kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۵۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
استقلال خوزستان مقابل الهلال شگفتی‌ساز می‌شود؟!

جای خالی تماشاگران در نبرد دشوار پرسپولیس و لخویا قطر

دیدار دو تیم پرسپولیس ایران و لخویای قطر در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا امروز سه‌شنبه در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار می‌شود.

سرویس ورزشی-

در دومین روز از مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا دو نماینده دیگر کشورمان سه‌شنبه به مصاف رقبای سرسخت خود خواهند رفت. پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی میزبان لخویا قطر است و استقلال خوزستان نیز مجبور شده در ورزشگاه سلطان قابوس عمان از الهلال پذیرایی کند.
پرسپولیس - لخویا
بدترین اتفاق برای پرسپولیس در بازی سرنوشت‌ساز و حساس مقابل لخویا، می‌توانست همین محرومیت از داشتن تماشاگران باشد؛ اتفاقی که رخ داد و کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمانی حکم محرومیت هواداران پرسپولیس را صادر کرد که این باشگاه کمترین زمان را برای اعتراض به این حکم داشت. از این‌رو بعید است رأی اعلام شده به نفع نماینده کشورمان تغییر کند. برانکو ایوانکوویچ غیر از یار دوازدهم تیمش، کمال کامیابی‌نیا را هم در اختیار نخواهد داشت. در تمرینات اخیر سرخپوشان پیدا بود که این مربی کروات در نظر دارد محسن ربیع‌خواه را در پست هافبک دفاعی جایگزین شماره 11 مصدوم تیمش کند.
پرسپولیس در بازی آخر خود مقابل الوحده روز با شکوهی را در ورزشگاه آزادی رقم زد و حالا هواداران این تیم امیدوارند تیم برانکو از این مرحله هم به سلامت عبور کند تا برای مرحله بعد لیگ قهرمانان این شانس را داشته باشد با تقویت خود یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی آسیا باشد. برخی کارشناسان اعتقاد دارند این پرسپولیس توانایی کسب عنوان در آسیا را دارد و اگر بازی‌های خوب خود را امروز هم تکرار کند می‌تواند از سد لخویا به سلامت بگذرد.
لخویا در شرایطی به تهران می‌آید که بعد از کسب عنوان قهرمانی در لیگ ستارگان قطر در مرحله نیمه‌نهایی امیر کاپ قطر برابر الریان شکست خورد تا همه توان و تمرکز خود را روی بازی با پرسپولیس بگذارد. همانطور که مهدی طارمی با 18 گل آقای گل لیگ ایران شد، در لیگ قطر  یوسف العربی با 24 گل توانست نقش عمده‌ای در قهرمانی تیمش داشته باشد.
یوسف العربی، مهاجم اهل مراکش است که سابقه بازی در تیم‌های گرانادا اسپانیا و کان فرانسه را در کارنامه خود دارد. او زوج خیلی خوبی را در خط حمله با ادگار برزیلی تشکیل داده است. قهرمان قطر در خط دفاع هم بازیکنانی چون چیکو فلورس اسپانیایی، یوسف آیمن و احمد یاسر را در اختیار دارد. ضمن اینکه قاسم برهان دروازه‌بان تیم ملی قطر هم از دروازه این تیم حراست می‌کند. در خط هافبک لخویا یک بازیکن سرعتی کره‌ای به نام، نام تائه هی  بازی می‌کند که وظیفه بازی‌سازی را به عهده دارد. همچنین علی عفیف نیز از بازیکنان با تجربه و مسلط در خط هافبک تیم‌ ‌ملی فوتبال قطر است.
استقلال خوزستان- الهلال عربستان
در دیگر بازی امروز تیم فوتبال استقلال خوزستان از ساعت 20:30  درعمان به مصاف تیم الهلال عربستان می‌رود. استقلال خوزستان در حالی میزبان حریف متمول سعودی است که با حاشیه و مشکلات فراوان توانست خود را به عمان برساند. بازیکنان استقلال به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان حاضر به سفر به عمان نشدند و در نهایت پس از تهدید و همکاری مسئولان فوتبال و استان خوزستان، بازیکنان سوار بر هواپیما شدند و خود را به عمان رساندند.
الهلال عربستان یکی از تیم‌های پرطرفدار و متمول عربستان است و اکنون شاگردان سیروس پورموسوی با دست خالی باید مقابل آبی‌پوشان عربستانی قرار بگیرند. پیروزی یا موفقیت  استقلال خوزستان مقابل الهلال با هیچ متر و معیار ورزشی قابل پیش بینی نیست. بازیکنان تیمی که حتی پول سفر نداشته‌اند آیا واقعا انگیزه‌ای برای بازی دارند؟
با این حال امیدواریم جوانان غیرتمند ایرانی باردیگر با توانایی‌های فردی و خلاقیت خود فوتبال آسیا را مات و مبهوت کنند. هرچند بردن الهلال امری بس دشوار به نظر می‌رسد و شاید خوش‌بین‌ترین تماشاگر ایرانی هم پیروزی استقلال خوزستان را در این بازی تصور نکند اما فوتبال ایران بارها از غیرممکن‌ها عبور کرده است و حماسه ملبورن و صعود به جام جهانی شاخص‌ترین آنهاست و امیدواریم این مرتبه هم شاهد یک شگفتی بزرگ در فوتبال آسیا باشیم.