kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲

کوتاه از انتخابات


انتخاب روسای ستاد دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری طی حکمی «علی نیکزاد» را به عنوان رئیس ‌ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد.
در این حکم با اشاره به «سوابق، تجارب ارزشمند، شایستگی‌ها و توانمندی‌های علمی و اجرایی»، «نیکزاد» به عنوان رئیس ‌ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی منصوب شده است.
در این حکم پایبندی به اصول اخلاق اسلامی و رعایت قانون در تمامی مراحل انتخابات، تبیین و بسط گفتمان کار و کرامت در فضای عمومی جامعه، استفاده فراگیر از نیروهای مؤمن، بانشاط، توانمند، جوان و خوش‌نام مردمی، تلاش جهت ایجاد وحدت گفتمانی و عملی میان همه دل‌بستگان به نظام فارغ از اختلاف سلیقه‌ها، حفظ آرامش و پرهیز از تنش و هرگونه سیاه‌نمایی و تخریب نامزدهای دیگر، استفاده از نظرات و رهنمودهای علما، فرهیختگان و نخبگان علمی، فرهنگی ملی و استانی و مراقبت جدی بر عدم استفاده از بیت‌المال و اموال عمومی مورد تاکید قرار گرفته شده است.
حجت‌الاسلام رئیسی همچنین در ادامه این حکم بر پرهیز از اسراف و تبذیر در تبلیغات انتخاباتی و استفاده از روش‌های نوین، ابتکاری و کم‌هزینه، حفظ و رعایت احترام، کرامت و حقوق مردم در تمامی اقدامات و برنامه‌های انتخاباتی و استفاده از فرصت فعالیت انتخاباتی بعنوان عملی عبادی، مخلصانه و تعالی‌بخش برای فعالین و اعضای ستادها تاکید کرده است.
همچنین سیدمسعود میرکاظمی وزیر اسبق بازرگانی و نفت به عنوان رئیس‌کمیته طرح و برنامه ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی منصوب شد.
خبر دیگر این که محمدعلی امانی دبیر اجرایی حزب موتلفه اسلامی به عنوان رئیس‌ ستاد انتخاباتی سیدمصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شد.

تایید صلاحیت 2722 داوطلب برای رقابت در انتخابات شورای شهر تهران
شهاب‌الدین چاوشی رئیس‌ستاد انتخابات استان تهران در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: از مجموع 3 هزار داوطلب نام‌نویسی شده در انتخابات شورای شهر تهران نیز تعداد 2722 داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت واجد شرایط شناخته شده‌اند.
وی افزود: تعداد 242 داوطلب هم بر اساس نظر هیئت اجرایی و نظارت واجد شرایط شناخته نشدند و تعداد 36 داوطلب هم انصرافی داشتیم.
چاوشی بیان کرد: داوطلبانی که نسبت به ردصلاحیت خود اعتراض و شکایتی دارند می‌توانند از فردا یعنی از تاریخ 3 الی 6 اردیبهشت‌ماه شکایت خود را تقدیم هیئت نظارت استان کنند.
وی افزود: هیئت نظارت استان نیز از 7 الی 16 اردیبهشت‌ماه یعنی به مدت 10 روز فرصت دارد شکایت واصله از داوطلبان ردصلاحیت شده را بررسی کرده و نتایج نهایی خود را 17 اردیبهشت‌ماه به فرمانداری و بخشداری‌ها اعلام کند که بر این اساس اسامی نهایی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر از 18 الی 20 اردیبهشت‌ماه منتشر خواهد شد.
رئیس‌ستاد انتخابات استان تهران همچنین درباره زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر نیز گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر از 21 اردیبهشت ماه آغاز و در 27 اردیبهشت‌ماه خاتمه می‌یابد.
خبر دیگر این که ستاد انتخابات کشور دستورالعمل تبلیغات انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را به نامزدها ابلاغ کرد.

قدردانی بسیج‌ دانشجویی دانشگاه صداوسیما از شورای نگهبان
بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما در نامه‌ای به آیت‌الله احمد جنتی از عملکرد شورای نگهبان در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری تقدیر کرد.
در ابتدای این پیام آمده است: شورای نگهبان نهادی است که نظام را از ورود ناخالصی‌ها در امان نگه می‌دارد و بدون شک اگر این کار را برعهده نداشت قطعا نظام مقدس جمهوری اسلامی را با مشکلات فراوانی روبرو می‌ساخت.
بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما ادامه داد: براین اساس دانشجویان انقلابی از تلاش‌های مجاهدانه شما و دیگر اعضا شورای محترم نگهبان که برای انتخابات ریاست جمهوری، باری دیگر برگی زرین در حراست و حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زدید صمیمانه تشکر می‌کنیم و ان‌شاءالله خداوند به پاس زحمات شما بهترین سرنوشت را برای مردم انقلابی ایران رقم بزند.
این تشکل دانشجویی تاکید کرد: بی‌شک شورای نگهبان یکی از مهم‌ترین مراکزی است که همیشه پاسدار انقلاب و اسلام بوده است و نظر آن می‌بایست فصل‌الخطاب همه گروه‌ها و احزاب باشد. براین اساس کاندیدایی که صلاحیت‌شان مورد تایید قرار نگرفته است باید با آرامش، برخلاف عده‌ای بدون ایجاد تنش و فتنه انگیزی برای منافع شخصی و حزبی شان، از نظر شورای نگهبان تمکین کنند.