kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

اخبار کوتاه از فوتبال


برانکو: بازیکنان غیبت هواداران را جبران می‌کنند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: متاسفانه مقابل لخویا بدون تماشاگر بازی می‌کنیم و این یک مشکل بزرگ است اما مطمئنم بازیکنان به خوبی جای یار دوازدهم تیم ما را پر خواهند کرد. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار مقابل لخویا قطر گفت: خوشحال و مفتخر هستیم که در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان شرکت کردیم و این برای همه ما یک افتخار بزرگ است. متاسفانه باید امروز بدون تماشاگر بازی می‌کنیم و این یک مشکل بزرگ است. وی با اشاره به محرومیت هواداران پرسپولیس از حضور در این بازی، افزود: متأسفانه 100 هزار هوادار ما امروز شانس حضور در ورزشگاه و لذت بردن از این بازی را ندارد. طبیعی است که ما مجبوریم در این فضا بازی کنیم.برانکو گفت: لخویا قاطعانه قهرمان لیگ قطر شد و تیم شایسته‌ای به حساب می‌آید. لیگ قهرمانان آسیا جای تیم‌های قهرمان است و سطح خیلی بالاتری نسبت به لیگ برتر دارد. بچه‌های من هم نشان دادند که از هیچ تیمی نمی‌ترسند. آنها به خود و کیفیت‌شان اعتماد دارند و می‌دانند که هیچ تیمی بهتر از ما نیست. من هم به بچه‌هایم اعتماد کامل دارم. می‌دانیم که این بازی سخت است و قابل قیاس با بازی‌های دیگر نیست، اما هیچ دلیلی برای ترسیدن و کاهش اعتماد به نفس‌ وجود ندارد.وی درمورد محرومیت هواداران پرسپولیس از حضور در ورزشگاه، گفت: طبیعی است که نبود آنها در عملکرد ما تاثیر خواهد داشت. امروز جای آنها در ورزشگاه خالی است، چون هوادار یار دوازدهم ماست. هواداران در زمان‌هایی از فصل که ما خوب نبودیم هم ما را دور نینداختند و از ما حمایت کردند.
پاشازاده سرمربی جدید نساجی مازندران
مالک باشگاه نساجی می‌گوید پاشازاده برای یک فصل هدایت این تیم را بر عهده دارد. مهدی پرهام درباره سرمربی فصل آینده تیم فوتبال نساجی، اظهار کرد: ما با مهدی پاشازاده به توافق رسیدیم و قرارداد یک ساله را با او امضا کردیم. هدف ما برای فصل آینده این است که تیمی ببندیم که نقاط ضعفش نسبت به فصل گذشته بر طرف شده باشد تا بتوانیم به لیگ برتر صعود کنیم.مالک باشگاه نساجی در پاسخ به این سؤال که فرایند جذب بازیکن و شروع تمرینات این تیم از چه زمانی آغاز می‌شود؟ گفت‌: پاشازاده در حال‌ حاضر در آلمان به سر می‌برد و هر زمانی که او برگردد فرایند جذب بازیکن شروع می‌شود. تمرینات تیم هم با بازگشت او در هفته‌ آینده آغاز می‌شود. او در پایان خطاب به هواداران نساجی گفت‌: ما هواداران فهیم و بزرگی داریم. هر کاری که می‌کنیم برای این است که آنها به آرزوی‌شان که لیگ برتری شدن نساجی است برسند. من از آنها می‌خواهم که ما را در این راه همراهی کنند و افرادی که برای تیم مشکل‌ساز می‌شوند را از تیم دور نگه دارند و نگذارند آنها برای ما فتنه بیافرینند.
مذاکره ناموفق تراکتورسازی با دنیزلی و کرانچار
مدیرعامل تراکتورسازی در خصوص آخرین وضعیت انتخاب سرمربی جدید این تیم در فصل آتی گفت: ما همیشه برای تراکتور به دنبال بهترین‌ها بوده‌ایم. هواداران تراکتورسازی شایسته بهترین‌ها هستند و انتظاری به جز کسب نتایج خوب و در عین حال ارائه بازی‌های زیبا و چشم‌نواز ندارند. بر همین اساس با تمامی گزینه‌های داخلی و خارجی که مورد نظر کارشناسان بودند مذاکره کردیم. مصطفی آجورلو افزود: دلیل طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی این بود که نخواستیم به عجله و یک تصمیم فردی به جمع بندی نهایی برسیم. به نظرات هواداران و مطالبات به حق آنها توجه داشتیم. با این وجود پس از بررسی شرایط گزینه‌ها و مشاوره با کارشناسان تصمیم نهایی را در این خصوص خواهیم گرفت؛ تصمیمی که به سود هواداران تراکتورسازی باشد و ان‌شاءالله با حمایت پرشورها منجر به موفقیت تیم در رقابت‌های فصل آتی شود. در اینجا پیرامون گزینه‌های خارجی هدایت تراکتورسازی باید بگویم ما با آقای دنیزلی مذاکره کردیم اما ایشان مشغول به کار هستند و قرارداد دارند. همچنین کرانچار از گزینه‌های ما بود که تصمیم گرفت در سپاهان بماند و قراردادش را تمدید کند.
معمای جپارف-استقلال حل شد
رئیس‌کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ وضعیت پرونده ‏بازیکن ازبکستانی را تشریح کرد.‏ فریبرز محمودزاده در ‏مورد وضعیت قرارداد سرور جپارف با باشگاه استقلال ‏اظهار کرد: برای انتقال این بازیکن برای نیم فصل به ‏سپاهان تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین استقلال، سپاهان و ‏جپارف امضا شد که این تفاهم نامه سه جانبه ضمیمه ‏قرارداد جپارف با سپاهان در نیم فصل گذشته شده است. ‏وی افزود: اکنون براساس آن تفاهم نامه سه جانبه که در ‏قرارداد سپاهان با جپارف در سازمان لیگ موجود است، هیچ باشگاهی مجاز به عقد قرارداد با این بازیکن نبوده ولی باشگاه استقلال ‏می تواند قرارداد جدیدی با این بازیکن در سازمان لیگ برای فصل ‏آینده ثبت کند. البته با طی مراحل اداری و قانونی نظیر استعلام از ‏کمیته‌های تعیین وضعیت بازیکن، انضباطی، بین‌الملل و ‏تایید دبیر کل و رئیس‌سازمان لیگ قراردادش با استقلال به ‏ثبت می‌رسد. البته لازم به ذکر است که همه باشگاه‌ها ‏برای ثبت قرارداد بازیکنان خود باید این مراحل را طی کنند ‏و از تاریخ 25 خرداد ماه که فصل نقل و انتقالات آغاز می‌‏شود ثبت قرارداد بازیکنان آغاز می‌شود.‏ محمودزاده تصریح کرد: سپاهان یا هر باشگاه دیگری ‏بخواهد با جپارف قرارداد امضا کند با توجه به تفاهم نامه ‏سه جانبه‌ای که این بازیکن با استقلال دارد و در سازمان ‏لیگ موجود است این پرونده شکل حقوقی به خود گرفته و ‏پرونده را برای تعیین تکلیف به کمیته تعیین وضعیت بازیکن ‏و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال می‌کنیم.
محصص: سرمربی تیم المپیک تا ۹۹ درصد مشخص شده است
رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر تیم‌های ملی کمتر از ۱۹ سال، کمتر از ۱۶ سال و امید ایران بدون سرمربی هستند و تاکنون تصمیمی درباره کادرفنی آن‌ها گرفته نشده گفت: ما جلسات زیادی تاکنون برگزار کرده‌ایم و تعداد زیادی از مربیان را زیر نظر گرفته‌ایم. مرتضی محصص با بیان اینکه می‌خواهیم بهترین انتخاب را داشته باشیم، افزود: در حال حاضر فریدون معینی در کره‌جنوبی به سر می‌برد و زمانی که او به ایران بازگردد به همراه سایر اعضای کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را درباره این موارد خواهیم داشت. ما تا حدود ۹۹ درصد درباره انتخاب مربی تیم ملی المپیک به اجماع رسیده‌ایم اما هنوز نهایی نشده است. برای سایر تیم‌های ملی هم با مربیان زیادی صحبت کردیم و در ماه‌های پیش‌رو اسامی مربیان اعلام خواهد شد. مربیان جوان ما بسیار با دانش هستند.او ادامه داد: باید از گذشته درس بگیریم. خود من در دوره قبل هم حضور داشتم اما در دوره قبل‌تر افراد دیگری بودند که تاکنون موفق نبودیم. البته مشکلات تیم‌های ملی فقط مربوط به مربی نیست. در نقاط مختلف کمبودهایی وجود دارد اما الان پیشرفت کردیم. دیگر اشتباهات ۵ سال پیش را تکرار نمی‌کنیم.
معرفی اعضای جدید هیئت مدیره پرسپولیس به زودی
اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به زودی معرفی خواهند شد.هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس قرار است به زودی شاهد تغییراتی شود و به احتمال خیلی قوی برخی از اعضای هیئت مدیره فعلی این باشگاه از جمله فرشید گلزاده، محمد زادمهر و حمیدرضا گرشاسبی جای خود را به بهروز منتقمی، علی پروین و بیژن ذوالفقارنسب بدهند. با برنامه ریزی در نظر گرفته شده احتمالا علی اکبر طاهری و جعفر کاشانی به همراه سه عضو جدید ترکیب جدید پنج نفره هیئت مدیره باشگاه را تشکیل خواهند داد. ضمن اینکه هیئت مدیره جدید، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را انتخاب خواهند کرد تا او حق امضا داشته باشد.
خلعتبری: نگران نیستم و پیشنهادهای دیگری هم دارم
بازیکن فصل گذشته سایپا تأکید کرد که اولویت او در فصل آینده ماندن در این تیم است. محمدرضا خلعتبری در خصوص اینکه آیا فصل آینده در سایپا خواهد ماند یا خیر گفت: چند روز پیش با باشگاه تماس داشتم تا در مورد تسویه‌حساب صحبت کنم. این را هم متوجه شدم که هنوز آقای دایی لیست مورد نظرش را به باشگاه سایپا اعلام نکرده و در واقع من هم منتظر لیست سرمربی جدید سایپا هستم. وی ادامه داد: در تیم ملی و پرسپولیس با علی دایی کار کردم و خاطرات خوبی از آن زمان دارم. طبیعتا دوست دارم با این مربی کار کنم. اگر در لیست دایی بودم باعث افتخار من است و اگر نبودم مشکلی وجود ندارد، چون سرمربی براساس نیازهایش بازیکن را انتخاب می‌کند. خلعتبری اظهار داشت: نگران آینده نیستم، چون پیشنهادهای دیگری هم دارم. با این حال منتظرم تا تکلیفم با سایپا مشخص شود تا بعدا تصمیم بگیرم.
دستیاران خارجی دلیل عدم توافق فولادی‌ها
با سرمربی پرتغالی!
باشگاه فولاد خوزستان و پائولو سرژیو بنتو به دلیل عدم تفاهم بر سر حضور دستیاران خارجی برای این مربی به توافق نرسیدند. به دنبال حضور پائولو سرژیو بنتو در ایران و مذاکره با مسئولان باشگاه فولاد خوزستان به نظر می‌رسید این مربی با قراردادی یک ساله به فولاد خوزستان خواهد پیوست اما در نهایت دو طرف بر سر عقد قرارداد به توافق نرسیدند. بنتو در جلسه با اعضای هیئت مدیره این باشگاه به توافق ابتدایی رسیده بود و روز یکشنبه نیز برای بازدید از امکانات این باشگاه در اهواز حاضر شده بود اما در نهایت بر سر عدم موافقت باشگاه فولاد خوزستان با دو دستیار خارجی این مربی، بنتو به تهران بازگشت تا به کشورش بازگردد. بر اساس شنیده‌ها از باشگاه فولاد گفته می‌شود مبلغ مورد توافق فولادی‌ها برای یک سال با این مربی 200 هزار دلار بوده اما با توجه به هزینه‌بر بودن حضور دستیاران خارجی و اصرار باشگاه فولاد به حضور مربیان ایران دو طرف به توافق نهایی نرسیدند.