kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

رژیم صهیونیستی به خواسته‌های زندانیان گردن نهاد /پایان اعتصاب غذای اسیران فلسطینی پس از 41 روز

در پی تن‌ دادن مسئولان رژیم صهیونیستی به خواسته‌های انسانی اسرای فلسطینی، آنها اعتصاب غذای خود را متوقف کردند.



اسرای فلسطینی بامداد روز گذشته بعد از دستیابی به توافقی با اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی برای تحقق خواسته‌های انسانی خود، دست از اعتصاب غذای 41روزه خود کشیده و آن را تعلیق کردند. اسیران فلسطینی از روز 17 آوریل(28 فروردین) گذشته اعتصاب غذای خود تحت نام «نبرد آزادی و کرامت» را در اعتراض به بدرفتاری مسئولان زندان‌های رژیم صهیونیستی و بی‌توجهی به حقوق انسانی آنها و تأکید بر لزوم آزادی خود آغاز کردند.
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، پایان دادن رژیم صهیونیستی به بازداشت موقت اسیران، پایان دادن به سیاست زندانی کردن انفرادی اسیران، پایان دادن به سیاست جلوگیری از ملاقات خانواده‌های اسیران با آنها و پایان سهل‌انگاری پزشکی از جمله دیگر خواسته‌های اسیران فلسطینی اعتصاب‌کننده بود.
رئیس بخش امور اسیران فلسطینی در این باره گفت، بعد از دستیابی کمیته اعتصاب به‌رهبری مروان البرغوثی به توافقی با اداره زندان‌های اسرائیل به‌منظور برآورده شدن خواسته‌های انسانی اسیران فلسطینی، این اسیران اعتصاب غذای خود را شکستند. این توافق بعد از مذاکرات بیش از 20ساعته در زندان عسقلان رژیم اسرائیل به‌دست آمد. در این مذاکرات مروان البرغوثی و نمایندگان اسیران اعتصاب‌کننده حضور داشتند، این در حالی بود که اداره زندان‌های رژیم اسرائیل پیشتر ایده مذاکره با آنها را نمی‌پذیرفت.
کمیته اطلاع‌رسانی هیئت امور اسیران پیشتر اعلام کرده بود که اسیران اعتصاب‌کننده دچار کاهش وزن شدید شده و به ‌دشواری می‌توانستند حرکت کنند و با بیهوشی‌های مکرر روبه‌رو بودند. آنها همچنین با مشکلات مفصلی و کلیوی روبه‌رو شده و برخی خون بالا می‌آورند زیرا تعدادی از این اسیران اساساً بیمار هستند. این اعتصاب با همبستگی و حمایت گسترده در سطح مردمی و مسئولان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه روبه‌رو شد، به‌ویژه که رهبری آن را مروان البرغوثی به‌عهده داشت.
از سوی دیگرخالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل از آمادگی مشروط این جنبش برای سازش با رژیم صهیونیستی خبر داد و از مواضع دونالد ترامپ در مورد حماس ابراز ناامیدی کرد. مشعل گفت حماس آمادگی پذیرش کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ را دارد و‌ اگر احساس کند اسرائیل اراده‌ای جدی برای صلح دارد، متقابلا آماده سازش است.