kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹

امدادرسانی بسیجیان به زلزله‌زدگان خراسان‌شمالی

با گذشت دو روز از زلزله 5/7 ریشتری بجنورد در حالی که مردم زلزله‌‌زده روستاهای خراسان‌شمالی در انتظار نیروهای امدادرسانی هستند تنها امدادگرانی که در منطقه حضور داشتند و به زلزله‌زدگان کمک کردند نیروهای بسیج بودند.


مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی نیز گفت: بسیجیان دانشجو از هیچ کمکی به زلزله‌زدگان خراسان‌شمالی دریغ نکرده و همچون حوادث قبلی فوراً در امدادرسانی و ساخت و مرمت منازل ورود پیدا کرد.
مفرد افزود: امدادرسانی همچنان ادامه دارد اما تخریب‌ها باید بازسازی شود که نیاز به کمک دانشجویان جهادی بوده و به همین جهت جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) به کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کند.
آغاز عملیات بازسازی واحدهای زلزله‌زده روستایی خراسان شمالی
مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن گفت: با اتمام برآورد میزان خسارت ناشی از زلزله شنبه‌شب گذشته در دو شهرستان بجنورد و مانه وسملقان عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده آغاز شد.به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، مجید جودی در جلسه شورای مدیریت بحران خراسان‌شمالی اظهار داشت: به‌منظور تسریع در انجام بازسازی مناطق زلزله‌زده و اختصاص اعتبار و تسهیلات از تسهیلات موجود در حساب 100 بنیاد مسکن استفاده می‌شود‌.
وی تصریح کرد: با شرایط موجود امیدواریم تا پایان تابستان و قبل از شروع فصل سرما بتوانیم عملیات ساخت مسکن در مناطق آسیب‌دیده را به حد قابل قبولی برسانیم.
مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: تسهیلات و کمک‌های بلاعوضی به مردم مناطق زلزله‌زده این استان تعلق می‌گیرد و علاوه بر آن نقشه، نظارت و پروانه نیز به‌صورت رایگان به مردم این مناطق داده می‌شود.
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان‌شمالی نیز در این رابطه گفت:کارشناسان بنیاد مسکن در حال بررسی خسارت‌ها در مناطق زلزله‌زده هستند و به‌زودی میزان خسارت به نقاط حادثه‌دیده شهری و روستایی مشخص می‌شود.
روحانی گفت: این تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها پرداخت و برای تسهیل در پرداخت آن به دلیل سهولت در برداشت مردم زلزله‌زده از ضمانت زنجیره‌ای استفاده می‌شود.