این ادعای داعشی‌ها صحت داشت، فضای رسانه‌ای را پر از تصاویر تلفات شهروندان غیرنظامی این حمله می‌کردند. این گروه تکفیری در عین حال به تعداد موشک‌های شلیک شده اشاره مشخصی نکرده است.
شورای امنیت بدون اذن رهبری تصمیمی نمی‌گیرد
امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حمله موشکی اخیر سپاه به مواضع داعش در سوریه، اظهار داشت: حمله موشکی جمهوری اسلامی علامت و نشانه‌ای از اقتدار جمهوری اسلامی در حفظ منافع ملی و تأمین امنیت کشور است و پیامی غیر از قدرت و امنیت برای کشورهای مسلمان ندارد و این قدرت در خدمت امت اسلامی است.
شمخانی درخصوص تصمیم‌گیری در این‌باره نیز تأکید کرد: تصمیم‌های تأثیرگذار در امنیت ملی که در شورای عالی امنیت هدایت می‌شود و روی آن تصمیم گرفته می‌شود توسط مقام معظم رهبری به این شورا ارجاع شده و با همدلی و وحدت میان قوا و نهادها این موضوعات در شورا به تصویب می‌رسد که این موضوع نیز اینگونه بود و شورا بدون اذن رهبری تصمیمی نمی‌گیرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: پس هر دو سخن درست است تصمیم حمله موشکی با اراده رهبر معظم انقلاب و مصوبه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت.
حامیان تروریسم باید تاوان بدهند
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه راهپیمایی روز قدس با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه گفت: این حمله موشکی مصداق اساسی مبارزه با تروریسم است و موجب تشدید تنش در منطقه نمی‌شود. بلکه موجب وحشت تروریست‌ها، حامیان آنها و صهیونیست‌ها می‌شود. باقری تاکید کرد: البته کسانی که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند باید تاوان آن را هم بدهند. اینکه رژیم صهیونیستی جبهه ‌النصره را در داخل دیوارها‌ی خود تجهیز، آموزش و نگهداری می‌کند باید تاوان آن را هم بپردازد. لذا وقتی ایران یکی از مراکز تروریست‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد اسرائیل بایستی بترسد و حتی کسانی که از این تروریست‌ها حمایت می‌کنند هم باید وحشت کنند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حاشیه‌های به وجود آمده مبنی بر فرمان حمله موشکی سپاه به  مواضع داعش گفت: اجرای عملیات علیه تروریست‌ها پیشنهاد سپاه و نیروهای مسلح بود و شورای عالی امنیت ملی از آن استقبال کرد که سپس این موضوع طبق سلسله مراتب نیروهای مسلح و فرماندهی مقام معظم رهبری تصمیم‌گیری و اجرا شد. باقری تصریح کرد: باید به این گونه سخنان خاتمه داد.
حمله موشکی در زمان مناسب انجام شد
به گزارش فارس، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به حمله سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به داعش در استان دیرالزور سوریه، تصریح کرد که این مسئله در زمان مناسبی بود و پیام آشکاری برای حامیان تروریسم به ویژه رژیم‌های آمریکا، عربستان و اسرائیل است.
معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد: سوریه در نبرد علیه تروریسم اولویت‌هایی را مد نظر دارد که در پایان به آزادسازی کامل اراضی سوریه از تروریست‌ها منتهی شود. وی همچنین خاطر‌نشان کرد که سوریه همه تعهدات خود را در خصوص معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی امضا کرده ولی کشورهای غربی تا به امروز سعی دارند از این پرونده علیه سوریه استفاده کنند.