kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی ـ باکو


* چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی از شامگاه جمعه با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی در باکو آغاز شد. با انصراف کویت، سودان و لیبی، مجموع کشورهای شرکت کننده در این دوره بازی‌ها ٥٤ کشور شده است. کاروان ورزش ایران با ١٥٩ ورزشکار از ٢٠ رشته در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت دارد.
* به فاصله چند ساعت مانده تا مراسم افتتاحیه بازی‌های کشورهای اسلامی، سعید افتخاری به عنوان سرپرست جدید کاروان ورزش ایران در این بازی‌ها معرفی شد. سعید افتخاری در واقع جایگزین شاهرخ شهنازی شده که سال گذشته از سوی هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی معرفی شد.
* در فاصله چند ساعت مانده با برگزاری افتتاحیه بازی‌های کشورهای اسلامی، رقابت ورزشکاران کشورمان در این دوره بازی‌ها آغاز شد.تیم والیبال جوانان اولین نماینده کاروان ایران بود که در مرحله گروهی مسابقات به مصاف عربستان رفت. این دیدار دیروز جمعه برگزار شد و طی آن والیبالیست‌های جوان کشورمان موفق به شکست ٣ بر صفر حریف خود شدند. شاگردان بهروز عطایی در گیم اول و دوم به ترتیب با نتایج ٢٥ بر ١٨ و ٢٥ بر ٢٣ پیروز شدند. آنها در گیم سوم هم برنده ٢٥ بر ١٨ شدند تا برنده قاطع این بازی شوند. تیم والیبال جوانان ایران دومین دیدار خود در بازی‌های کشورهای اسلامی را یکشنبه برابر تیم ملی قطر برگزار می‌کند.
* مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های کاراته در چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی برگزار شد و طی آن ۱۲ کاراته‌کای ایران در دو بخش کاتا و کومیته رقبای خود را شناختند. در بخش مردان نیز تیم کشورمان در روز نخست سه نماینده دارد. امیر مهدیزاده در وزن ۶۰- کیلوگرم در میان ۱۷ کاراته کا در بالای جدول دور نخست باید با «ملک سلما» از مصر پیکار کند و در صورت برتری به «عبدالوحیدی» از افغانستان خواهد رفت. مهمترین مبارزه نماینده کشورمان در نیمه نهایی برابر «صدرالدین سایماتوف» ازبکستانی خواهد بود. این کاراته‌کای ازبک در سه مرحله لیگ جهانی کاراته وان ۲۰۱۷ موفق به کسب ۳ مدال طلا  شد و بهترین کاراته‌کای سبک وزن فعلی جهان است. در وزن ۶۷- کیلوگرم سعید احمدی نماینده کشورمان در اولین دیدار باید با «عمر کمال اغلو» از ترکیه مبارزه کند و در صورت پیروزی به دیدار «موتاز دراغاما» از فلسطین خواهد رفت. دیدار با نماینده ترکیه که ۲ طلا و ۳ نقره اروپا را در کارنامه دارد مهمترین رقیب احمدی است که نماینده کشورمان در صورت برتری در مبارزه نخست کار سختی برای رسیدن به فینال در پیش نخواهد داشت. در این وزن ۱۳ کاراته کا حضور دارند. علی اصغر آسیابری در وزن ۷۵- کیلوگرم در اولین دیدار خود باید با «عبدالقادر گوره» از جیبوتی پیکار کند. وی در صورت برتری به دیدار برنده ازبکستان و ترکمنستان خواهد رفد. مهمترین دیدار آسیابری تا پیش از فینال برابر «سعدی عباس» قهرمان پاکستانی آسیا است که از وزن ۶۷- کیلوگرم به این وزن آمده است. رقابت‌های کاراته به مدت دو روز برگزار خواهد شد و یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه مبارزات سایر اوزان برگزار می شود.
* مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها عصر دیروز برگزار شد و طی آن دو نماینده ایران رقبای خود را شناختند. بر همین اساس امروز شنبه در نخستین روز از رقابت‌های جودو، علیرضا خجسته در وزن ۶۶- کیلوگرم به روی تاتامی می‌رود.
* رضا مرادخانی بوکسور کشورمان پس از پیروزی برابر حریف کامرونی و صعود به مرحله یک چهار نهایی بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: با حریف سختی روبرو بودم اما خوشبختانه موفق به شکست وی و صعود شدم. من با هدف کسب طلا وارد رینگ مبارزه شدم.