kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴

اخبار کوتاه از فوتبال


بازتاب برد پرسپولیس و درخشش طارمی در رسانه‌های عربی
پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس برابر الوحده امارات بازتاب زیادی در رسانه‌های عربی داشت و همه آنها از نقش بسزای مهدی طارمی در این صعود شیرین سرخ‌پوشان سخن به میان آوردند. تیم فوتبال پرسپولیس توانست با ارائه یک بازی زیبا و هجومی الوحده امارات را در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شکست دهد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ با نتیجه‌ چهار بر دو بازی را به سود خود به پایان رساندند تا بعد از الهلال به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کنند. پیروزی سرخ پوشان ایرانی بازتاب زیادی در رسانه های عربی داشته است.روزنامه النصر عربستان با تیتر درشت خود از بازی خوب پرسپولیس سخن به میان آورد و نوشت: الوحده امارات در دام پرسپولیس افتاد . سایت العرب ،روزنامه البیان امارات،سایت صدی السعودیه،سایت اللوتس ،روزنامه الرای قطرو... هر کدام به طور مجزا به درخشش بازیکنان پرسپولیس،هت تریک مهدی طارمی و قدرت سرخ‌پوشان ایران در ورزشگاه آزادی پرداختند و از این تیم به عنوان یک مدعی در غرب آسیا یاد کردند. لازم به یادآوری است که در دیگر بازی دوشنبه شب تیم ذوب آهن اصفهان با نتیجه دو بر صفر برابر الاهلی عربستان شکست خورد تا وداع تلخی با لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.
اعلام زمان برگزاری دیدار ایران - ازبکستان
کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان و مکان برگزاری دیدار ایران و ازبکستان را در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اعلام کرد. تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین دیدار برگشت مرحله نهایی جام جهانی 2018 روسیه باید در ورزشگاه آزادی به مصاف ازبکستان برود. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، این مسابقه ساعت 21:15 روز دوشنبه 22 خردادماه سال جاری در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
کرار منتظر فینال جام حذفی نمی‌ماند
هافبک عراقی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز پیش از برگزاری فینال جام حذفی به‌دنبال ترک ایران است. کرار جاسم که از حضور در دیدار فینال جام حذفی محروم است، قصد دارد ایران را ترک کند و حتی به همراه تراکتورسازان به خرمشهر نرفته است. گذرنامه کرار هنوز در اختیار باشگاه تراکتورسازی است، اما او دیروز به تهران ‌آمد تا به سفارت عراق برود. کرار قصد دارد از طریق سفارت عراق در تهران، مشکلش را حل کرده و از ایران برود. کرار سال چندان خوبی را در تراکتورسازی پشت سر نگذاشت و تمایلی هم برای تمدید قرارداد با سرخپوشان تبریزی ندارد.تیم تراکتورسازی پنجشنبه هفته جاری در فینال رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور به مصاف تیم نفت تهران خواهد رفت.
ویسی گزینه جدی هدایت فولاد خوزستان
مسئولان باشگاه فولاد خوزستان تمایلی برای ادامه همکاری با نعیم سعداوی ندارند و به گزینه‌های دیگر فکر می‌کنند. آخرین اخبار از اهواز حاکی از آن است که هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان از نعیم سعداوی عبور کرده و قرار است کادر فنی تیم فوتبال این باشگاه تغییر کند. گزینه جدی فولاد خوزستان جهت جانشینی سعداوی برای فصل بعد عبدالله ویسی است. فولادی‌ها در تماس با ویسی خواهان مذاکرات جدی‌تر با این مربی هستند و احتمال حضور ویسی در این تیم زیاد است. از طرفی ویسی یکی از گزینه‌های گسترش فولاد هم محسوب می‌شود، اما برخی واسطه‌ها که با مالک این باشگاه ارتباط دارند، در صدد آوردن بوناچیچ به این تیم هستند تا او هدایت آبی‌پوشان تبریزی را برعهده بگیرد.
مشکلات ورزشگاه جم تا شروع لیگ حل می‌شود
مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی گفت که حق مردم جم است که بازی‌های خانگی پارس جنوبی در این شهر برگزار شود.بهرام رضاییان درباره صحبت‌های سعید فتاحی مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر پس از بازدید از ورزشگاه جم اظهار داشت: آقای فتاحی به ورزشگاه آمد و شرایط میزبانی را بررسی کرد. این ورزشگاه نواقصی دارد که همه ورزشگاه‌های ایران چنین نقص‌هایی دارند. گفتند چمن ورزشگاه را ترمیم کنیم که چنین کاری را خواهیم کرد و همچنین صحبت کردیم اسکوربورد ورزشگاه را هم نصب کنند. بحث رختکن‌ها و نور ورزشگاه هم درست می‌شود و به شروع لیگ برتر خواهد رسید.مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی در مورد حضور یا عدم حضور مهدی تارتار در فصل آتی لیگ برتر، با بیان اینکه قرارداد برخی بازیکنان این تیم برای فصل آینده به اتمام خواهد رسید، گفت: باشگاه موافق ماندن آقای تارتار است. فردا (امروز) قرار است جلسه‌ای با حضور او برگزار و برای فصل آینده مذاکره کنیم. برای عقد یا تمدید قرارداد بازیکنان نیز منتظریم تا حضور تارتار برای فصل بعد قطعی شود تا طبق لیست سرمربی‌مان، بازیکن بگیریم.
فوتسال ایران در قسمت جنوب و مرکز آسیا جای گرفت
کنفدراسیون فوتبال آسیا گروه‌بندی تیم‌های حاضر در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به کشورهای عضو، از برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال 2018 به صورت مرحله مقدماتی و نهایی خبر داد.بر همین اساس در قسمت جنوب و مرکز آسیا تیم‌های ایران، افغانستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و نپال به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در قسمت آسه‌آن (ASEAN) تیم‌های استرالیا، برونئی دارالسلام، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، تایلند و ویتنام حضور دارند. در قسمت شرق آسیا تیم‌های چین، چین تاپیه، هنگ‌کنگ، ژاپن، کره جنوبی، ماکائو و مغولستان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در قسمت غرب آسیا تیم‌های بحرین، عراق، اردن، لبنان، قطر، عربستان، سوریه و امارات به مصاف هم خواهند رفت. کشورهای میزبان به صورت پیشنهادی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده‌اند که در نهایت با اعلام موافقت کشورها برای میزبانی، تصمیم نهایی در این باره گرفته خواهد شد. بازی‌های فوق از 20 تا 30 مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد و تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال 2018 آسیا راه خواهند یافت.همچنین فدراسیون فوتبال ایران درخواست خود را برای میزبانی دوره نهایی این دوره از بازی‌ها که در بهمن ماه سال 96 برگزار می‌شود، ارسال کرده است.
تغییر ساعت برگزاری فینال جام حذفی
زمان بازی فینال جام حذفی بین دو تیم تراکتورسازی تبریز و نفت تهران تغییر یافت. این بازی که قرار بود راس ساعت ۲۰ روز ۲۱ ماه جاری برگزار شود، با تصمیم جدید سازمان لیگ با ۳۰ دقیقه تاخیر، راس ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه همان روز در خرمشهر برگزار می‌شود. سیدمهدی سیدعلی به عنوان داور وسط و سعید علی نژادیان و سعید قاسمی به عنوان کمک اول و دوم و جواد رحیم زاده به عنوان داور چهارم و عبداله باعزم به عنوان ناظر از سوی فدراسیون فوتبال این بازی را قضاوت می‌کنند.
نام تیم ترکیه‌ای خواهان بیرانوند مشخص شد
نام تیم مطرح ترکیه‌ای که قصد جذب بیرانوند را دارد مشخص شد. علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم پرسپولیس با حضور در این تیم و عملکرد خوبی که از خود به جا گذاشت علاوه بر اینکه به شماره یک تیم ملی ایران تبدیل شد حالا با پیشنهادات خارجی هم روبرو شده است.جدی‌ترین پیشنهاد بیرانوند از کشور ترکیه و باشگاه مطرح فنرباغچه است که مدیران این باشگاه قصد دارند این دروازه بان لرستانی را برای مدت 3 سال در اختیار بگیرند.حتی مبلغ پیشنهادی این باشگاه نامدار به بیرانوند هم مشخص شده و آنها برای جذب این دروازه‌بان حاضر هستند مبلغی در حدود 4 میلیارد تومان هم بپردازند. نمایندگان فارسی زبان این باشگاه ترکیه‌ای از چندی پیش در ایران عملکرد بیرانوند را زیر نظر گرفته و حتی از برخی از مربیان مطرح کشورمان هم جویای وضعیت این دروازه‌بان ملی‌پوش شده‌اند. این در حالی است که این دروازه‌بان قراردادش را با تیم فوتبال پرسپولیس تا سال 1400 تمدید کرده است و برای جدایی از این تیم باید موافقت مسئولان باشگاه را جلب نماید. فنرباغچه در حال حاضر با 57 امتیاز و در پایان هفته سی‌ام لیگ ترکیه در رده سوم قرار دارد و به احتمال فراوان سال آینده یکی از نمایندگان ترکیه در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.
تصمیم‌گیری در مورد کادرفنی ماشین‌سازی در هفته آینده
هیئت مدیره باشگاه ماشین‌سازی هفته آینده در مورد کادرفنی تیم فوتبال این باشگاه تصمیم‌گیری می‌کند. تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در فصل 96-95 به لیگ برتر صعود کرد و در پایان فصل نیز به دسته اول بازگشت. در ابتدای فصل رسول خطیبی هدایت تیم را برعهده داشت و پس از او فرهاد کاظمی سرمربی ماشین‌سازی شد اما در نهایت این تیم به لیگ دسته اول سقوط کرد. در هفته گذشته شایعه‌های زیادی در مورد خرید امتیاز تیم لیگ برتری از سوی باشگاه ماشین‌سازی مطرح شد که مدیران این باشگاه همه آن شایعه‌ها را تکذیب کردند. اکنون نیز هنوز وضعیت سرمربیگری ماشین‌سازی مشخص نیست. اگرچه فرهاد کاظمی اعلام کرده برای بازگشت تیم به لیگ برتر حاضر است با ماشین‌سازی ادامه همکاری بدهد اما باید دید مدیران باشگاه چه تصمیمی در این مورد خواهند گرفت. قرار است هفته آینده باشگاه ماشین‌سازی در مورد کادرفنی و انتخاب سرمربی جلسه بگذارند و به نتیجه برسند.
بازی دوستانه کره جنوبی با عراق در کربلا
فدراسیون فوتبال کره جنوبی برای برگزاری دیدار دوستانه با عراق در شهر مقدس کربلا موافقت کرد. فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) روز گذشته در کنگره AFC برای انتخابات شورای فیفا رسما اعلام کرد که ورزشگاه‌های 3 استان کربلا، نجف و اربیل رفع تعلیق شدند و می‌توانند بازی بین‌المللی دوستانه در این ورزشگاه‌ها برگزار کنند. به نقل از سایت فدراسیون عراق، عبدالخالق مسعود، رئیس‌فدراسیون عراق امروز جلسه‌ای را با همتای کره جنوبی خود داشت که در نهایت طرف کره‌ای به برگزاری دیدار دوستانه در کربلا موافقت کرد. فدراسیون ایران نیز قبل از رفع تعلیق از عراق درخواست برگزاری دیدار دوستانه در کربلا را به همتای عراقی‌اش داده بود که با رفع تعلیق عراق، این دیدار به احتمال زیاد در آینده برگزار خواهد شد.