kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

حوادث کوتاه از کشور


    محکومیت قاتل اسیدپاش به اعدام
زاهدان - ایرنا: رئیس دادگستری زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: حکم نهایی پرونده اسیدپاشی مردادماه سال گذشته زابل که منجر به قتل یک نفر شد از سوی دیوان عالی کشور صادر و 2 متهم اصلی یکی به اعدام و دیگری به حبس طولانی‌ مدت محکوم شد.
ابوالفضل نجفی افزود: 10 ماه پیش برای نخستین بار اسیدپاشی در شهر زابل رخ داد که منجر به قتل یک نفر شد.
وی اظهار داشت: پس از این حادثه با پیگیری‌های انجام شده طی پنج روز متهمان این پرونده شناسایی و دستگیر شدند به طوری که پس از تحقیقات مقدماتی با سرعت و دقت در کمترین زمان پرونده تکمیل و رای آن صادر شد.
رئیس دادگستری زابل تصریح کرد: 2 متهم اصلی این پرونده یکی به اعدام و دیگری به حبس طولانی مدت محکوم شدند که حکم صادره به زودی اجرا می‌شود.
وی افزود: موضوع این پرونده ناموسی و اخلاقی بوده است.
کارمند شرکت کلاهبردار از آب درآمد
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری کلاهبرداری که با فاکتورسازی اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد و 700 میلیون ریالی از یک شرکت کرده بود، خبر داد.
سرتیپ «علی‌اکبر جاویدان» گفت: مدیران این شرکت با مراجعه به ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اظهار داشتند، با بررسی اسناد شرکت و سیستم حسابداری متوجه خروج برخی کالاها از شرکت و کمبود کالاهای موجود از تعداد واقعی آن شدیم.
وی ادامه داد: با اظهارات به دست آمده از مدیران شرکت و بررسی فاکتورها و اسناد بایگانی شده توسط ماموران مشخص شد بسیاری از فاکتورها ساختگی بوده و با عدد سازی بسیاری از کالاها از شرکت خارج شده است.
این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: با اطلاعات و سرنخ‌های به دست آمده ماموران موفق شدند عامل این فاکتور سازی‌ها را که یکی از کارکنان شرکت بود، شناسایی و دستگیر کنند.
جاویدان گفت: متهم به یک میلیارد و 700 میلیون ریال کلاهبرداری از شرکت اعتراف کرد که به مراجع قضائی معرفی شد.
 ۵ کشته‌انفجار کپسول گاز
سرویس شهرستانها: سرهنگ «نادر سهیلی» فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر انفجار کپسول گاز در یک منزل واقع در روستای دربند شرقی شهر خرمشهر، بلافاصله ماموران پلیس و یگان‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، فردی قصد باز کردن مسیر فاضلاب آشپزخانه به وسیله کپسول گاز را داشته که به دلیل انجام این عمل خطرناک موجب انفجار کپسول گاز و سبب مصدوم شدن پنج نفر از اعضای خانواده شد.
سرهنگ سهیلی تصریح کرد: پس از انتقال مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان متاسفانه هر پنج نفر بدلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.
مرگ 6 نفر در تصادفات رانندگی
سرویس شهرستانها: برخورد دو دستگاه سواری در محور بوکان - میاندوآب منجر به کشته شدن راننده و سرنشین یکی از خودروها در دم شد. راننده و دو سرنشین دیگر نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. انحراف به چپ علت این حادثه اعلام شد. همچنین بر اثر واژگون شدن یک دستگاه وانت پیکان در کیلومتر 3 محور اسدیه - بیرجند مادر و فرزند 16 ماهه‌اش به علت جراحات فوت و دو نفر دیگر به شدت مجروح شدند. ناتوانی راننده خودرو در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی علت حادثه اعلام شد. واژگونی یک دستگاه پژو 206 در آزاد راه قزوین - رشت نیز باعث کشته شدن دو سرنشین 28 ساله در دم و 42 ساله در بیمارستان شد و یک سرنشین دیگر نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شد تخطی از سرعت مطمئنه سرپیچ علت تصادف اعلام شد.
زلزله کیاسر را لرزاند
ساری- خبرنگار کیهان: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4/5 ریشتر ساعت 6 و 30 دقیقه و 18 ثانیه روز پنجشنبه حوالی کیاسر در مرز استان‌های سمنان و مازندران را لرزاند.
این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین روی داد و خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی از زلزله گزارش نشده است. همچنین زلزله 4/1 ریشتری صبح پنجشنبه حوالی کوفرد از توابع شهرستان بستک را لرزاند.این زلزله خسارتی دربر نداشته است.
مرگ در دریا
* یک زن 23 ساله در سواحل نشتارود به هنگام شنا جان خود را از دست داد. فاطمه عیوضی‌پور ساکن روستای توبن نشتارود در منطقه پلتکله این شهرستان در منطقه شنا ممنوع در حال شنا بود که به دلیل ناآشنایی به فن شنا جان خود را از دست داد. جسد وی با تلاش اهالی کشف شد.
کشف نیم تن تریاک
سرویس شهرستان‌ها: جانشین انتظامی استان کرمان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و امنیت عمومی شهرستان کهنوج، ‌از حمل محموله مواد مخدر توسط قاچاقچیان مسلح از استان‌های شرقی به جنوب استان کرمان باخبر شدند.
سرهنگ «ناصر فرشید» افزود: در این راستا ماموران ضمن هماهنگی‌های قضایی، با رصد محورهای مواصلاتی، در محور «کهنوج- فاریاب» یک دستگاه پژو 405 را شناسایی کردند.
جانشین انتظامی استان بیان کرد: پس از اطمینان از حمل محموله مواد مخدر توسط این خودرو، به منظور متوقف ساختن آن، دستور ایست صادر شد که راننده خودرو با تیراندازی به سمت پلیس و افزایش سرعت، قصد فرار داشت که با عکس‌العمل سریع ماموران مواجه شده و ناکام ماند.
وی اظهار داشت: در این عملیات و درگیری مسلحانه، پلیس با اقتدار عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ کرده و موفق شد یکی از اشرار مسلح منطقه را دستگیر و در بازرسی از خودرو 509 کیلوگرم تریاک، یک قبضه سلاح جنگی و مقادیری مهمات را کشف کند.
فرشید خاطرنشان کرد: مواد مخدر کشف شده به همراه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
سرقت سایت همسریابی از 15 نفر
سرویس شهرستان‌ها: دو نفر که با راه‌اندازی سایتی تحت عنوان همسریابی موقت در فضای مجازی بالغ بر یک و نیم میلیارد ریال از 15 نفر کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی آنها به صورت اینترنتی مبالغی به سرقت رفته است با انجام تحقیقات لازم از شکات مشخص شد که آنها عضو سایتی با موضوع همسریابی موقت شده‌اند و بابت عضویت نیز مبلغی را پرداخت کردند که بررسی‌های صورت گرفته از سایت مزبور نشان داد درگاه بانکی سایت و فیشینگ جعلی بوده و اطلاعات حساب کاربران را به سرقت می‌برده است.
سرهنگ مصطفی مرتضوی افزود: سارقان پول را با روش‌های پولشویی از حساب کاربران خارج می‌کردند که متهمان که دو جوان 20 و 25 ساله و ساکن یکی از استان‌های کشور بودند مورد شناسایی قرار گرفتند و هر دو نفر در مخفیگاهشان دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل شدند.این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در مواجه با مدارک و مستندات صریح پلیس به سرقت از حساب 15 نفر از شهروندان استان اصفهان به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتراف کردند.