kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۸۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

اخبار ورزش جهان


برگزاری لیگ جهانی 2018والیبال  با ۱۶ تیم
با اعلام فدراسیون جهانی والیبال لیگ جهانی ۲۰۱۸ و گرندپری با شرکت ۱۶ تیم برتر برگزار خواهد شد.
با اعلام فدراسیون جهانی والیبال لیگ جهانی و گرندپری ۲۰۱۸ با تغییراتی همراه شد. بنابراین تصمیم که پیش از اتمام لیگ جهانی ۲۰۱۷ گرفته شد ه از سال آینده لیگ جهانی فقط در یک گروه ۱۶ تیمی برگزار خواهد شد. همچنین در لیگ جهانی ۲۰۱۸ تلاش شده تا همه تیم‌ها بتوانند میزبانی را تجربه کنند و بازی‌های دیگر در پنج هفته‌ بازی کنند.بیشترین سود را از این تغییرات ایتالیا به دست آورد. ایتالیایی‌ها در لیگ جهانی امسال با دو پیروزی و هفت شکست در قطر جدول ایستادند و با توجه به نظر من فدراسیون جهانی بایستی به سطح دو سقوط می‌کردند، اما با تغییرات ایجاد شده ایتالیا هم در سال ۲۰۱۸ در لیگ جهانی حضور خواهد داشت. با توجه به نتایج کسب شده تیم‌ها  و در پایان دور مقدماتی سطح یک پیش‌بینی می‌شود در لیگ جهانی ۲۰۱۸ تیم‌های فرانسه، برزیل، صربستان، کانادا، آمریکا، لهستان، بلغارستان، آرژانتین، ایران، ایتالیا (یازده تیم سطح یک لیگ جهانی بدون بلژیک)، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، چین و آلمان حضور یابند.
مورینیو هم به فرار از پرداخت مالیات متهم شد
سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد، همچون هموطن سرشناس و شاگرد قدیمی‌اش به نپرداختن مالیات درآمدهایش متهم شده است. کمتر از یک هفته بعد از شکایت دادستانی مادرید علیه کریستیانو رونالدو به اتهام کلاهبرداری مالیاتی، اکنون ژوزه مورینیو نیز به فرار از پرداخت مالیات متهم شده است.به گزارش رویترز دادستانان اسپانیایی با بررسی مدارک حقوقی مربوط به درآمدهای سرمربی حال حاضر منچستریونایتد در دوران سه ساله مربیگری‌اش در رئال مادرید (تابستان 2010 تا تابستان 2013) مدعی شده‌اند که آقای خاص بخشی از مالیات درآمدهایش را پرداخت نکرده است.مورینیو پیش از این هم (زمستان سال گذشته) به فرار از پرداخت مالیات درآمدهایش در اسپانیا متهم شده بود اما او با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در سه فصل مربیگری‌اش در رئال مادرید بیش از 26 میلیون یورو مالیات پرداخت کرده است.
مشخص شدن زمان دادگاهی شدن رونالدو
تاریخ دادگاهی شدن بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۶ مشخص شد.
کریستیانو رونالدو که سه‌شنبه هفته گذشته از سوی دادستانی شهر مادرید به چهار فقره کلاهبرداری برای نپرداختن مالیات بر برآمدش متهم شد و شکایتی علیه وی در دادگاه منطقه پوسوئلو آلارکن مادرید تنظیم شد، باید روز دوشنبه 31 جولای ( 9 مرداد) در دادگاهی در اسپانیا حاضر شود و نسبت به اتهامی که به او وارد شده از خود دفاع کند و توضیح دهد. بهترین بازیکن جهان در سال 2016 متهم به این است که در فاصله سال‌های 2011 تا 2014 مرتکب اقداماتی برای فرار از پرداخت رقمی معادل 17 میلیون و 768 هزار و 897 یورو از مالیات درآمدهایش از محل قراردادهای تبلیغاتی‌ شده است.
آلوز با منچسترسیتی به توافق رسید
مدافع برزیلی بانوی پیر برای پیوستن به منچسترسیتی با مدیران این باشگاه به توافق رسیده است.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دنی آلوز با منچسترسیتی برای عقد قراردادی دو ساله به توافق رسیده است. این مدافع برزیلی روز دوشنبه با سران باشگاه یوونتوس دیدار کرد تا در خصوص جدایی‌اش از جمع قهرمان ایتالیا بحث و گفت‌وگو کند. گفته می‌شود منچسترسیتی در نظر دارد رقم 5 میلیون پوند بابت جذب مدافع برزیلی راه‌راه پوشان تورینی بپردازد. نشریه «سان» انگلیس در این رابطه خبر داد آلوز 34 ساله که هنوز یک‌ سال دیگر با یوونتوس قرارداد دارد در آستانه توافق با منچسترسیتی است و در صورت پیوستن به این تیم انگلیسی هفته‌ای 100 هزار پوند دستمزد خواهد گرفت.آلوز که در هفته‌های اخیر بحث پیوستنش به چلسی هم مطرح بوده، سابقه کار زیر نظر پپ گواردیولا در بارسلونا را دارد.
افشاگری «بلاتر»
درباره اعطای میزبانی جام‌جهانی 2022 به قطر
رئیس سابق فیفا دست به افشاگری درباره میزبانی جام جهانی 2022 قطر زد و مدعی شد که پلاتینی و سارکوزی باعث شدند تا قطر میزبان این رقابت‌ها شود.
جام جهانی2022 به میزبانی قطر برگزار خواهد شد. با وجود این که  مدت‌هاست که از انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی می‌گذرد اما همچنان انتقادها و البته اتهام‌هایی به مسئولان وقت فیفا برای دادن میزبانی به این کشور کوچک حوزه خلیج فارس وارد می‌شود.طبیعی است که انگشت اتهام قبل از هر کسی به سوی بلاتر، رئیس وقت فیفا باشد و او متهم به تبانی برای دادن میزبانی جام جهانی به قطری‌ها شود. رئیس سابق فیفا بعد از مدت‌ها دست به افشاگری زد و انگشت اتهام را به سوی میشل پلاتینی رئیس سابق یوفا گرفت. بلاتر گفت‌: نباید کسی از من به خاطر میزبانی قطر انتقاد کند،‌ بلکه این میشل پلاتینی بود که باعث شد تا میزبانی جام جهانی 2022 به قطر برسد. قرار بود که آمریکا به عنوان میزبان انتخاب شود و آنها رای زیادی داشتند اما پلاتینی دست به کار شد و رای‌های زیادی را بری قطر جمع کرد تا در نهایت این کشور میزبان شود. او ادامه‌ داد: بعد از جلسه‌ای که امیر قطر با سارکوزی و پلاتینی برگزار کردند، سارکوزی به پلاتینی این ماموریت را داد که میزبانی جام جهانی را برای قطر بگیرد و این گونه بود که رئیس سابق یوفا دست به کار شد. فشار سیاسی سهم بسزایی در انتخاب میزبان جام جهانی دارد. دولت فرانسه و پلاتینی باعث شدند تا در نهایت میزبانی جام جهانی 2022 به قطر برسد.
کمک ۳۴۶ هزار یورویی ماری به قربانیان برج گرنفل
اندی ماری، تنیسور شماره یک جهان اعلام کرد در صورتی که در مسابقات تنیس کوئینز قهرمان شود، جایزه ۳۴۶ هزار یورویی این بازی‌ها را به خانواده‌های قربانیان آتش سوزی برج گرنفل هدیه می‌کند.
اندی ماری پیش از این پنج بار در مسابقات کوئینز قهرمان شده و به دنبال ششمین قهرمانی خود در این مسابقات است.نتیجه‌ مسابقات کوئینز برای اندی ماری بسیار مهم است زیرا بعد از این مسابقات در ویمبلدون حاضر می‌شود. ماری پیش از این نیز جایزه مسابقات کوئینز را به خیریه داده است. در سال ۲۰۱۳ او این جایزه را به یک بیمارستان هدیه کرد. این بیمارستان مخصوص بیماران سرطانی بود.اندی ماری درباره شرایط فعلی‌اش در مسابقات گفت‌: در حال‌ حاضر بهتر از زمانی که در اپن فرانسه بازی کردم، بازی می‌کنم. در تمرینات بهتر توپ‌ها را پرتاب می‌کنم. فکر می‌کنم بهتر از پاریس ظاهر شوم. من بر روی چمن راحت‌تر هستم اما باید باز هم تمریناتم را ادامه‌ دهم. اندی ماری روزدوشنبه نیز در اعتراض به صحبت‌های مک اندرو، قهرمان سابق تنیس اعلام کرد که شایستگی رنک یک جهان را دارد و موفقیتش در  المپیک نیز ارزشمند است. مک اندرو با مقایسه ماری با فدرر و جوکوویچ اعلام کرده بود که دیگر تنیسورهای مطرح از اندی ماری بهتر هستند.
چانه‌زنی‌های نهایی بابت انتقال لوکاکو به چلسی
یک گزارش منتشرشده از چانه‌زنی‌های آخر بابت مهاجم اورتون توسط چلسی حکایت می‌کند.
روزنامه دیلی‌استار در گزارشی عنوان کرده روملو لوکاکو به حضور نزد تیم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر نزدیک شده است. این نشریه در مقاله خود عنوان کرد توافقات لازم برای انتقال میان 2 باشگاه انگلیسی صورت گرفته و اکنون چانه‌زنی‌های پایانی بابت مهاجم فصل گذشته اورتونی‌ها آغاز شده است. براین اساس منابع نزدیک به تیم، عنوان می‌کنند که چلسی حاضر است حقوق هفته‌ای 150 هزار پوند برای گلزن بلژیکی در نظرگیرد. در حالی‌که اورتونی‌ها می‌‌گویند بابت مهاجم 24 ساله ارزشمند خود رکوردی جهانی یعنی 100 میلیون پوند  را می‌خواهند.گزارشگر این نشریه که به تیم‌های مذکور نزدیک است، انتقال این گلزن را با سر رقمی که چلسی و اورتون به توافق خواهند رسید، تقریبا قطعی تلقی می‌کند.