kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰

اخبار ورزش جهان


هزینه گزاف منچستریونایتد برای جذب بازیکن
منچستریونایتد با هدایت ژوزه مورینیو نتوانست در لیگ برتر انگلیس عملکرد خوبی از خود نشان بدهد. این تیم برای تبدیل شدن دوباره به قدرت نخست لیگ برتر انگلیس، به تغییرات اساسی در تابستان نیاز دارد و طبیعی است که به دنبال جذب چند بازیکن بزرگ باشد. روزنامه دیلی میل در گزارشی از رقم نجومی باشگاه منچستریونایتد برای فعالیت در فصل جابه‌جایی تابستانی سخن به میان آورد و نوشت که سران این باشگاه انگلیسی ۳۴۰ میلیون یورو برای خریدهای جدید خود در تابستان کنار گذاشتند.در ادامه‌ گزارش دیلی میل آمده که بازیکنانی مانند آنتوان‌گریزمان (مهاجم اتلتیکومادرید)، روملو لوکاکو (مهاجم اورتون)، مایکل کین (مدافع برنلی)، ویکتور لیندولف (مدافع بنفیکا) و آندرا بلوتی (مهاجم تورینو) از بازیکنانی هستند که ژوزه مورینیو در فهرست خرید خود قرار داده است. منچستریونایتد با قهرمانی در لیگ اروپا جواز صعود به لیگ قهرمانان اروپا برای فصل بعد را به دست آورد. طبیعی است آقای خاص به دنبال خریدهای گران‌قیمت و نجومی در تابستان باشد.
اظهار نظر جالب بالوتلی درباره مسی و رونالدو
کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در این یک دهه اخیر رقابت شدیدی برای کسب توپ طلا داشته‌اند. از سال 2008 تاکنون توپ طلا به تناوب بین مسی و رونالدو جابه جا شده است و هیچ بازیکن دیگری نتوانسته خود را به سطح این دو بازیکن بزرگ رئال مادرید و بارسلونا برساند.ماریو بالوتلی، ستاره ایتالیایی نیس اظهار نظر جالبی درباره توپ طلا داشت و گفت‌: بازیکنی که می‌خواهد توپ طلا را به دست آورد باید قبل از هر چیزی مسی و رونالدو را به قتل رساند و آنها را از سر راه بردارد.بالوتلی درباره این سؤال که آیا او شایستگی توپ طلا را داشته است، این گونه توضیح داد: صادقانه بگویم که تا الان آنقدر خوب نبوده‌ام که خود را شایسته کسب توپ طلا بدانم. گل‌های زیادی به ثمر رسانده‌ام و در بسیاری از بازی‌ها بهترین بوده‌ام اما این برای کسب توپ طلا کافی نیست.بالوتلی در فصلی که گذشت عملکرد بسیار خوبی در نیس داشت و توانست با بازی‌های درخشانی که به نمایش گذاشت سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را برای نیس به ارمغان آورد. ستاره ایتالیایی نیس در پایان و همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا قصد بازگشت به فوتبال ایتالیا را دارد، پاسخ داد: هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته‌ام. یکی، دو هفته‌ای استراحت می‌کنم و بعد از آن تصمیم نهایی‌ام را می‌گیرم.
گریزمان توافق با منچستریونایتد را رد کرد
آنتوان‌گریزمان یکی از بازیکنانی است که خبرهای زیادی درباره توافق او با منچستریونایتد به گوش می‌رسد. رسانه‌های انگلیسی پیش از این نوشتند که باشگاه منچستریونایتد برای جذب‌گریزمان علاوه بر پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو حاضر است که حقوق سالانه ۱۴ میلیون پوند را به این بازیکن فرانسوی پیشنهاد بدهد.گریزمان با منتشر کردن پستی در صفحه توییتر خود تاکید کرد هنوز برای آینده‌اش تصمیم نگرفته است. او گفت‌: شایعاتی که درباره آینده من منتشر می‌شوند، درست نیستند. همواره خود را بخشی از باشگاه بزرگ اتلتیکومادرید می‌دانم. هنوز درباره آینده خود تصمیم نگرفتم. با مشاوران ورزشی صحبت می‌کنم و بهترین تصمیم را نیز می‌گیرم.‌ گریزمان در سال ۲۰۱۴ از رئال سوسیداد به اتلتیکومادرید پیوست. او با وجود اینکه تاکنون نتوانسته است هیچ جامی با اتلتیکو به دست آورد اما همواره بازی‌های درخشانی را به نمایش گذاشته است. او در صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل قبل نقش بسزایی داشت.
تمجید دل پیرو از توتی
فرانچسکو توتی نماد باشگاه رم به شمار می‌آید که بارها با وجود پیشنهادهای خوب حاضر نشد جالوروسی را ترک کند. توتی اعلام کرد فصل بعد دیگر در رم بازی نخواهد کرد. الساندرو دل‌پیرو که پیشتر با توتی در تیم ملی همبازی بود، درباره او گفت: وقتی از یک بازیکن با کلاس با کیفیت جهانی صحبت می‌کنید، بدون شک باید نام توتی را ذکر کنیم. او یک اسطوره واقعی است. او ادامه‌ داد: توتی را به خوبی می‌شناسم. او با وجود اینکه سنش بالا رفته بود، بارها و بارها ثابت کرد بازیکن بزرگی است و هنوز توان بازی کردن دارد. سبک بازی توتی متفاوت و خاص است. او زیبا و هوشمندانه بازی می‌کند و یک بازیکن با کیفیت بسیار بالاست. دیدار رم برابر جنوا در هفته پایانی سری A، آخرین بازی با پیراهن رم است. این دیدار امروز(یکشنبه) برگزار می‌شود.
پپ گواردیولا به دنبال دومین خرید بزرگ تابستانی
منچسترسیتی فعالیت در فصل جابجایی تابستانی را زوتر از هر تیمی شروع کرد. این تیم در نخستین گام با برناردو سیلوا که بازیکن کلیدی و تاثیر گذار فصل گذشته موناکو بود، قرارداد امضا کرد. بدون شک پیوستن سیلوا به منچسترسیتی، تنها خرید تابستانی این تیم نیست و فیروزه‌ای‌پوشان به دنبال تغییراتی اساسی در تابستان هستند. اسکای اسپورت اعلام کرد جذب پیر امریک اوبامیانگ، دومین هدف بزرگ گواردیولا در تابستان است و باشگاه منچسترسیتی رقم بالایی را برای جذب این بازیکن گابنی پرداخت خواهد کرد. اوبامیانگ در فصلی که گذشت، عنوان بهترین گلزن بوندسلیگا را به دست آورد. پپ گواردیولا نیز به خوبی این بازیکن را می‌شناسد و سبک فوتبال او را بسیار متناسب با لیگ جزیره می‌داند. از رئال مادرید، پاری سن ژرمن و منچستریونایتد نیز به عنوان دیگر مشتریان مهاجم بوروسیا دورتموند یاد می‌شود. باید دید در نهایت چه تیمی این بازیکن را جذب می‌کند.
انریکه: بارسلونا خانه من است، شاید باز برگشتم
بارسلونا در فینال جام حذفی اسپانیا دیشب به مصاف آلاوس رفت. این آخرین دیداری بود که لوییس انریکه روی نیمکت آبی‌اناری‌ها نشست. انریکه سه سال هدایت بارسلونا را برعهده داشت. با توجه کسب سه‌گانه در سال نخست مربیگری روی نیمکت این تیم، می‌توان کارنامه او را رضایت بخش توصیف کرد. انریکه در این‌باره اظهار کرد: در زندگی چیزهای زیادی یاد گرفتم. یکی از چیزهای ارزشمند این بود که در زندگی به هیچ چیزی به صورت قاطع «نه» نگویم. به هر چیزی به دید مثبت نگاه خواهم کرد. او ادامه‌ داد: بارسلونا خانه من است. این تیم به من همه چیز داد. باشگاه بارسلونا ابتدا به عنوان بازیکن و در حال‌ حاضر نیز به عنوان مربی، به من اعتماد کرد. چرا این احتمال وجود نداشته باشد که بار دیگر به بارسلونا برگردم و برای بار دوم هدایت این تیم را به عهده بگیرم؟ می‌توانم این را بگویم که احتمال بازگشت من به بارسلونا وجود دارد. انریکه در پایان سخنان خود گفت‌: مربی جوانی هستم و زود است بازنشسته شوم. چیزهای زیادی در انتظار من خواهد بود. کسی چه می‌داند. شاید بازهم به بارسلونا برگشتم.
بازیکن گلادباخ هم گلر است
 هم مدیر بخش استعداد‌یابی!
کریستوفر هایم‌روت در فصل آینده فقط بازیکن و گلر شماره 3 مونشن‌گلادباخی‌ها نیست. بلکه او در ایام فراغت از تمرین و بازی، به عنوان مدیر نیز با باشگاهش همکاری می‌کند.براساس اظهارات ماکس ابرل، مدیر تیم آلمانی، هایم‌روت 35 ساله به خاطر توانمندی و رشته‌ تحصیلی به عنوان مدیر بخش استعداد‌یابی باشگاه نیز عمل خواهد کرد. ابرل اظهارداشت: هایم‌روت قصد داشت امسال بازنشسته شود. اما به خاطر یکسری نیازها برنامه خود را یک سال به عقب انداخت. با این حال ما مصمم هستیم مسئولیت بخش مدیریت استعداد‌یابی را به او محول کنیم.او قابلیت انجام این کار را به خوبی دارد.