kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
فرمانده نیروی انتظامی خبر داد

آمادگی 300 هزار نفر از کارکنان ناجا برای تأمین امنیت انتخابات

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مسئولیت امنیت انتخابات و صندوق های اخذ رأی به صورت مستقیم بر عهده نیروی انتظامی است، گفت: دستورالعمل‌های لازم در این خصوص تهیه و به کلیه رده‌ها و استان های کشور ابلاغ شده است.



به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، مدیران و روسای نیروی انتظامی با اشاره به اتفاقات کشورهای پیرامونی و تحرکات در مرزهای کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا ، هدایت‌های رهبری، حضور پرشور مردم و هوشیاری دستگاه های نظامی و انتظامی با امنیت و ثبات فراگیری روبه رو است؛ امنیت کشور امنیتی مثال زدنی است که از این بابت خدا را شاکریم.
اشتری با تأکید بر آمادگی دفاعی، عملیاتی و انتظامی نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی به ناتوانی و ناامیدی دشمن اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی، اسرائیل، انگلیس، منافقان و در رأس آنها آمریکا به دنبال این هستند که امنیت کشور را بر هم بزنند.
وی با اشاره به تحرکات گروهک های تکفیری و سلفی، افزود: با آمادگی نیروهای مسلح و هوشیاری رهبر معظم انقلاب توطئه‌ها خنثی و با افراد و گروهک‌هایی که قصد نفوذ و ضربه زدن به نظام را داشتند برخورد شد؛ باید این آمادگی و هوشیاری را حفظ کنیم زیرا آمادگی باعث پیشگیری از تحرکات در عرصه های مختلف خواهد شد.
فرمانده ناجا قدرت دفاعی را یک عامل بازدارنده برشمرد و گفت: تولیدات صنایع دفاعی یک ظرفیت و توان برای کشور است که همین می‌تواند یک عامل بازدارنده به شمار آید.
سردار اشتری خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی اولین مجموعه‌ای است که با هرگونه ناامنی و هنجارشکنی مواجه شده و با آن برخورد می‌کند.
وی  با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: بزرگترین و مهم ترین اتفاق سیاسی کشور انتخابات است که همیشه این امر از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است.
فرمانده ناجا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص امنیت و سلامت انتخابات و نیز حضور حداکثری مردم در این امر، گفت: مسئولیت امنیت انتخابات و صندوق‌های اخذ رأی به صورت مستقیم بر عهده نیروی انتظامی است؛ دستورالعمل‌های لازم در این خصوص تهیه و به کلیه رده‌ها و استان‌های کشور ابلاغ شده است.
اشتری از آمادگی 300 هزار نفر از کارکنان ناجا برای تأمین امنیت انتخابات خبر داد و گفت: بایستی در این راستا اهتمام لازم را داشته تا انتخاباتی امن، سالم و پرشور داشته باشیم.
وی تصریح کرد: پلیس با قانون‌شکنان و مخلان نظم و امنیت و متجاوزان به حقوق دیگران مقتدرانه برخورد می‌کند، اما رفتار و برخورد پلیس در رفتار با مردم توأم با رأفت و مهربانی است.
به گفته سردار اشتری، افزایش اشراف اطلاعاتی؛ ارتقاء آمادگی عملیاتی به ویژه در مرزهای کشور؛ مبارزه با قاچاق کالا،سرقت، جرایم مهم و خشن و کاهش تصادفات، از اولویت‌های نیروی انتظامی در سال جاری به شمار می‌آید.