kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
ناکامی های تراکتورسازی بعد از لیگ به جام حذفی هم کشیده شد

جام قهرمانی در دستان تیم بی ادعای نفت تهران

دیدار فینال سی‌امین دوره رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور با برتری تیم نفت تهران برابر تراکتورسازی تبریز همراه شد تا علی دایی برای سومین بار قهرمان شود.


سرویس ورزشی-

دیدار فینال این دوره از مسابقات از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه پنجشنبه شب گذشته در ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر آغاز شد که در پایان شاگردان علی دایی موفق شدند با برتری یک بر صفر عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهند. سجاد شهباززاده در دقیقه ۸۸ برای نفت گل زد.علی دایی به دلیل محرومیت روی نیمکت نبود و از روی سکوها این دیدار را تماشا می‌کرد.این دیدار که با استقبال سرد تماشاگران در زمین نه چندان مناسب ورزشگاه اروند آغاز شد در دقایق ابتدایی اتفاق خاصی را رقم نزد و دو تیم فقط توپ را در میانه میدان به جریان درآوردند.در ۲۰ دقیقه ابتدایی این دیدار دو تیم موقعیتی را روی دروازه یکدیگر خلق نکردند اما در دقیقه ۲۷ تیم تراکتورسازی صاحب یک ضربه پنالتی شد که میلاد فراهانی دروازه بان نفت ضربه ایران پوریان را مهار کرد. در دقیقه ۳۰، به دلیل دمای بالای هوا، سیدمهدی سیدعلی، داور بازی سه دقیقه زمان استراحت به بازیکنان داد. بعد از گذشت سه دقیقه بازیکنان این دیدار را آغاز کردند.
نیمه دوم این دیدار هم مانند نیمه اول بسیار سرد و کسل کننده آغاز شد و کیفیت پایین زمین روی عملکرد هر دو تیم تاثیرمنفی گذاشته بود. با این حال نه تراکتورسازی و نه نفت نتوانستند در ۱۰ دقیقه ابتدایی این نیمه موقعیت خطرناکی را خلق کنند.در دقایق میانی نیمه دوم هم دو تیم همچنان به روند بد بودنشان ادامه دادند و تا دقیقه ۶۵ موقعیت خطرناکی روی دروازه ها ایجاد نشد. در دقیقه ۸۴ این دیدار شهرام گودرزی بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی به خاطر مصدومیتی که برایش ایجاد شد به بیمارستان منتقل شد. مصدومیت گودرزی به حدی بود که امبولانس به مرکز زمین آمد و گودرزی را به بیمارستان برد.
یک دقیقه پس از شروع دوباره این دیدار تیم نفت تهران در دقیقه ۸۸ موفق شد توسط سجاد شهباززاده دروازه تراکتورسازی را باز کند. شهباززاده با ضربه سر توپ ارسالی آندرانیک تیموریان را به گل برتری تیمش تبدیل کرد.در دقایق پایانی تراکتورسازی تلاش زیادی کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند اما دفاع خوب نفتی هااین اجازه را به آنها ندادند. با کسب این نتیجه نفت تهران با هدایت علی دایی به قهرمانی جام حذفی رسید که با این حساب سرمربی این تیم تهرانی سومین قهرمانی خود را در جام حذفی کسب کرد. دایی پیش از این دو بار با پرسپولیس قهرمانی جام حذفی را تجربه کرده بود.قهرمانی تیم بی ادعای نفت در این دوره از رقابتها در شرایطی رقم خورد که دایی و شاگردانش با مشکلات شدید مالی روبرو بودند،بطوریکه بازیکنان و کادر فنی این کمترین دریافتی را داشتند وهمین موضوع باعث شد تمرینات نفت چندین بار به تعطیلی کشیده شود. علی دایی پس از پیروزی تیم نفت تهران مقابل تراکتورسازی در فینال جام حذفی با بازیکنان این تیم خداحافظی کرد تا رسماً جدایی خود را پس از یک فصل پرحاشیه از نفت تهران اعلام کند.
*ترکیب تراکتورسازی: محمد رضا اخباری، هادی محمدی، خالد شفیعی، محمد ایران پوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد نوری، شهرام گودرزی ( 86- علی طاهران)، محمد ابراهیمی و فرزاد حاتمی.
*ترکیب نفت تهران: میلادفراهانی، ایگور پراهیچ، رضا علیاری، محمد دانشگر، وحید حمدی‌نژاد، رضا اسدی، آندرانیک تیموریان، اکبر صادقی، آرش رضاوند ( 69- عیسی آل کثیر)، سجاد شهباززاده و محمد قاضی.
دایی: بازیکنانم مردانه جنگیدند
جدایی از آنها برایم سخت است
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران تأکید کرد که بازیکنان تیمش شایسته قهرمانی جام حذفی بوده‌اند. علی دایی پس از قهرمانی تیمش در مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور اظهار داشت: در یک سال اخیر فشار زیادی را تحمل کردیم، اما بازیکنان من شایسته قهرمانی بودند و به حق‌شان رسیدند.وی ادامه داد: ما امروز مزد زحمات‌مان در یک سال گذشته را دریافت کردیم و با وجود تمام فشارهایی که در یک سال اخیر تحمل کردیم با عزت و کرامت به قهرمانی رسیدیم.وی با تمجید از عملکرد بازیکنانش مقابل تراکتورسازی گفت: ما بازی سختی داشتیم، اما خوشبختانه بازیکنانم طبق برنامه عمل کردند و اجازه ندادند برنامه‌های تراکتورسازی اجرایی شود و موقعیت چندانی به این تیم ندادند و خوشبختانه به قهرمانی رسیدیم.وی با بیان اینکه نفت برای من تمام شد در پاسخ به این سؤال که با قهرمان کردن نفت جدایی از این تیم برای او سخت نیست، گفت: برای من فقط سخت است که از این بازیکنان جدا شوم که مرد بودند و مردانه جنگیدند. برای من فقط سخت است که از آنها جدا شوم و جدایی از نفت سختی ندارد.
قلعه نویی: قهرمانی مبارکشان باشد
سرمربی تیم تراکتورسازی معتقد است اگر ایرانپوریان پنالتی اش را گل می کرد جریان و وضعیت بازی عوض می شد.امیر قلعه‌نویی پس از پایان بازی درباره این بازی گفت: ما امروز بازی خیلی خوبی انجام دادیم، اگر آن پنالتی گل می شد سرنوشت بازی عوض می شد اما شانس با ما یار نبود. به تیم نفت و آقای دایی تبریک می گویم، فوتبال است دیگر و انشالله مبارکشان باشد.
با پایان جام حذفی همکاری تراکتورسازی با امیر قلعه‌نویی هم به پایان خط رسید و این باشگاه تبریزی برای فصل آینده یک مربی دیگر را استخدام خواهد کرد. گزینه مربیگری تراکتور ایرانی است و به زودی معرفی خواهد شد.امیر قلعه‌نویی در فصلی که گذشت، تراکتورسازی را به رتبه سوم لیگ برتر رساند و در جام حذفی هم دستش از جام کوتاه ماند.