kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
منابع رسمی خبر دادند

آزادسازی 4000 کیلومترمربع از موصل ظرف کمتر از 6 ماه

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده، نیروهای عراقی موفق شدند 4000 کیلومترمربع از شهر موصل را از اشغال گروه تروریستی «داعش» خارج کنند.


وزارت خارجه آمریکا طی گزارشی، اعلام کرد: بیش از 4000 کیلومتر(مربع) از شهر موصل از آغاز عملیات تاکنون، با عزم و اراده نیروهای عراقی آزاد شده است.
عملیات آزادسازی استان نینوا و شهر موصل 26 مهر 1395 با فرمان «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق آغاز شده است. تاکنون کل بخش شرقی و 70 درصد بخش غربی موصل به دست نیروهای دولتی افتاده است.
اردوغان، حامی تروریسم
به گزارش تسنیم، «هادی عامری» دبیرکل سازمان «بدر» و از فرماندهان بسیج مردمی عراق اما، در واکنش به اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» که بسیج مردمی عراق را یک گروه تروریستی خوانده بود، اظهار داشت: «اردوغان همچنان برجسته‌ترین حامی گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه است.»
وی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» افزود: «اظهارات اخیر اردوغان علیه بسیج مردمی، تلاش وی برای سرپوش گذاشتن بر حمایت خود از گروه‌های تروریستی است.»
عامری در ادامه گفت: «اگر مبادلات بازرگانی را با ترکیه قطع کنیم، اردوغان خودش برای عذرخواهی از ملت عراق، (به بغداد) خواهد آمد.» دبیرکل سازمان بدر عراق تاکید کرد که اصرار ترکیه برای باقی ماندن در اردوگاه «بعشیقه» استان نینوا، با وجود پاکسازی این منطقه از لوث داعش، نشان‌دهنده این است که آنها به خاک عراق چشم طمع دارند.
عامری با وعده ادامه مبارزه علیه داعش تا بیرون راندن آن از تمام مناطق عراق گفت: «ما حتی در آزادسازی سوریه نیز شرکت خواهیم کرد.»
«شیخ قیس خزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل‌الحق» نیز در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «عملیات آزادسازی «تل عفر»، واکنش عملی ما به اظهارات اردوغان خواهد بود.»
هم‌اکنون «تل عفر» در غرب موصل در محاصره نیروهای بسیج مردمی قرار دارد.
«سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق هم به فارس گفت: «اظهارات رئیس‌جمهوری ترکیه تجاوز به حاکمیت عراق و دخالت در امور داخلی این کشور است.»
خبر دیگر از عراق اینکه، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه خودمختار عراق، از رسانه‌ها و مطبوعات این منطقه خواست، برای جدایی منطقه کردستان عراق از خاک عراق تبلیغ کنند!