kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

کشف 80 کیلو تریاک از باک اتوبوس در ترمینال جنوب

ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ موفق به انهدام اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر و کشف بیش از 80 کیلوگرم تریاک ازآنها شدند.



جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به تسنیم گفت: به‌دنبال تحقیقات مأموران پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، چهار قاچاقچی مواد مخدر که با همکاری یکدیگر قصد داشتند مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را به‌وسیله یک دستگاه اتوبوس به پایانه جنوب تهران منتقل کنند، شناسایی شدند.
سرهنگ وحید زرین‌کلاه افزود: با توجه به تحقیقات انجام‌شده، نتایج به مرجع قضایی منعکس و متعاقب آن دستور دستگیری متهمان و بازرسی از خودروی آنها صادر شد که بلافاصله مأموران پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ برای دستگیری متهمان به محل اعزام شدند.
زرین‌کلاه ادامه داد: در یک عملیات پیچیده و انجام تحقیقات پلیسی، مأموران موفق شدند خودروی متهمان را در پایانه جنوب شناسایی و هر چهار متهم را دستگیر و به‌همراه خودرو برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت منتقل کنند.
به گفته وی، هر چهار متهم در بازجویی‌های انجام‌شده به جرایم خود مبنی بر قاچاق و توزیع مواد مخدر اعتراف کردند و در بازرسی از اتوبوس نیز 82 کیلوگرم تریاک که به‌طرز ماهرانه‌ای در باک گازوییل جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد و متهمان پس از تکمیل پرونده در اختیار دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 20 تهران قرار گرفتند.
دستگیری زورگیر موبایل‌ در جنوب تهران
رییس کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان، از دستگیری سارق موبایل قاپ، در مخفیگاهش خبر داد.
سرهنگ چنگیز ایدون به ایسنا  گفت: هفته گذشته چهار نفر از شهروندان به کلانتری مراجعه و اعلام کردند که فردی به زور گوشی تلفن همراه آنان را به سرقت برده و از آنجا که هر چهار مالباخته، مشخصات یک نفر را بیان کردند، سریعاً تیمی از عوامل کلانتری به سطح حوزه استحفاظی اعزام و برای دستگیری سارق طرح مهار و کنترل را اجرایی کردند.
ایدون افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات اولیه، مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی،  در یک عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند که در  بازرسی از مخفیگاه وی چندین دستگاه انواع گوشی موبایل و یکسری مدارک هویتی مربوط به دیگر افراد کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به انتقال متهم به کلانتری و انجام بازجویی گفت: متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت تلفن‌ همراه شهروندان به شیوه زورگیری اعتراف کرد.
رییس کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان با بیان اینکه برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد، ادامه داد: این فرد برای ادامه تحقیقات و کشف دیگر جرائم احتمالی به کارآگاهان اداره نهم پلیس آگاهی پایتخت معرفی شد.
سرهنگ ایدون با بیان اینکه شهروندان علاوه بر فشار روانی که بابت سرقت گوشی همراه متحمل می‌شوند؛ نگرانی بیشتری نسبت به فاش شدن اطلاعات و فایل ضبط شده در گوشی تلفن همراه خود دارند، گفت:  به شهروندان توصیه می‌کنم که اطلاعات گوشی همراه خود را هر چند روز یک بار خالی و در جای دیگری نگهداری کنند.