kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱

حوادث کوتاه از کشور


    اتوبوس کارگران سوخت
بوشهر- خبرگزاری مهر: اتوبوسی که در حال انتقال کارگران یکی از شرکت‌های پارس جنوبی به محل کار بود، در سه راهی پتروشیمی منطقه ویژه پارس دچار آتش‌سوزی شد و کارگران بلافاصله از اتوبوس پیاده شدند.در این حادثه هیچ یک از کارگران حادثه ندیدند اما اتوبوس در آتش سوخت.گفته می‌شود این اتوبوس به علت نقص فنی دچار آتش‌سوزی شده است.
توقیف 2 نفتکش
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق سوخت از استان کرمان به مقصد ایرانشهر پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.
سرهنگ «ابراهیم ملاشاهی» تصریح کرد: مأموران پس از کنترل محورهای مواصلاتی و بازرسی خودروهای مشکوک موفق به توقیف دو دستگاه نفتکش حامل 64 هزار لیتر سوخت از نوع نفت‌گاز قاچاق شدند.
وی گفت: در این رابطه دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
امحای 4 تن فرآورده‌های دامی
تبریز- خبرنگار کیهان: معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: بازرسان این سازمان 4 تن فرآورده‌های دامی غیر بهداشتی را از سطح شهر تبریز جمع‌آوری و معدوم کردند. مهدی حامی افزود: این میزان فرآورده‌های دامی غیر بهداشتی از کشتارگاه‌ها، قصابی‌ها و مرغ‌فروشی‌ها جمع‌آوری شده است.
انهدام باندسارقان
مراغه- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مراغه اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت لوازم داخلی خودروها در سطح این شهرستان مأموران آگاهی دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند. سرهنگ رضا اصلانی‌فر گفت: مأموران با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند 3 سارق را در این رابطه شناسایی و دستگیر کنند. وی تصریح کرد: اعضای این باند به 18 فقره سرقت لوازم داخلی خودرو اعتراف کردند که با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شدند.
دستگیری در میهمانی شبانه
آبادان- باشگاه خبرنگاران: مأموران انتظامی آبادان در جریان برگزاری یک میهمانی شبانه در یکی از ساختمان‌های این شهر قرار گرفتند و فوراً به محل مورد نظر اعزام شدند. مأموران با حکم قضایی وارد ساختمان مورد نظر شدند و مشاهده کردند 36 دختر و پسر نیمه عریان که در حالت عادی نبودند در آنجا حضور دارند. در این خانه شیشه‌های مشروبات الکلی خالی پیدا شد و تمام پسرها و دخترهای جوان تحویل مقامات قضایی شدند.
رودخانه قربانی گرفت
همدان- خبرنگار کیهان: فرماندار شهرستان نهاوند از غرق شدن دختری در رودخانه «دهنو» خبر داد.
کریم حمیدوند با بیان اینکه این دختر 12 ساله بوده، اظهار کرد: در این اتفاق جریان آب در رودخانه دهنو با عمق زیاد به قدری شدت داشته که دختر را با خود برد اما در نهایت جسد وی توسط یک کشاورز از آب گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه این دختر با خانواده خود برای تفریح به کنار رودخانه رفته بود اظهار داشت: این دختر برای آوردن آب به کنار رودخانه دهنو رفت و دیگر برنگشت.
کارگر زیر آوار ماند
ساری- خبرنگار کیهان: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی بابل گفت: تخریب غیراصولی یک ساختمان فرسوده در فاصله یکصد متری این مرکز سبب شد یک کارگر 30 ساله زیر آوار جان خود را از دست بدهد. به رغم حضور سریع امدادگران در محل حادثه تلاش‌های آنان برای نجات جان این کارگر بی‌نتیجه ماند.
واژگونی مرگبار
بروجرد- خبرگزاری مهر: براثر واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در جاده بروجرد یک نفر در دم فوت کرد و 3 سرنشین دیگر پراید زخمی شدند که توسط امدادگران به بیمارستانی در بروجرد منتقل شدند. فرد جان باخته راننده پراید بود. هنوز از علت این سانحه گزارشی مخابره نشده است.
کولر خارجی به مقصد نرسید
ساری- خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی مازندران گفت: مأموران پلیس یکی از عاملان عرضه کالاهای خارجی قاچاق در سطح استان را شناسایی کردند و خودروی او را در جاده هراز متوقف ساختند. سرتیپ سید محمود میرفیضی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو 54 دستگاه کولر اسپیلت خارجی بدون مدارک قانونی کشف و ضبط کردند. وی ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد و 350 هزار ریال عنوان کرد و گفت: یک قاچاقچی در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
مرگ کودک در شهربازی
کرمان- ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب شهر بابک از رسیدگی با قید فوریت به حادثه پارک ولیعصر(عج) این شهرستان خبر داد و گفت: علت اصلی مرگ کودک دو ساله شهر بابکی، نبود حصار مناسب برای جدا کردن حریم وسیله بازی الاکلنگ از سایر وسایل اسباب بازی پارک بوده است.رمضان آقا محمدی اظهار کرد: در حال انجام تحقیقات تکمیلی هستیم و پس از اعلام نظرات تخصصی کارشناسان رسمی دادگستری، با مقصران حادثه برخورد قاطع قضایی خواهد شد.
دادستان شهر بابک در تشریح جزئیات این حادثه گفت: کیانوش ریاحی کودک دو ساله شهر بابکی به همراه والدین خود برای بازی به پارک ولیعصر(عج) این شهرستان رفته بود و پس از مدتی به ناگاه از مادر خود جدا شده و در ظرف چند ثانیه زیر الاکلنگ فنری که چند کودک دیگر نیز بر روی آن مشغول بازی بودند قرار گرفت و بر اثر ضربات سنگین به ناحیه سر و کمر، کودک فوت کرد.
ضرب و شتم مدیر در اداره
ایلام- ایرنا: فرمانده انتظامی آبدانان گفت: فردی که با سلاح سرد مدیر امور عشایری این شهرستان را در محل این اداره مورد ضرب و شتم قرار داده و کارکنان را تهدید کرده بود، توسط مأموران انتظامی دستگیر شد.
سرهنگ پرویز جعفری اظهار کرد: به استناد گزارش اداره امور عشایری آبدانان، این مرد جوان از عشایر منطقه به بهانه دیر رسیدن تانکر آبرسان، با یک قبضه قمه وارد این اداره شد و با حمله به سمت مسئول اداره او را مورد ضرب و شتم قرار داد. وی همچنین لوازم و وسایل اداری و خدماتی را تخریب و کارکنان را تهدید به ضرب و شتم کرده بود.
فرمانده انتظامی آبدانان گفت: مأموران انتظامی با حضور در محل اداره امور عشایری از فرد مهاجم خواستند تسلیم شود اما او به سمت مأموران هجوم برد. مأموران نیز پای فرد مهاجم را هدف قرار دادند و او را دستگیر کردند. به گفته وی پرونده این حادثه به مراجع قضایی تحویل شد.
ریزش تونل معدن
ساری- ایرنا: معاون فرماندار سوادکوه گفت: ریزش تونل یکی از معادن در این شهرستان موجب مرگ یک کارگر و زخمی شدن یک کارگر دیگر شد.عین‌الله طالبی افزود: این 2 کارگر صبح دیروز هنگام کار در معدن زغالسنگ در منطقه لله بندپایین از توابع شهر زیرآب دچار حادثه شدند. وی با اشاره به انتقال مصدومان به بیمارستانی در زیرآب گفت: عملیات احیای یکی از کارگران به نام «مجید مرادی» موفقیت‌آمیز نبود و این فرد در بیمارستان فوت کرد.
وی سن این کارگر متوفی را 40 سال اعلام کرد.
طالبی درباره کارگر مصدوم این حادثه نیز گفت: «رمضان خلیلی» کارگر 48 ساله از ناحیه قفسه سینه دچار شکستگی شد که در بیمارستان شهدای زیرآب بستری است.