kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

اخبار کوتاه از فوتبال


پدیده استقلال مسافر جام جهانی شد
با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت کادر فنی تیم استقلال، امید نورافکن تیم جوانان ایران در مسابقات جام جهانی را همراهی خواهد کرد. بدین ترتیب نورافکن همراه تیم جوانان در جام جهانی حضور خواهد یافت.
ابراهیمی بازی با العین را از دست می‌دهد؟
امید ابراهیمی پیش از بازی با پدیده مصدوم شد و دو بازی با سپاهان و التعاون را با وجود درد برای استقلال بازی کرد اما گفته می‌شود مصدومیت این بازیکن در بازی با نماینده عربستان تشدید شده است و بنابراین او احتمال دارد نتواند برابر العین بازی کند. ابراهیمی یکی از موثرترین بازیکنان این فصل استقلال است و در صورتی که نتواند برابر العین بازی کند، پر کردن جای او به سادگی نیست.
مسقط میزبان دوباره‌ استقلال خوزستان در آسیا
استقلال خوزستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال عربستان قرار خواهد گرفت و به همین دلیل بازی این تیم برابر نماینده عربستان باید در زمین بی‌طرف انجام شود.استقلال خوزستان مانند استقلال تهران در این مدت تلاش زیادی برای تغییر محل میزبانی از نمایندگان عربستان داشت و حتی از طریق فدراسیون فوتبال با کشور ازبکستان برای پذیرش میزبانی مکاتباتی را انجام داد که با مخالفت طرف ازبک، بی‌نتیجه ماند. به این ترتیب مسقط که در مرحله گروهی میزبان دیدارهای آسیایی استقلال خوزستان بود، در این مرحله نیز به عنوان میزبان بازی رفت دو تیم از سوی استقلال خوزستان معرفی شده تا دیدار آبی‌های خوزستان و ریاض در ورزشگاه 12 هزار نفری سلطان قابوس برگزار شود. همچنین با درخواست باشگاه الهلال عربستان، دیدار برگشت این دو تیم در دوحه و در ورزشگاه خانگی باشگاه الغرافه شیخ ثانی بن جاسم برگزار خواهد شد.
ذوب‌آهن آسیایی نشد
یکی از حساسیت‌های لیگ برتر در هفته‌های پایانی رقابت تیم‌ها برای قرار گرفتن در رتبه چهارم بود. رتبه‌ای که در برهه‌ای 7 تیم برای آن تلاش می‌کردند و در هفته‌های پایانی به محلی برای رقابت دو تیم استان اصفهان تبدیل شده بود. در نهایت شاگردان مجتبی حسینی بودند که با پیروزی برابر پدیده در فولادشهر و شکست سپاهان در آزادی به رتبه چهارم دست یافتند و امیدوار به شکست نفت تهران در فینال بودند تا با توجه به مقام سوم تراکتورسازی در لیگ برتر با قهرمانی آنها در جام حذفی، یک سهمیه آسیایی دیگر باز شود و ذوب آهنی‌ها به آن دست یابند. اما اتفاقات روز پایانی به هیچ وجه خوشایند تیم ذوب آهن نبود و در روزی که تراکتورسازی و امیر قلعه نویی جام بسیار مهمی را از دست دادند، تیم ذوب آهن هم از حضور در رقابت‌های آسیایی سال آینده بازماند؛ موضوعی که می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در این تیم برای فصل آینده شود.
توافق دایی با سایپا
علی دایی سرمربی تیم فوتبال نفت تهران که موفق شد پنجشنبه شب گذشته این تیم را قهرمان جام حذفی کند با مدیران و مسئولان باشگاه سایپا برای پیوستن به این تیم به توافقات نهایی رسیده است.دایی مذاکراتی برای پیوستن به سایپا با مسئولان این باشگاه انجام داده و توافقات نهایی هم حاصل شده است اما تا چند روز آینده قرارداد به صورت رسمی اعلام خواهد شد. علی دایی پیش از این یک بار به عنوان بازیکن _ مربی توانسته بود تیم سایپا را قهرمان لیگ برتر کشورمان کند.