kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
متر و ملاک انتخاب سرمربی تیم فوتبال جوانان چه بود؟!

آقای تاج پاسخگو باشید

تیم فوتبال جوانان ایران روز گذشته در سومین دیدار خود در جام جهانی جوانان با نتیجه دو بریک برابر پرتغال شکست خورد تا با قرار گرفتن در رده چهارم گروه خود، وداع زودهنگامی با این مسابقات داشته باشد.


سرویس ورزشی-

تلخی شکست برابر پرتغال زمانی بیشتر احساس می‌شود که بدانیم تیم جوانان تا دقیقه 53 نیز با یک گل از حریف اروپایی خود پیش بود ولی در ادامه دو گل دریافت کرد تا بازی برده را با باخت عوض کند؛ درست مثل اتفاقی که در بازی با زامبیا رخ داد.
وقتی تیمی در دو بازی متوالی، بازی برده را با باخت عوض می‌کند حتما اشکالات فنی اساسی داشته که مسئول اول و آخر آن نیز کادرفنی است.
سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در رقابت‌های جام جهانی، امیرحسین پیروانی بود؛ فردی که نه سابقه درخشانی در دوران بازیگری داشت و نه کارنامه پرباری در عرصه مربیگری!
امیرحسین پیروانی به عنوان فردی که به کار مربیگری علاقه مند است، بسیار محترم بوده و هست اما پرسش ما از آقای تاج و همکارانش این است که بر چه اساسی و با چه متر و ملاکی ایشان را به عنوان سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران انتخاب کردند، آیا در فوتبال عریض و طویل ایران با این همه مربی استخوان خرد کرده یک نفر پیدا نمی‌شد که هدایت تیم جوانان را برعهده گیرد؟!
مگر در تمام دنیا از مربیان بزرگ و کارکشته برای رده‌های پایه استفاده نمی‌کنند تا بازیکنان از همان سنین نوجوانی و جوانی الفبای فوتبال را اصولی یاد بگیرند، پس چرا در ایران چنین کاری نمی‌شود و یک مربی بدون کارنامه به نام امیر حسین پیروانی هدایت تیم جوانان را برعهده می‌گیرد؟!  
اصلا چگونه می‌شود که طی چند سال اخیر نام‌هایی چون « ه. ا « و « ا، م « مطرح می‌شوند و براحتی در رده‌های ملی نیز مربیگری می‌کنند، ولی از کنار نام‌هایی چون حبیبی، ابراهیمی، یاوری، قلعه نویی، دایی، استیلی، عزیزی و ... مثل آب خوردن عبور می‌کنیم.
امیدواریم مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال پاسخ پرسش‌های مطرح شده را بدهد تا اهالی فوتبال متوجه شوند که در فدراسیون فوتبال چه می‌گذرد.
در پایان باید خدمت دکتر سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان نیز عرض کنیم که اگر طبق گفته‌های خودتان قصد انجام اصلاحات در ورزش را دارید، لطفا از همین تیم جوانان شروع کنید و به عنوان مقام عالی وزارت ورزش بررسی کنید که کادرفنی تیم فوتبال جوانان با چه سیستم و مکانیزمی انتخاب شدند.