kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
22 کشتی‌گیر در مرحله جدید اردوی تیم ملی کشتی آزاد حضور دارند

ادامه ابهامات در خصوص حضور مدال‌آوران المپیک در بازی‌های کشورهای اسلامی

حضور دو آزادکار المپیکی کشورمان در بازیهای کشورهای اسلامی به تصمیم شورای فنی بستگی دارد که تا ۱۰ روز دیگر اعلام خواهد شد.


مرحله جدید اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی روزهای 13 تا 22 اردیبهشت ماه در محل خانه کشتی شماره یک تهران برگزار می‌شود. اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: حسن رحیمی (تهران) یونس سرمستی (آذربایجان شرقی) رضا اطری (مازندران)
61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور- بهنام احسان پور (مازندران)
65 کیلوگرم: میثم نصیری (زنجان) مهدی یگانه جعفری (مازندران)
70 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی (تهران) حامد رشیدی (کرمانشاه) جمال عبادی (خوزستان)
74 کیلوگرم: پیمان یاراحمدی (لرستان) بهمن تیموری (کرمانشاه)
86 کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران) علیرضا کریمی (البرز)
97 کیلوگرم: امیر محمدی (خراسان شمالی) حسین شهبازی (تهران) مجتبی گلیج (مازندران) حسین رمضانیان (مازندران)
125 کیلوگرم: کمیل قاسمی (مازندران) یداله محبی (کرمانشاه) جابر صادق زاده (مازندران) امیررضا امیری (لرستان). رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه در شهر دهلی نو هند و مسابقات کشتی آزاد همبستگی کشورهای اسلامی روزهای 29 و 30‌اردیبهشت ماه در شهر باکو آذربایجان برگزار می‌شود.
اما و اگرها در خصوص بودن یا نبودن رحیمی و قاسمی
اما در آستانه اعزام تیم‌های ملی کشتی به بازی‌های کشورهای اسلامی، از تیم ملی خبر می‌رسد که حضور دو آزادکاران المپیکی کشورمان در این بازیها به تصمیم شورای فنی بستگی دارد که تا ۱۰ روز دیگر اعلام خواهد شد.
پس از اعلام ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اهالی کشتی در انتظار اعلام ترکیب تیم اعزامی به بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی هستند که گویا حضور برخی از چهره‌های سرشناس در این مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
بر این اساس حسن رحیمی و کمیل قاسمی به عنوان آزادکاران المپیکی و عنوان‌دار اوزان ۵۷ و ۱۲۵ کیلوگرم با توجه به شرایطی که دارند، همچنان در انتظار تصمیم شورای فنی برای حضورشان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی هستند.
علی بیات، سرپرست تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه هنوز هیچ تصمیم قطعی و نهایی برای ترکیب تیم اعزامی و همچنین حضور این دو آزادکار اتخاذ نشده، گفت: فعلا تمامی آزادکاران زیر نظر کادر فنی قرار دارند و باید در اردوی تیم ملی به تمرین بپردازند. آنچه مسلم است رحیمی و قاسمی با توجه به شرایط موجود همچنان در اردو هستند و تصمیم خاصی برای آنان گرفته نشده است.
وی تصریح کرد: ترکیب نهایی تیم اعزامی به بازیهای همبستگی تا ۱۰ روز دیگر اعلام خواهد شد و رحیمی و قاسمی هم گزینه‌های کادر فنی هستند، اما تصمیم نهایی با شورای فنی است که باید تا آن زمان منتظر بود.
بیات در پاسخ به این سؤال که کدامیک از رقابت‌های پیش رو از اهمیت بیشتری برای کادر فنی برخوردار است، ادامه داد: طبیعتا بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در باکوی آذربایجان با توجه به توان بالای تیم میزبان از سنگینی و حساسیت بیشتری برخوردار است، به ویژه آنکه تیم ترکیه هم با ترکیب توانمندی به باکو خواهد آمد. هر چند که رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز از جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های ما برخوردار است و باید نتیجه خوبی در این میدان قاره‌ای کسب کنیم. سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در خاتمه گفت: مهم‌ترین هدف ما در سال جاری، حضوری موفق در رقابت‌های قهرمانی جهان در فرانسه است که مطمئنا تمامی مدعیان نامدار جهان با تمام نیرو و پتانسیل خود در این مسابقات شرکت خواهند کرد.