kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
علوی در کمیسیون امنیت ملی:

50 مدیر دوتابعیتی از پست‌های دولتی برکنار شدند

وزیر اطلاعات با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برکناری حدود 50 مدیر دوتابعیتی از پست‌های دولتی خبرداد و افزود: بیش از 50 هزار کانال ضدارزش و ضداخلاقی را از صحنه خارج کردیم.

 

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس به ارائه گزارشی از نشست عصر دیروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در آغاز جلسه امروز، بحث تحولات منطقه به خصوص مسئله قطع ارتباط و روابط عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر مطرح شد و اعضا تحلیل‌های خود از شرایط را ارائه کردند.
وی افزود: در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات همراه با همکاران در کمیسیون حضور پیدا کردند و بحث با حضور وی ادامه یافت.
نماینده ورامین در مجلس تأکید کرد: بر اساس گفته‌های وزیر، فعالان فضای مجازی هم مانند سایر فعالیت‌ها ممکن است سوءاستفاده کنند، ولی وزارت اطلاعات بر همه فعالیت‌های مجازی اشراف کامل دارد و رویکردهای آنها را می‌شناسیم و قطعاً به کانال‌ها و سایت‌ها و... غیرمجاز اجازه فعالیت نمی‌دهیم و با آنها مقابله می‌کنیم؛ تاکنون بیش از 50 هزار کانال ضدارزش و ضداخلاقی را از صحنه خارج کردیم که بخشی از آنها کانال‌های غیراخلاقی، سیاسی، ضد ارزش‌های دینی بوده‌اند، در مورد بازداشت‌شدگان که در کانال‌های آنها نه مسائل ضد ارزش‌ها بوده و نه مسائل ضداخلاقی بوده و نه مسائل ضددین بوده، بلکه اغلب آنها افراد بسیار خوبی هستند و جزو خانواده انقلاب و نظام محسوب می‌شوند.
نقوی حسینی به سؤال حاجی‌دلیگانی اشاره کرد و گفت: سؤال از این قرار بود که علت حضور تعداد زیادی مدیران دو تابعیتی در بدنه دولت یازدهم چیست؟ وزیر پاسخ دادند که برخی از افراد مقیم هستند، یعنی به دلیلی در یک کشور دیگر اقامت داشته‌اند، این افراد دوتابعیتی نیستند، افراد مقیم هیچ مشکلی برای تصدی مدیریت‌ها ندارند، مگر منع قانونی داشته باشند، نوع دوم اقامت آمریکا تحت عنوان‌گرین کارت است و 5 ساله محسوب می‌شود، این فرد هم دوتابعیتی محسوب نمی‌شوند و در صورت عدم منع قانونی دیگری می‌تواند تصدی مدیریت را داشته باشد، فقط دو تابعیتی‌ها یعنی کسانی که با پاسپورت ایرانی و پاسپورت سایر کشورها سفر می‌کند و رفت و آمد دارد، این افراد را قانون تعیین تکلیف کرده است و نوعی جرایم برای آنها در دنیا داریم، چون قانون مدنی ما دوتابعیتی را نمی‌پذیرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حجت‌الاسلام علوی توضیح داد ما صدهزار ایرانی دوتابعیتی در دنیا داریم، اغلب آنها هم علاقه‌مند به ایران، انقلاب، نظام و کشور هستند ولی دوتابعیت دارند. اگر فردی را شناسایی کنیم که دوتابعیتی است نباید در سمت مدیریت قرار گیرد. اگر دستگاهی خود متوجه شد باید اقدام کند و اگر ما متوجه شویم ورود پیدا می‌کنیم.
وی اظهار داشت: وزیر اطلاعات گفت که از سال 95 حدود 300 نفر را احتمال می‌دادیم دوتابعیتی باشند، بررسی کردیم، حدود 50 نفر آنها دوتابعیتی بودند و برکنار هم شده‌اند و در این زمینه کوتاه هم نیامدیم و نخواهیم آمد، اما قبل از اثبات دو تابعیتی نمی‌توانیم با آبروی مردم بازی کنیم. در نهایت حاجی‌دلیگانی گفت هفته آینده پاسخ می‌دهم که قانع شدم یا خیر.