kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۴۳۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

۴۷۶ کارگر کارخانه نساجی بروجرد تعدیل شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ارتباط با تعدیل نیروی کارخانه نساجی بروجرد گفت: نزدیک به ۴۷۶ نیروی این کارخانه تعدیل شد.


علی آشتاب در نشست خبری با خبرنگاران افزود: نزدیک به 476 نیروی این کارخانه تعدیل شد که با مجوز وزارت خانه و پیگیری‌های انجام شده توانستیم برای بیمه بیکاری آنها اعتبار بگیریم.
وی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده سال 96 بیش از 200 نفر از نیروی‌های کارخانه نساجی بازگشت به کار شده و مابقی نیز که واجد شرایط بیمه بیکاری هستند ادامه بیمه بیکاری خود را دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: نیروهای کارخانه نساجی بروجرد که واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری نیستند در دستور کار بازگشت به کار هستند چون بازسازی و نوسازی خطوط تولید فاز به فاز کارخانه انجام می‌شود، مابقی نیز در فرصت مناسب کارفرما اگر نیاز به نیرو داشته باشد بازگشت به کار خواهند شد.
آشتاب به تعدیل نیروی کارگران کارخانه سامان کاشی اشاره کرد و گفت: بخش بازنشستگی و بیمه بیکاری نیروهای این کارخانه نیز رفع مشکل شده و هم اکنون تحت حمایت بیمه بیکاری قرار دارند.
وی در رابطه با احیاء کارخانه عظیم خودرو (زاگرس خودرو) بروجرد نیز تصریح کرد: این کارخانه با یک درصد ظرفیت کار می‌کند و تا پایان نیمه اول سال 96 به ظرفیت قابل قبولی خواهد رسید.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطر نشان کرد: در بحث کارخانه عظیم خودرو قول‌هایی از وزیر گرفته شد تا بتوانند سفارشاتی برای این کارخانه بگیرند که به واسطه رونق تولید اشتغال قابل توجهی در این واحد نیز انجام می‌گیرد.