kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۱۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در ایام تعطیلات عید سعید فطر

در تعطیلات پیش رو ترجیحاً به استان‌های شمالی سفر نکنید



رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه طی روزهای آینده  با افزایش حجم ترافیک در محورهای شمالی و جاده‌های استان تهران و البرز به سمت شمال کشور مواجه خواهیم بود، به هموطنان توصیه کرد، سفرشان را به زمان پیک سفرهای عید فطر موکول نکنند.
به گزارش فارس،‌ سردار حمیدی افزود: خصوصا محورهای هراز، چالوس و فیروزکوه ظرفیت بالایی برای تردد ندارند و در صورت اشباع، شاهد کندی شدید حرکت خواهیم بود و در زمان پیک ترافیک بهتر است مسافران این مسیرها را برای تردد انتخاب نکنند.
حمیدی ادامه داد: گرچه همکاران پلیس راهور، برای تسهیل تردد در جاده‌ها، محدودیت‌هایی را برای ترددها ایجاد کرده‌اند و احتمالا در دو مرحله جاده چالوس به سمت شمال یک طرفه خواهد شد، اما این محدودیت کفایت نمی‌کند و تجربه سال‌های گذشته نشان داده که مسافران نباید زمان برگشت خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول کنند.
وی با اشاره به اینکه طبق آمار، 40 درصد از حوادث در طرح تابستانی مربوط به خروج خودروها از جاده و واژگونی آنها بوده است، گفت: در بعضی استان‌ها مثل خراسان رضوی، اصفهان، سمنان، فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی به دلیل صاف بودن جاده‌ها و کفی بودن آنها و همچنین گرمای تابستان  و یکنواخت بودن مسیرها، درصد واژگونی خودروها بیشتر از سایر مسیرهاست و 70 درصد خروج خودروها از جاده و واژگونی‌ها در مسیرهای این استان‌ها اتفاق افتاده است، برای همین توصیه می‌شود هموطنان قبل از تردد در این مسیرها استراحت کافی داشته باشند و در توقف گاه‌های مناسب در طول سفر حتما بایستند و استراحت کنند تا شاهد واژگونی کمتر خودروها باشیم.
رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: همچنین به همه هموطنان توصیه می‌کنیم در تردد از جاده‌های کوهستانی صبر و تحمل بیشتری به خرج دهند، زمان بیشتری را برای سفر خود در این ایام در نظر بگیرند.
سردار حمیدی با بیان اینکه دو روز مانده به عید فطر و یک روز بعد از عید فطر زمان مناسب‌تری برای شروع و اتمام سفرهاست، توضیح داد: روز عید فطر و یک روز قبل از عید، معمولا پرترافیک‌ترین روزها برای محورهای هراز و چالوس و قزوین به سمت رشت است.
وی در پاسخ به این سوال که اگر هموطنان قصد داشته باشند بعد از نماز عید فطر به سمت محورهای شمالی سفر کنند، کدام مسیرها را باید از برنامه‌ریزی شان خط بزنند، گفت: اگر در این زمان بخواهند از جاده چالوس و هراز تردد کنند قطعا با کندی حرکت مواجه می‌شوند.
محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها
در ایام تعطیلات عید فطر
پلیس راهور نیروی انتظامی به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در امر عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور مربوط به تعطیلات مرتبط با عید سعید فطر را اعلام کرد.
به گزارش سایت پلیس راهور، تردد موتورسیکلت از ساعت12 ظهر روز یکشنبه  چهارم تیرماه الی ساعت 6 روز شنبه دهم تیرماه از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد، محورهای قوچان-مشهد، سبزوار- مشهد و تربت حیدریه- مشهد و بالعکس ممنوع میباشد.
در محور کرج- چالوس ضمن اینکه تردد انواع تریلر،کامیون و کامیونت کماکان ممنوع میباشد، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روز یکشنبه چهارم تیرماه الی ساعت 3 روز دوشنبه پنجم تیرماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 روز یکشنبه چهارم تیرماه الی ساعت 3 روز دوشنبه  پنجم تیرماه از کرج به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.
 همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روز دوشنبه  پنجم تیرماه الی یک بامداد روز سه شنبه ششم تیرماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 روز دوشنبه  پنجم تیرماه  الی یک بامداد روز سه شنبه ششم تیرماه از کرج به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روز جمعه نهم تیرماه الی  3 بامداد روز شنبه دهم تیرماه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه ازساعت 15 روز جمعه  نهم تیرماه الی 3 بامداد روز شنبه دهم تیرماه از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.
 در محور هراز علاوه بر اینکه تردد کلیه تریلرها کماکان ممنوع می‌باشد، تردد کلیه کامیون‌ها  و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 روز یکشنبه چهارم تیرماه الی ساعت 6 روز چهارشنبه  هفتم تیرماه و همچنین از ساعت 8 الی 24 روز پنجشنبه هشتم تیرماه و نیز از ساعت 8 روز جمعه نهم تیرماه الی ساعت 12 ظهر روز شنبه دهم تیرماه ممنوع است.
همچنین تردد کلیه وسایل نقلیه ازساعت 14 روز جمعه نهم تیرماه الی  یک  بامداد روز شنبه دهم تیرماه  از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 16 روز جمعه  نهم تیرماه الی  یک بامداد روز شنبه دهم تیرماه با اعلام مامورین پلیس راه در محل، از آب اسک به رودهن(محدوده مشاء) به صورت یکطرفه می‌باشد.
همچنین محدودیت‌های تردد دیگری برای کامیون‌ها، تریلرها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختنی و فاسد شدنی در برخی محورهای دیگر کشور در این ایام در نظر گرفته شده است.
بنا بر اعلام پلیس راهور، در صورتیکه عید سعیدفطر روز یکشنبه چهارم تیرماه اعلام شود کلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اعلام شده یک روزجلوتر اعمال می‌شود.
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی با شماره تلفن‌های 88255555 (10 خط) و 120 بطور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان است؛ همچنین در پایگاه اطلاع رسانی ir. 120 www.rahvar آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترسی است.