kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹

غربگرایان در ونزوئلا حامی دولت را زنده زنده آتش زدند!

مخالفان غربگرای دولت ونزوئلا در جریان آشوب‌های روز یک شنبه خود در کاراکاس، یکی از حامیان دولت را در آتش سوزاندند! دولت ونزوئلا می‌گوید آمریکا به دنبال کودتا در این کشور ضدآمریکایی است.


بحران سیاسی ونزوئلا با بیش از 48 کشته و 400 زخمی همچنان ادامه دارد و اعتراضات غربگرایان با حمایت‌های آمریکا هر روز ابعاد وسیعتر و خشن‌تری به خود می‌گیرد. روز یک‌شنبه اما غربگرایان یکی از هواداران مادورو رئیس‌جمهور کنونی ونزوئلا را آتش زدند. حدود 100 نفر که در جریان تظاهرات ضد دولتی علیه مادورو حضور داشتند این مرد را احاطه کرده و با ریختن بنزین رویش او را به آتش کشیدند. این اتفاق در شرق کاراکاس رخ داد. همچنین با وجود اینکه برخی از معترضان می‌گفتند این مرد باید کشته شود، عده‌ای به وی کمک کرده و جانش را نجات دادند.
مادورو فرد مضروب را «اورلاندو فیگوئرا» 21 ساله نامید که بخاطر جراحات وارده در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است. مقامات ونزوئلا می‌گویند «اورلاندو ژوزه فیگرا» که از سوختگی ۸۰ درصد رنج می‌برد، پیش از به آتش کشیده شدن از سوی مخالفین دولت، مورد ضربات چاقو هم قرار گرفته بود!
رئیس‌جمهوری ونزوئلا در برنامه هفتگی خود در تلویزیون نیز گفت: آتش زدن فردی که به نظر حامی سوسیالیسم و چاوز است مصداق بارز جرم با انگیزه انزجار و جنایت علیه بشریت است.
رئیس‌جمهوری 54 ساله ونزوئلا همچنین گفت: «معترضان به دنبال کودتای خشونت آمیز علیه من با کمک آمریکا هستند و به شدت علیه جنبش سوسیالیست مبارزه می‌کنند. ونزوئلا با یک کودتا روبرو است که به شدت عدم تحمل و انزجار تبدیل شده است و با فاشیسم دوران نازی‌ها برابری می‌کند.» آمریکا در کنار حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم از شورشیان غربگرا در ونزوئلا،‌ تحریم‌های شدید اقتصادی نیز علیه این کشور اعمال کرده تا با گروگان‌گرفتن معیشت مردم، در این کشور نیز مثل برزیل، یک دولت غربگرا و دست‌نشانده روی کار بیاید!