kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در همایش عدالت در سلامت:

حوزه درمان باید شرایط مناسب را برای فقرا فراهم کند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید مسئله مدیریت طرح سلامت، جهادی و انقلابی باشد، تصریح کرد:‌ همان نگاهی که می‌آموزد اجازه دهید بیمار فقط درد بیماری داشته باشد نه تأمین هزینه‌های درمان را، باید امکان درمان به سهولت ایجاد شود و قابل‌اجراست و به عدالت هم نزدیک‌تر است.



به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همایش «عدالت در سلامت» که از سوی جامعه پزشکی حامی وی برگزار شد، با بیان اینکه ان‌شاءالله به برکت این ایام و حضرت حجت(عج) خداوند برکات خود را بر نظام و امت ما نازل کند، گفت: حقیقت آن است که مسئله سلامت یک ضرورت اجتماعی است و بر عهده دولت است تا جامعه از سلامت جسم و روح برخوردار باشد.
وی افزود: پیشگیری، درمان و ارتقای سلامت باید مورد تأکید باشد و با توجه به سازوکارهای پیشگیری نوبت به درمان نخواهد رسید.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در موضوع ریز‌گردها و محیط‌زیست باید گام‌هایی برداشته شود تا نوبت به مشکلات تنفسی و ریوی نرسد، تصریح کرد: طرح کلی نظام سلامت اگر درمان‌محوری شود، یک نگاه است اما اگر با توجه به اصل پیشگیری و درمان و ارتقای سلامت استوار شود، جامع‌نگری است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بیان داشت: همه اجزا باید در مسئله سلامت و پزشکی دیده شود؛ طرح کلی سلامت در کشور ایجاد شد، اینجا باید نگاه سیاسی کنار رفته و عملیاتی باشد.
وی گفت: اینکه بتوانیم هزینه درمان را در خانواده کاهش دهیم امر پسندیده‌ای است اما باید دید به نفع بیمار تحقق پیدا کرد یا با افزایش تعرفه‌ها سهم او هم بیشتر شد؟
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه دولت باید به‌نقد توجه کند، اظهار داشت: باید با نقد به‌صورت غنیمت برخورد شود نه مزاحم و مشکل؛ و کسی که نقد می‌کند نباید مورد توبیخ قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تأکید کرد: در این طرح تشکیل پرونده سلامت الکترونیک باید موردتوجه قرار گیرد و این گام باید برداشته شود؛ نظام نوین ارجاع و پزشک خانواده حتما باید موردتوجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: نباید شاهد ورشکسته شدن بیمه‌ها در این زمینه باشیم و این نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 44 هزار میلیارد تومان بودجه معاونت درمان است، تأکید کرد: باید به نگاه منتقدان در طرح سلامت توجه شود و به عدم پرداخت حقوق و یارانه پرستاران توجه نشده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه باید مسئله مدیریت طرح سلامت، جهادی و انقلابی باشد، تصریح کرد:‌ همان نگاهی که می‌آموزد اجازه دهید بیمار فقط درد بیماری داشته باشد نه تأمین هزینه‌های درمان را، باید امکان درمان به سهولت ایجاد شود و قابل‌اجراست و به عدالت هم نزدیک‌تر است.
وی تصریح کرد: ما در دولت کار و کرامت تعریف کرده‌ایم که دولت اهل کار باشد، اینکه هم کار کند و هم تاجر باشد و در بخش خصوصی حضور داشته باشد، سازگاری ندارد، از مشکلات کشور ایجاد شغل است، ضرورت دارد بیمار با کرامت درمان و حقوق پرستار و پزشک باکرامت صورت گیرد و نتیجه کرامت رضایتمندی جامعه و جلب اعتماد مردم است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: این کشور با وجود فرهیختگان و نخبگان حوزه پزشکی می‌تواند مور‌د توجه همسایگان باشد و در منطقه بدرخشد و این در پرتو انجام یک کار جامع است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه در مشهد مشکل ما کمبود واحد تجاری نیست، کمبود تخت بیمارستان است، گفت: بنده به وزیر پیام دادم که یکی از مجموعه‌های تجاری را تغییر کاربری دهیم تا مشکلات این حوزه حل شود، ایشان یک تیم فرستاد و گفتند صرف نمی‌کند این سازه تغییر کاربری داده شود، ما در این زمینه پیشگام شدیم، این حوزه سلامت با زندگی مردم در ارتباط است و باید برای فقرا در این حوزه درمانی کار کرد تا این حوزه پاسخگوی آنها باشد.