kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
فجرسپاسی از سقوط فرار کرد، ملوان در صعود ناکام ماند

بازگشت «سپیدرود» تیم ریشه‌دار گیلانی به سطح اول فوتبال ایران

سپیدرود تیم ریشه‌دار گیلانی پس از سالها غیبت، سرانجام دیروز به سطح اول فوتبال ایران بازگشت.

سرویس ورزشی-

هفته پایانی لیگ آزادگان عصر دیروز با برگزاری دیدار همزمان پیگیری ‌شد که در مهمترین بازی سپیدرود با پیروزی 3 بر 2 مقابل نساجی پس از سالها دوباره به سطح اول فوتبال ایران یعنی لیگ برتر صعود کرد.
در این بازی سپیدرود با حمایت پرشور هوادارانش توانست در یک دیدار دراماتیک با نتیجه سه بر دو به پیروزی برسد و به لیگ برتر صعود کند. در همان ابتدای کار محمد نزهتی در دقیقه ۷ روی یک حرکت تیمی توانست دروازه نساجی مازندارن را باز کند. در ادامه حملات سپیدرود ادامه داشت تا اینکه توانستند روی یک کار ایستگاهی توسط میثم تهی‌دست در دقیقه ۱۲به گل برسند تا با دو گل از رقیب همسایه‌شان پیش بیفتند.
نساجی پس از دریافت این دو گل به خود آمد و توانست به پنالتی برسد که این پنالتی را محمد عباس زاده در دقیقه ۲۰ به گل تبدیل کرد. عباس‌زاده با این گل، ۲۴ گله شد تا بتواند قولی که برای ادای دین به هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس داده بود را عملی کند. در نیمه دوم نساجی توانست گل تساوی را توسط مرتضی غلامعلی‌تبار در دقیقه ۶۵ به ثمر رساند ولی رشتی‌ها می‌دانستند این فرصت طلایی دیگر تکرار نمی‌شود و با فشاری که به دروازه نساجی آوردند، روی حرکت شایان مصلح صاحب یک ضربه پنالتی شدند.در نهایت حسین کعبی بازیکن کهنه کار سپیدرود پشت ضربه پنالتی ایستاد و با یک ضربه محکم گل سوم و برتری این تیم را در دقیقه ۷۸ به ثمر رساند.با این نتیجه سپیدرود ۶۱ امتیازی شد و در رده دوم قرار گرفت و به لیگ برتر صعود کرد. نساجی هم با ۴۶ امتیاز در رده دهم باقی ماند.
فولاد یزد یک - گل‌گهر سیرجان ۲
گل گهر سیرجان که برای لیگ برتری شدن باید در این دیدار پیروز می‌شد و امیدوار به عدم پیروزی سپیدرود می‌ماند. آن‌ها در این دیدار پیروز شدند ولی سپیدرود تیمی نبود که به این آسانی پا پس بکشد. در این دیدار مهرداد آوخ در دقیقه ۳۲ و علی مرزبان در دقیقه ۷۴ برای گل گهر گلزنی کردند.با این نتیجه گل گهر ۶۰ امتیازی شد و در رده سوم باقی ماند. فولاد یزد که از قبل سقوطش به لیگ دو مسجل شده بود، با ۳۰ امتیاز در رده هفدهم باقی ماند.
نفت مسجد سلیمان یک - ملوان بندر انزلی یک
ملوانان که می‌دانستند دیدار آسانی را پیش رو دارند و نیاز مبرم به پیروزی دارند برای برد به این دیدار آمدند. البته آن‌ها در این دیدار نه به پیروزی رسیدند و نه به لیگ برتر! در این دیدار سعید خردمند (۵۳) برای نفت مسجد سلیمان و شاهین ثاقبی(۶۳) گل ‌ملوان را به ثمر رساندند. با این نتیجه ملوان ۵۸ امتیازی در رده چهارم باقی ماند.
در دیگر بازی مهم این هفته فجرسپاسی شیراز با هدایت غلامحسین پیروانی برابر آلومینیوم اراک به برتری 3 بر 2 رسید تا از سقوط به لیگ دسته دوم نجات یابد.
نتایج کامل دیدارهای هفته سی و چهارم (پایانی‌) لیگ دسته اول به این شرح است:
* خونه به خونه ۴ ................................................... خیبر خرم آباد ۲
* آلومینیوم اراک ۲ ...................................................... فجر سپاسی۳
* فولاد یزد یک .................................................. گل گهر سیرجان ۲
* سپیدرود رشت ۳ .............................................. نساجی قائمشهر ۲
* نفت مسجد سلیمان یک ..................................... ملوان انزلی یک
* اکسین البرز ۲  ...................................................... مس کرمان صفر
* راه آهن صفر ................................................... ایرانجوان بوشهر یک
* پارس جنوبی جم صفر ................................................... بادران یک
* مس رفسنجان ................ استقلال اهواز (این بازی برگزار نشد).
حواشی هفته پایانی لیگ دسته اول
هفته پایانی لیگ دسته حواشی بسیاری نیز در دل خود داشت که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:
*پس از صعود تیم سپیدرود رشت به لیگ برتر عده‌ای از هواداران این تیم برای برپایی جشن به داخل زمین آمده و پایکوبی کردند.
* پس از سوت پایان بازی تیم های پارس جنوبی و بادران ، دروازه‌بان تیم بادران با مشت به صورت بازیکن تیم پارس جنوبی کوبید و این سرآغاز جنجال و کتک کاری در ورزشگاه تختی شهر جم شد. در ادامه بازیکنان دو تیم با یکدیگر کتک‌کاری کردند و در نهایت مربیان و بازیکنان دو تیم برای خاتمه دادن به کتک‌کاری وارد زمین شدند.
سپیدرود و پارس جنوبی پرسرعت در مسیر پیشرفت
با پایان لیگ دسته یک دو تیم پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت راهی لیگ برتر شدند تا دو تیم جدید حضور در سطح اول فوتبال ایران را تجربه کنند.
پارس جنوبی با شکست استقلال اهواز یک هفته زودتر از پایان مسابقات صعود خود را قطعی کرد و سپید رود رشت با یک پنالتی قبل از دقیقه 80 موفق به کسب پیروزی شد تا به عنوان دومین تیم راهی لیگ برتر شوند.
نکته ی اشتراک جالب این دو تیم اما به روند پیشرفت آنها باز می گردد. پارس جنوبی و سپید رود رشت پس از یکسال حضور در لیگ دسته اول راهی لیگ برتر شدند. این دو تیم که فصل گذشته از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول رسیده بودند با ادامه مسیر پیشرفت خود با وجود مشکلات زیاد توانستند سهمیه حضور در لیگ برتر را به دست بیاورند تا پر سرعت در مسیر پیشرفت حرکت کنند.