kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۰۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸

کوتاه از شهرستان‌ها

ساری- خبرنگار کیهان: طرح ساماندهی دریا در مازندران از اول خرداد آغاز می‌شود.

طرح ساماندهی دریا

رئیس ستاد ساماندهی طرح‌های دریای مازندران گفت: فعالان در طرح‌های دریا باید از صلاحیت فنی، اخلاقی و آمادگی‌های لازم برخوردار باشند و در صورت نیاز آموزش‌های تکمیلی را فرا گیرند.
یونسی افزود: برای ساماندهی و بهسازی سواحل برخی شهرهای استان اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان تخصیص یافت.
برگزاری جشنواره خلاقیت
تبریز- خبرنگار کیهان: استاندار آذربایجان شرقی گفت: سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، با حضور 90 تن از هنرمندان کشورهای مسلمان دنیا، در تبریز گشایش یافت.
اسماعیل جبارزاده گفت: این جشنواره تا 22 اردیبهشت جاری در دانشگاه هنر اسلامی این شهر برپا بود. در جشنواره فوق 33 کشور اسلامی حضور داشتند. غرفه‌های هنرمندان و کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های سرامیک، ابر و باد و شیشه، هنرهای چوبی، فلز و نقاشی برپا بود.در جشنواره فوق 150 هنرمند ایرانی نیز حضور داشتند و در پایان به 30 اثر منتخب 80 هزار دلار جایزه داده شد.
افزایش زایمان طبیعی
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: 70 درصد زایمان بانوان در قائم شهر بصورت طبیعی انجام می‌شود.
عضو سازمان نظام پزشکی و نماینده جامعه مامائی قائم‌شهر گفت: با اجرای طرح آموزش و ترویج زایمان طبیعی و آشنائی مادران با آثار و فواید آن، موجب اقبال عمومی زنان به زایمان طبیعی در قائم‌شهر شد.
خانم فاتحی با اشاره به اینکه شهرستان قائم‌شهر با 386 ماما بیشترین ماما را در استان مازندران دارد، افزود: در سال‌های گذشته میزان زایمان طبیعی بانوان در قائم‌شهر 30 درصد بود که با اجرای طرح ترویج زایمان طبیعی این رقم اکنون به 70 درصد افزایش یافت.
اشتغال 120 نفر
چناران- خبرنگار کیهان: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چناران گفت: با پرداخت 950 میلیون تومان تسهیلات با محوریت اقتصاد مقاومتی برای 120 نفر در شهرستان اشتغال ایجاد شده است.
سرهنگ پاسدار مجید آذرکیش افزود: این تسهیلات در عرصه‌های دامپروری- پرورش مرغ بومی- بلدرچین- محصولات گلخانه‌ای، پرورش ماهی- زنبور عسل- تولید زعفران و صنایع دستی پرداخت شده است.وی به برگزاری کلاسهای مهارتی- فنی و حرفه‌ای در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی برای 230 نفر با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی به منظور ایجاد اشتغال در زمینه‌های قالی‌بافی- گلیم‌بافی خیاطی و صنایع دستی را از دیگر فعالیت‌های اشتغالزایی این نهاد عنوان کرد.
پرورش زنبور عسل
بابل- خبرنگار کیهان: بسیجی محمد علی دامنگیر از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج امام علی‌النقی روستای ارکانبخش بندپی شرقی اقدام به تولید و اشتغال و پرورش 350 کندوی زنبور عسل کرده است.
وی با این کار حدود 6 نفر را مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار کرد.
ایجاد پایانه در مرز
زاهدان- خبرنگار کیهان: استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی بیان کرد: ایجاد پایانه در مرز نباید تنها به نفع یک نفر باشد که با اتصال به مرکز با کسب مجوز پایانه ایجاد کند بلکه به گونه‌ای باشد که همه بارها در آن مجموعه تخلیه شود و نارضایتی صاحبان کالا را به دنبال نداشته باشد.
علی اوسط هاشمی افزود: این که فردی از مرکز مجوز احداث پایانه در استان می‌گیرد برای من پذیرفتنی نیست که محدودیت ایجاد کنیم تا سرمایه‌گذار مقیم استان که دنبال اشتغال و ایجاد پایانه در استان است نتواند مجوز بگیرد.وی ضمن ابراز گلایه از وضعیت فعلی دبیرخانه کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی بر تشکیل منظم جلسات و پویایی بیشتر دبیرخانه با ارائه طرح و برنامه در سال جاری و تصمیم‌سازی و هدف‌گذاری تأکید کرد.
راه‌اندازی بازارچه تولیدات زنان
اصفهان- خبرنگار کیهان: چهارمین بازارچه تولیدات و محصولات خانگی زنان سرپرست خانوار و در پارک شمس اصفهان راه‌اندازی شد.این بازارچه با هدف حمایت و پشتیبانی از زنان سرپرست خانوار و در راستای کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به این قشر برپا شد که بیش از 20 خیریه و انجمن با ارائه محصولات و تولیدات خانگی مانند مصنوعات چوبی، چرم، تزئینات منزل و لوازم تزئینی و غذایی در آن شرکت کردند.
جمالی‌نژاد شهردار اصفهان گفت: بازارچه تولیدات و محصولات خانگی زنان سرپرست خانوار در تمام مناطق 15گانه شهرداری اصفهان برپا می‌شود.
وی اظهار داشت: شهرداری اصفهان از زنان سرپرست خانوار در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روانی حمایت می‌کند.