kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۰۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

حملات خونین طالبان به پادگان ارتش افغانستان 140 سرباز کشته شدند

تروریست‌های طالبان با نفوذ به داخل پادگانی در استان شمالی «مزارشریف» افغانستان، دست‌کم 140 نظامی افغان را کشتند و ده‌ها سرباز را هم زخمی کردند.



به گزارش رویترز، جمعه گذشته بیش از 10 عضو گروه تروریستی طالبان با پوشیدن لباس نیروهای ارتش افغانستان و در حالی که سوار خودروهای ارتش بودند، توانستند وارد پادگانی شوند که لشکر «209 شاهین» در آنجا مستقر بود.عناصر طالبان سپس وارد پادگان شدند و سربازان غیرمسلح را که در حال خواندن نماز یا خوردن ناهار بودند به رگبار مسلسل بستند.یک مقام افغان در مزارشریف به رویترز گفته در این حمله، دست‌کم 140 سرباز افغان کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح شده‌اند.
بر اساس این گزارش، سربازان غیرمسلح افغان زمانی هدف رگبار مسلسل قرار گرفتند که پس از ادای نماز، از مسجد پادگان خارج می‌شدند و یا مشغول غذا خوردن در رستوران پادگان بودند.
تروریست‌های طالبان در حملات خود، از تفنگ‌های نارنجک‌انداز هم استفاده کردند و شماری از آنها نیز بمب‌های همراه خود را منفجر کردند.
به گفته شاهدان ماجرا، از آنجا که مهاجمان لباس سربازان را پوشیده بودند، شرایط آشفته‌ای در طول حمله، در پادگان به وجود آمد و هر کسی نسبت به دیگری مظنون می‌شد.یک افسر که در این درگیری مجروح شده بود اظهار داشته: «شرایط هرج و مرج‌آمیزی در صحنه (درگیری) ایجاد شده بود و من نمی‌دانستم چه باید بکنم! از هر سو گلوله شلیک می‌شد و صدای انفجار می‌آمد.»
واکنش طالبان
«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان، ضمن پذیرفتن مسئولیت این حمله، اظهار داشته حمله مذکور در پاسخ به کشته شدن سران طالبان به دست نیروهای ارتش، صورت گرفته است.
نیروهای ارتش افغانستان چهارشنبه گذشته پنج سرکرده مهم طالبان را در شهر «دند‌غوری» استان «بغلان» به هلاکت رسانده بودند.