kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۲۹
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
فرمانده هوانیروز سپاه:

بالگرد‌های شاهد ۲۸۵ و ۲۷۸ برای تولید انبوه تحویل هوانیروز سپاه شدند

فرمانده هوانیروز سپاه از تحویل بالگردهای شاهد ۲۸۵ و شاهد ۲۷۸ به هسا(هوانیروز سپاه) برای تولید انبوه این بالگردها خبر داد.



سردار محمد رحمانی قهرودی، فرمانده هوانیروز سپاه در گفت‌گو با تسنیم با بیان اینکه مجموعه‌ «شاهد»، وظیفه تحقیقات را دارد، افزود: هم بالگرد شاهد 285 و هم بالگرد شاهد 278 تحقیقات‌شان تمام شده و برای ساخت به هسا واگذار شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم که پایگاه‌هایی که به خصوص در مناطق مرزی وجود دارد به صورت پایگاه‌های مستقل فعال شوند.
سردار رحمانی با اشاره به اینکه موضوعاتی مثل کمک به مردم، یکی از راهبردهای سپاه است، ادامه داد: در مباحثی مانند بلایای طبیعی در حقیقت به عناصر زمینی سپاه کمک می‌کنیم. اگر قرار باشد تجهیزات یا امکاناتی انتقال داده شود و یا به نجات مردم کمک کنیم، با کمک نیروی زمینی و اطلاعاتی که از آنها دریافت می‌کنیم برای انتقال تجهیزات و یا نجات مردم کمک خواهیم کرد. این کار از سنوات گذشته هم که این مجموعه در هوافضا بوده، انجام می‌شده است.
فرمانده هوانیروز سپاه ابراز داشت: یک برنامه گسترده‌ای که الحمدالله در دستور کار سپاه قرار گرفته، این است که قصد داریم با همکاری معاونت بهداری نیروی زمینی بتوانیم یک مجموعه اورژانس هوایی را راه‌اندازی کنیم، به‌خصوص برای استفاده در مناطق محروم و این موضوع در دستور کار سال 96 است، البته تمام هزینه‌های درمان با بهداری نیروی زمینی است.
وی با بیان اینکه در بُعد راکت و موشک کارهای بسیار خوبی انجام‌شده است، گفت: 2-3 نوع موشک و راکت هدایت‌شونده با چند هدف مشخص انتخاب‌ شده و موشک‌هایی با هدایت‌های مختلف از جمله هدایت‌لیزری، راداری و حرارتی انتخاب‌شده که امیدواریم به نتیجه برسد.سردار رحمانی با اشاره به اینکه همکاری بسیار خوبی بین ما و ارتش بخصوص در قرارگاه‌ها برای اجرای همزمان مأموریت‌ها وجود دارد، بیان داشت: مثلا می‌بینید که در یک روز همزمان دو بالگرد به پرواز درمی‌آید که یکی از ارتش و دیگری از سپاه است. یک هماهنگی نزدیک و جو بسیار صمیمی و دوستانه بین دو مجموعه وجود دارد.
فرمانده هوانیروز سپاه افزود: بالاخره ما همه تجهیزات را در منطقه نداریم مثلا اگر ما در اهواز فعالیت می‌کنیم این‌طور نیست که همیشه همه امکانات و تجهیزات را داشته باشیم، گاهی از ارتش درخواست می‌کنیم و آنها هم اجابت می‌کنند. در زاهدان هم همین‌طور است. گاهی ما وسایلی را نیاز داریم که آنها در اختیار ما می‌گذارند و گاهی هم آنها وسایلی را نیاز دارند که ما در اختیار آنها می‌گذاریم. در این زمینه هم همکاری بسیار نزدیک و خوبی وجود دارد.
وی از آغاز کار روی بالگردهای بی‌سرنشین در نیروی زمینی سپاه خبرداد و گفت: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم در بخش فرماندهی پهپاد نیروی زمینی روی بالگردهای بی‌سرنشین در حال کار هستند و تجهیزاتی هم خریداری کرده‌اند.