kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

اخبار ورزش جهان


کونته: کسب ۳۰ پیروزی در یک فصل آسان نیست
سرمربی چلسی درباره کار بزرگ این فصل تیمش توضیح داد. آنتونیو کونته، سرمربی چلسی پس از برتری در آخرین بازی فصل لیگ برتر انگلیس، کسب 30 پیروزی در فصل جاری را نشانه بزرگی قهرمان فصل لیگ جزیره دانست. او اظهار داشت: کسب 30 پیروزی در یک  فصل دستاورد بزرگی بود. باید کنار هوادارانمان  رسیدن به این استاندار خاص را دوباره جشن بگیریم. او درباره جان تری که در پایان رقابت  با هواداران تیمش خداحافظی کرد، افزود: تری لایق چنین پایانی بود و باید با یک قهرمانی این باشگاه را ترک می‌کرد. حالا  می‌توانیم با فتح جام حذفی جشن دیگری برگزار کنیم؛ هر چند قهرمانی در جام حذفی و غلبه بر آرسنال بسیار دشوار است. اگر فکر کنیم فصل به پایان رسیده  به دردسر می‌افتیم. با قهرمانی در جام حذفی فصل برای ما فوق‌العاده خواهد شد. نباید انگیزه خود را از دست دهیم. در حال حاضر در شرایطی مساوی با آرسنال  هستیم چون یک بار با 3 گل آن‌ها را شکست دادیم و یک بار هم با 3 گل مغلوب شدیم اما حالا شانس سومی برای ما وجود دارد تا پیروز شده و در انگلیس دوجامه شویم.
آلگری: ماندنم در یوونتوس
به یک توافق دوجانبه بستگی دارد
سرمربی یوونتوس از تاریخ‌سازی تیمش به وجد آمده است. ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی یوونتوس پس از قطعی شدن ششمین قهرمانی متوالی تیمش در سری A با برتری بر کروتونه در هفته سی و هفتم، این پیروزی را حاصل تلاش فراوان بازیکنانش دانست. او در پایان بازی گفت: در ابتدا باید از 6 بازیکنی که در هر 6 قهرمانی متوالی حضور داشتند، تمجید کنم. آن‌ها به افسانه‌ها پیوستند! ادامه کار من در یوونتوس به یک توافق دوطرفه بستگی دارد. از شغل خودم کاملا راضی هستم اما هنوز مذاکره‌ای نکرده‌ایم. یوونتوس به سطح بالایی رسیده و حفظ کردن این شرایط آسان نیست. او در ادامه اظهار داشت: این روزها را 10 سال پیش در دوران مربیگری  در ساسولو و کالیاری در ذهن داشتم. از جام‌هایی که با یووه و میلان برده‌ام بسیار خوشحالم اما هنوز راه درازی باقی مانده. ممکن است دوران مربیگری من خیلی طولانی نباشد اما  عاشق فوتبال هستم و هیچ فشاری را روی خودم حس نمی‌کنم.
8 خرداد سرمربی جدید بارسلونا معرفی می‌شود
انتظار هواداران بارسلونا برای آشنا شدن با سرمربی جدید تیم محبوب‌شان در آینده‌ای نه چندان دور به سر خواهد رسید. فصل سخت بارسلونا که لوئیس انریکه در اواسط آن اعلام کرد دیگر به کارش ادامه نخواهد داد، به پایان رسید و آبی و‌ اناری‌ها نتوانستند جام قهرمانی را از چنگ رقیب دیرینه‌شان رئال مادرید درآورند. انریکه در اوایل نیم فصل دوم اعلام کرد در پایان فصل به دوران سه ساله سرمربیگری‌اش در بارسلونا پایان می‌دهد و از آن زمان جست‌وجوی مدیران باشگاه برای یافتن جانشینی مناسب برای او آغاز شد و اکنون به نظر می‌رسد که آنها گزینه مورد نظر خود را پیدا کرده‌اند چرا که قرار است او را 29 می‌(8خرداد) معرفی کنند. آخرین مأموریت بارسلونا در این فصل کسب عنوان قهرمانی جام حذفی اسپانیا با شکست آلاوس در فینالی است که شنبه هفته آینده برگزار می‌شود و در حالی که بازیکنان بارسا امیدوارند با کسب این عنوان، بدرقه‌ای شیرین را برای سرمربی‌شان ترتیب دهند، در پشت صحنه، برنامه‌های آغاز یک عصر جدید در نوکمپ آغاز شده است.خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا بعد از بازی شب گذشته تیمش برابر ایبار گفت: باید تا پایان فصل صبر کنیم. روز دوشنبه 29 می  نام سرمربی جدیدمان را اعلام خواهیم کرد. اگرچه هنوز خبر موثقی از گزینه مورد نظر بارسلونا برای جانشینی انریکه منتشر نشده اما شنیده‌ها حاکی از آن است که به احتمال فراوان ارنستو والورده، سرمربی اتلتیک بیلبائو هدایت آبی ‌و ‌اناری‌ها را در فصل آینده برعهده خواهد داشت. این احتمال از زمانی که مشخص شد والورده در پایان فصل به همکاری‌اش با قرمز و سفیدپوشان ایالت باسک ادامه نمی‌دهد قوت گرفته است.
اظهارات زیدان پس از قهرمانی رئال مادرید در لالیگا
سرمربی رئال مادرید پس از شکست مالاگا و کسب عنوان قهرمانی در لالیگا به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. رئال مادرید با پیروزی دو بر صفر برابر مالاگا توانست در آخرین هفته لالیگا عنوان قهرمانی را با 93 امتیاز(سه امتیاز بیشتر از بارسلونا) کسب کند. زین‌الدین زیدان پس از بازی گفت: خیلی خوشحال و شاد هستیم. پس از 38 هفته به این جا رسیدیم و فاتح لالیگا شدیم. قهرمان  یکی از  زیباترین لیگ‌های جهان شدیم. پیروزی در این تیم به همراه چنین بازیکنانی فوق‌العاده است. سرمربی رئال مادرید افزود: امشب بهترین شب دوران حرفه‌ای‌ام است. می‌توان عناوین بیشتری کسب کرد اما امشب بهترین شب است. بازیکنان شایسته این جام بودند. خیلی تحت فشار قرار گرفتیم اما بازیکنان دویدند، جنگیدند و به همین خاطر برای همه آنها خوشحالم. همه بازیکنان مهم هستند. کلید موفقیت تیم همین است. زیدان در ادامه اظهار کرد: برای ما قهرمانی در لالیگا مهم بود. امروز روز لالیگا است و زمانی که فاتح این جام می‌شوید اهمیت زیادی دارد. برای مادرید اهمیت بیشتری دارد چون بزرگترین باشگاه جهان است. سرمربی فرانسوی در پایان گفت: از این لحظات نهایت استفاده را خواهیم برد. در سیبلس به همراه هواداران جشن خواهیم گرفت. فرصت کافی داریم تا خود را برای فینال لیگ قهرمانان اروپا آماده کنیم.
 آغاسی مربی جدید نواک جوکوویچ
نواک جوکوویچ مرد شماره دوی تنیس جهان بعد از شکست در فینال مسابقات مسترز رم اعلام کرد که آندره آغاسی مربی جدید او خواهد بود. پیش از این گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه صورت گرفته بود.‌ نواک جوکوویچ چندی پیش همکاری خود با تمامی مربی‌هایش را به پایان رساند و اعلام کرد که نیاز به یک فرد جدید دارد که پیش از این تنیسور بوده باشد و در شرایطی شبیه به او بازی کرده باشد. آغاسی در هفته‌های گذشته خبر مربیگری‌اش را رد کرده بود و اعلام کرده بود که تصمیمی برای این کار ندارد. هنوز جزییات قرارداد جوکوویچ و آغاسی مشخص نیست. گفته می‌شود که ممکن است آغاسی در نقش مشاور با جوکوویچ همکاری کند و مربی دیگری در طول فصل جوکوویچ را همراهی کند.
گواردیولا: کمپانی و آگوئرو فصل بعد با سیتی هستند
مربی منچسترسیتی به گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها پایان داد و اظهار داشت: کمپانی و آگوئرو فصل بعد همراه ما خواهند بود. مدتی است برخی گمانه‌زنی‌ها از انتقال آگوئرو به تیمی دیگر سخن می‌گویند. این اخبار با نیمکت‌نشینی مهاجم آرژانتینی قوت گرفت. از طرفی دیگر «ونسان کمپانی» که به مدت طولانی مصدوم بود و در تعداد بازی‌های اندکی به میدان رفت شرایط مشابهی نسبت به هم‌تیمی خود دارد. اما مربی من‌سیتی در مصاحبه‌ای به این شایعات خاتمه بخشید و اظهار داشت: ونسان و سرخیو فصل آینده همراه ما خواهند بود. وی تصریح کرد:‌ آنها پیشرفت چشمگیری داشتند. کمپانی هشت یا نه بازی برای ما انجام داد که در این تعداد اندک، توانایی‌های خود را نشان داد. من تصور می‌کنم اگر سیتی قهرمان لیگ شد، مدافع بلژیکی دلیل اصلی این عنوان بود. پپ گواردیولا گفت: اما ما 15 امتیاز پایین‌تر از چلسی لیگ را به اتمام رساندیم که سرخیو کمک بسیاری کرد. اکنون باید راه‌حل بهتری پیدا کنیم و تنها به گلزنی آگوئرو دل نبندیم. مربی سابق بارسلونا و بایرن‌مونیخ افزود: بسیار خوشحال هستم زیرا به لیگ قهرمانان اروپا صعود کردیم و از فردا باید برای نیازهای فصل آینده فکر کنیم زیرا فشار در آینده نیز به مانند الان است.