kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
به بهانه مبارزه با القاعده در یمن

ژنرال راحیل شریف به همراه 5000 نظامی پاکستان با هواپیماهای اختصاصی آل‌سعود به ریاض رفت!

ژنرال بازنشسته «راحیل شریف» که به تازگی فرماندهی ائتلاف رژیم آل‌سعود علیه مردم یمن را برعهده گرفته، به همراه 5000 نظامی وارد عربستان شد.


دولت پاکستان که بالاخره تسلیم دلارهای نفتی رژیم متجاوز آل‌سعود شد و رهبری ائتلاف کشورهای متجاوز به یمن را پذیرفت، دیروز «راحیل شریف» را به همراه 5000 نظامی پاکستان با هواپیماهای خصوصی آل‌سعود، روانه عربستان کرد.
این ژنرال بازنشسته در میان اعتراضات گروه‌های سیاسی و مذهبی پاکستان، فرماندهی ائتلاف سعودی متشکل از 39 کشور در جنگ تحمیلی علیه مردم مظلوم یمن را برعهده گرفت.
ژنرال «باجوا» رئیس ستاد ارتش پاکستان در ارتباط با مأموریت راحیل شریف، ادعا کرد: ما علیه منافع تهران هیچ گامی برنخواهیم داشت و از خط قرمزهای ایران در منطقه آگاهی داریم.دیگر مقامات پاکستانی نیز مدعی شدند، هدف از این مأموریت، نبرد علیه القاعده در یمن است.
این در حالی است که القاعده متحد و ابزار عربستان در یمن بوده و تاکنون به همراه ارتش آل‌سعود، جنایات زیادی را علیه کودکان و زنان یمنی مرتکب شده است.
واقعیت این است که پاکستان از این پس در کنار عربستان، با نیروهای جنبش انصارالله و انقلابیون یمن خواهد جنگید.
به هر حال، ورود پاکستان پس از 25 ماه جنگ، به ائتلاف آل‌سعود، نشان می‌دهد که رژیم سعودی در این جنگ شکست خورده است و می‌خواهد دیگر کشورها را هم به باتلاق بکشد.
اما، اقدام دولت اسلام‌آباد در اعزام راحیل شریف و نظامیان به عربستان همزمان با سفر «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس پاکستان به ایران، قابل تأمل است. ایاز صادق دیروز با «لاریجانی» رئیس مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
پیش از این، جمهوری اسلامی ایران مراتب اعتراض  خود را در ارتباط با پیوستن پاکستان به ائتلاف سعودی، به اطلاع دولت اسلام‌آباد رسانده بود.
ایمن الظواهری
  در کراچی است
دستگاه اطلاعاتی آمریکا (سیا) اعلام کرده، سرکرده اصلی گروه تروریستی «القاعده» در شهر کراچی و تحت مراقبت نیروهای اطلاعاتی پاکستان به سر می‌برد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان سیا اعلام کرده، سازمان اطلاعات پاکستان «ایمن الظواهری» را در شهر کراچی مخفی کرده است.
یک روزنامه پاکستانی به نقل از «بروس ریدل» افسر بلند پایه آمریکایی، ضمن اعلام خبر فوق، افزوده «شواهد نشان می‌دهد پس از سقوط کابل به دست نیروهای آمریکایی در سال 2001 و از زمانی که نظامیان آمریکایی به پاکسازی گروه القاعده در افغانستان مشغول شدند، سازمان اطلاعات پاکستان سعی در مخفی نگه داشتن «ایمن الظواهری» رهبر القاعده داشته است.»
این افسر بلندپایه آمریکایی که مشاور چهار رئیس جمهور اسبق این کشور در امور خاورمیانه و جنوب شرق آسیا نیز بوده، این را هم گفته که احتمال می‌رود سازمان اطلاعات پاکستان (ای.اس.آی) الظواهری را در شهر کراچی مخفی کرده باشد. ادعای حمایت پاکستان از تروریسم در افغانستان، تاکنون تنش‌های زیادی را میان دو کشور دامن زده است.
دولت پاکستان تاکنون به این ادعاها واکنش نشان نداده است.