kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران:

اکثر فعالان اقتصادی، روحانی را در انتخابات همراهی نخواهند کرد

رئيس مرکز تجارت جهانی ایران نوشت:‌ اقتصاد ایران بی‌رمق و زمین‌گیر شده و غالب فعالان اقتصادی روحانی را رها کرده و در انتخابات او را همراهی نخواهند کرد.


به گزارش تسنیم، محمدرضا سبز علیپور در مطلبی عنوان کرد: مردم در انتخابات سال 92، به دنبال کسی بودند که با انتخابش، بتوانند فارغ از گرایشات دوستی و جناحی بر مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی فائق آمده و اقتصاد ایران را از بن‌بست چند سال گذشته خارج کنند.
وی افزود: متأسفانه طی چهار سالی که از عمر دولت‌مان سپری شده همیشه شاهد این داستان تلخ بوده‌ایم که همه دولتمردان از جمله شخص آقای روحانی از ده کلمه حرفی که زده‌اند حداقل نیمی از آن کلمات مربوط به خرابکاری‌های دولت قبلی بوده و آن اینکه مملکت را آنان خراب کردند، دزدیدند، بردند و خوردند، خزانه را هم خالی تحویل ما دادند، همه ارزها را خرج کردند، سالها طول می‌کشد تا آوارهای دولت قبل را برداریم و... دهها مورد دیگر و نیم‌ دیگر سخنانشان فقط و فقط تعریف از خود و به شکلی خودستایی بوده است!! اما بحث اصلی این است که مگر همه ما از مشکلات و نابسامانی‌های آن هشت سال خبر نداشته و نداریم که طی چهار سال گذشته دائما آنها را برایمان یادآوری کرده و هنوز هم یادآوری می‌کنند؟
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران نوشت: مشکلات اقتصادی کشور مرتفع نشده و برعکس اقتصاد ایران را بی‌رمق و زمین‌گیر نیز کرده‌اند و در ضمن بحث برجام نیز بین زمین و هوا مانده و موانع زیادی هم بر سر راه تحقق آن به وجود آمده، در نتیجه طی چهار سال گذشته حرف و حدیث‌ها و داستان‌های زیادی را در گوش‌مان موعظه کردند از جمله اینکه روزی بحث تخریب و عبور از روحانی را مطرح نموده مبنی بر این که عده‌ای و یا برخی از آقایان و رسانه‌ها قصد تخریب روحانی را دارند که در پاسخ به این بحث‌ها با صراحت و قاطعیت عرض کردم که هیچکس و هیچ‌چیز نمی‌تواند روحانی را تخریب کند بجز یاران دروغین و متظاهر، دولتمردان ضعیف و عملکرد نادرست آنها و نهایتا سیاستهای غلط دولت!
سبز علیپور ادامه داد: دولت یازدهم طی چهار سال که از عمرش گذشته هرگز نمره بالایی از مردم، فعالان اقتصادی و صاحب‌نظران برجسته سیاسی و اقتصادی دریافت نکرده و نخواهد کرد و مطمئنا در پایان سال چهارم که چند روز بیشتر باقی نمانده، کارنامه قابل دفاعی دریافت نخواهیم کرد و این کارنامه اصلا پاسخ مناسبی به اعتماد مردم و رأی آنها نیست.
وی اضافه کرد: آقای روحانی برای بهبود نسبی اوضاع اقتصادی کشور و سفره مردم قول یک ماهه و دو ماهه و 100 روزه دادند اما امروز پس از گذشت حدود 46 ماه به نقطه سرخط بازگشته‌ایم و سخنان واضح آنروزمان را تکذیب می‌کند.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با اشاره به اینکه تاکنون تدبیر موجهی از سوی دولت مشاهده نشده و امید مردم به دولت یازدهم به یأس مبدل شده تصریح کرد: در حال حاضر و با روند نادرست و عملکرد غلط چهارسالی که گذشت، آقای روحانی غالب یاران، دوستان و طرفداران خود را از دست داده و خود را نیز تنها حس می‌کند و در همین راستا غالب فعالان اقتصادی نیز روحانی را رها کرده و هرگز در انتخابات 29 اردیبهشت ماه وی را همراهی نخواهند کرد زیرا دیگر هیچ تعهد، بدهی و دینی به شخص ایشان و مدیرنماهای مغرور و نجومی دولت تدبیر و امید ندارند.