kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۲۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان:

اعتبارات دولتی پاسخگوی نیازهای مدارس نیست

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان گفت: اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز مدارس نیست، لذا برای توسعه فضاهای آموزشی و نگهداری آنها نیاز به کمک خیران مدرسه‌ساز داریم.


همدان- خبرنگار کیهان:

فرزاد تیموری در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز همدان گفت: این جشنواره با رویکرد نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن برگزار شد.
وی با بیان اینکه ایمن‌سازی فضاهای آموزشی یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی کشورها به شمار می‌آید، افزود: بر این اساس نظام آموزش و پرورش، ایمنی فضاهای آموزشی را جزء اصلی‌ترین رویکردهای خود قرار داده است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از تخصیص 4 میلیارد دلار، به حوزه تخریب و بازسازی مدارس در برنامه پنجم توسعه خبر داد و افزود: در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 96 به دلیل نبود اعتبارات، سه میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مقاوم‌سازی و تخریب و نوسازی مدارس غیرایمن تخصیص یافته است.
تیموری با اشاره به اینکه 701 خیر مدرسه‌ساز در همدان فعالیت می‌کنند، گفت: فعالیت خیران از سال 77 در سطح کشور آغاز و تاکنون 245 طرح آموزشی، ورزشی و پرورشی در سراسر استان احداث و تحویل آموزش و پرورش داده‌اند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان عنوان کرد: تعداد کلاس‌های تحویل شده از سوی خیران یک هزار و 468 واحد با زیربنای بیش از 172 هزار مترمربع بوده و بیش از 20 درصد کلاس‌های موجود در استان را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 900 نفر از فرهنگیان استان همدان نیزبا اهدای مبلغی از حقوق خود به صورت ماهیانه در امر مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند، افزود: 30 درصد مدارس استان به همت خیرین ساخته شده است.