kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱

ویکی‌لیکس: هیلاری کلینتون قصاب مردم لیبی است

بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس در پاسخ به اتهام کلینتون که وی را جاسوس روسیه معرفی کرده بود، هیلاری را «قصاب لیبی» خواند.


جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر «ویکی لیکس» در واکنش به سخنان سه شنبه هیلاری کلینتون که وبسایت را متعلق به روسیه دانسته بود، از وزیر خارجه پیشین آمریکا به عنوان «قصاب لیبی» یاد کرد.
  نامزد ناکام حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا روز سه شنبه دلیل شکست خود از دونالد ترامپ را اقدامات جیمز کومی، مدیر «اف بی‌آی» و «ویکی لیکس روسی» دانسته بود. به گزارش تسنیم ،کلینتون که با کریستیان امانپور، خبرنگار ارشد شبکه «سی ان ان» گفت‌وگو می‌کرد، در مورد روند کارزار انتخاباتی خود اظهار داشته بود: «در آستانه پیروزی بودیم تا اینکه در روز 28 اکتبر ترکیبی از نامه «جیمز کومی» و «ویکی لیکس روسی» در ذهن افرادی که به رای دادن به من متمایل شده بودند، ابهام ایجاد کرد و آنها را ترساند.»
جولین آسانژ پس از آنکه در یکی از توئیت‌های خود از کلینتون به عنوان «قصاب لیبی» یاد کرد، در توئیت دیگری خطاب به کلینتون نوشت: «نمی توانید ویکی لیکس را مقصر جلوه دهید، آنچه ما افشا کردیم مواضع و سخنان خودتان بود. تقصیر خودتان بود.»