kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

حوادث کوتاه از کشور


    آتش‌سوزی کارخانه شیشه
همدان- خبرنگار کیهان:مدیرعامل مرکز آتش‌نشانی همدان خبر داد: کوره مرکزی کارخانه شیشه همدان دچار حریق شد که در اثر آن 4 نفر مصدوم شدند.
محمدرضا بیاناتی با بیان اینکه شامگاه جمعه به محض وقوع این حادثه، 10 اکیپ عملیاتی آتش‌نشانی در محل حاضر شدند، افزود: این آتش‌سوزی خساراتی به همراه داشته اما تلفات جانی دربر نداشت.
وی اظهار داشت: در این حادثه دو آتش‌نشان و دو کارگر کارخانه مصدوم شدند.
بیاناتی گفت: عملیات خاموش ساختن آتش دو ساعت طول کشید و کارشناسان مربوطه در حال بررسی علت این حریق و میزان خسارت‌های وارده هستند.
نجات کوهنورد
تبریز- خبرنگار کیهان: کوهنورد میانسالی که در ارتفاعات جزیره اسلامی دریاچه ارومیه مسیر خود را گم کرده بود توسط امدادگران هلال احمر نجات یافت.
این حادثه جمعه اتفاق افتاده بود و کوهنورد مزبور هنگام بازگشت به تاریکی شب برخورد و مسیر خود را گم کرد و در گذرگاه‌های صخره‌ای گرفتار شد. این حادثه توسط روستائیان گمیچی به امدادگران هلال احمر اطلاع‌رسانی شد و آنان کوهنورد میانسال را به پایین کوه انتقال دادند. این کوهنورد دچار ضعف، گرسنگی و ترس از تاریکی شده بود.
صید 5 شکارچی
ساری- خبرنگار کیهان: سازمان حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کیاسر هنگام گشت‌زنی در منطقه شکار ممنوع کیاسر 3 شکارچی متخلف را دستگیر و از آنها یک طاقه قرقاول به همراه یک سلاح شکاری کشف کردند. همچنین ماموران اجرایی این سازمان در شهرهای نور و بابلسر از دو شکارچی متخلف 50 قطعه ماهی و یک قبضه سلاح شکار کشف و ضبط کردند. افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.
نذر دزدان برای قدمگاه
بوشهر- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر سرقت از بقعه قدمگاه خواجه خضر ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ ابراهیم عرب‌زاده با اشاره به شنیده شدن صدای کنده‌کاری در قدمگاه افزود: خادم به ماموران گفت چندی قبل فردی ناشناس به من مراجعه کرد و اعلام داشت نذر کرده تا بقعه را مرمت کند و من هم کلید را به او دادم. وی اظهار داشت: ماموران در بقعه را باز کرده و 3 نفر را در آنجا مشاهده کردند.
سرهنگ عرب‌زاده تصریح کرد: این افراد حدود 3 متر مقبره را حفاری کرده بودند که توسط پلیس دستگیر شدند.
بازداشت قمه‌کش
تبریز- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: یک نفر که در یکی از نقاط مرکزی شهر تبریز اقدام به قمه‌کشی و سلب آسایش شهروندان کرده بود توسط پلیس دستگیر شد. سرهنگ علی اسماعیل‌پور افزود: این فرد به یک قبضه سلاح کمری مسلح بود و با عربده‌کشی جوی از رعب و وحشت را در میان مردم ایجاد کرده بود. وی گفت: فرد مزبور به هشدارهای پلیس بی‌توجه بود و قصد حمله به ماموران را داشت که ماموران با تیراندازی هوایی او را دستگیر کردند. سرهنگ اسماعیل‌پور گفت: فرد دستگیر شده معتاد بود و تحویل مقامات قضایی شد.
سارقان متواری در تور پلیس
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان تفت گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از دامداری‌های این شهرستان بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. سرهنگ احمد غلامزاده افزود: در تحقیقات ماموران مشخص شد سارقان پس از ارتکاب جرم به استان فارس متواری شده‌اند که با اخذ نیابت قضایی به آن استان اعزام و هر دو سارق را دستگیر و به تفت منتقل کردند. وی تصریح کرد: سارقان به سرقت 95 راس دام اعتراف کردند و با صدور قرار قضایی روانه زندان شدند.
پیدا شدن جسد قربانی
سرپرست جمعیت هلال احمر عجب‌شیر گفت: صبح جمعه به دنبال جست‌وجوی گسترده مفقودان سیل روستای چنار این شهرستان توسط نیروهای هلال احمر و مردمی جسد یکی دیگر از مفقودان این حادثه در اراضی روستای خانیان پیدا شد. علی جعفری افزود: به احتمال زیاد جسد پیدا شده متعلق به امیرمحمد مهدوی عضو کانون غنچه‌های هلال احمر است. وی گفت: جسد یافت شده جهت انجام تشریفات قانونی تحویل مراجع ذیربط شد.
بارش شدید باران در هفته گذشته سبب شد سیل در استان آذربایجان شرقی جاری شود که در اثر آن 42 نفر جان خود را از دست دادند.
انهدام باند شرارت
چناران- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی چناران گفت: به دنبال شکایت شهروندان مبنی بر سلب آسایش عمومی و شرارت توسط چند مرد جوان در شهر گلبهار اقداماتی از قبیل زورگیری، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، ایجاد اخلال در نظم عمومی دستگیری این افراد در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ برات اویسی افزود: ماموران پلیس طی عملیاتی سه تن از اراذل را در یکی از محله‌های حاشیه شهر گلبهار دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: پس از بازجویی‌های به عمل آمده از متهمان 6 همدست آنها شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنان مشروبات الکلی، مواد مخدر و 5 قبضه شمشیر، 2 قمه، 3 تبر و 9 عدد چاقو کشف شد.
سرهنگ اویسی با اشاره به توقیف یک دستگاه خودرو سواری و 4 دستگاه موتورسیکلت از اعضای این شبکه شرارت خاطرنشان کرد: متهمان پس از سیر مراحل قانونی با صدور حکم قضایی روانه دادسرا شدند.
دستگیری قاتل زنجیره‌ای
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: به دنبال مفقودی چند زن میانسال در رشت و شهرهای اطراف آن بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت. سرهنگ فرهاد فلاح کریمی افزود: ماموران پس از ماه‌‌ها تحقیق موفق شدند قاتل 40 ساله‌ای را در رشت شناسایی و دستگیر کنند. وی گفت: فرد دستگیر شده به 7 فقره قتل اعتراف کرد.
این قاتل به عنوان مسافرکش پس از سوار کردن زنان میانسال، آنان را به قتل رسانده جسدشان را مثله و زیورآلات‌شان را به سرقت می‌برده است.
حمل تریاک با زانتیا
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر حرکت قاچاقچیان از این استان به سمت تهران ماموران محورهای خروجی استان یزد را تحت نظارت خود قرار دادند. سرهنگ محمدحسین ستوده‌نیا افزود: ماموران یک دستگاه خودروی «زانتیا» متعلق به قاچاقچیان را مشاهده کردند که در یکی از محورهای خروجی استان یزد در حال حرکت بود. وی گفت: ماموران با انجام عملیات ضربتی خودروی مزبور را متوقف ساختند و در بازرسی از آن 181 کیلو تریاک کشف و 3 سوداگر مرگ را دستگیر کردند.
اجرای حکم قصاص
ساری- خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران از اجرای حکم قصاص نفس یک قاتل در ملأ عام در شهرستان بابل خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: فرد اعدام شده جوان 21 ساله‌ای بود که به جرم قتل نفس به قصاص محکوم شده بود که حکم مزبور با حضور اولیای دم و مقامات قضایی استان صبح شنبه در ملأ عام به اجرا درآمد.