kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰

مدیرمسئول «کیهان کاریکاتور» و دبیر مسابقه هولوکاست چهره هنر سال ۹۵ شد(اخبار ادبی و هنری)

با برگزاری مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب، چهره هنر انقلاب اسلامی در سال 95 نیز معرفی و تقدیر شد.


در این مراسم که روز جمعه 25 فروردین در حوزه هنری برگزار شد، سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیرمسئول نشریه «کیهان کاریکاتور» و دبیر مسابقه کاریکاتور هولوکاست به عنوان بهترین چهره هنری سال از سوی جمعی از هنرمندان انتخاب و معرفی شد. شجاعی طباطبایی  پس از حضور بر روی صحنه طی سخنانی کوتاه جایزه خود را به خانواده شهید مدافع حرمی كه در كشور لبنان دفن شده است، تقدیم كرد.  
در این مراسم بعد از یاد کردن از شخصیت‌هایی چون شهید سیدمرتضی آوینی، مرحوم امیرحسین فردی، مرحومه طاهره صفارزاده و مرحوم سلمان هراتی از خانواده های حمید سبزواری و احمد عزیزی تجلیل شد. همچنین محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در این مراسم گفت: 10 شاخص برای انتخاب افراد منتخب چهره سال هنر انقلاب اسلامی وجود داشت كه به 3 شاخص آن اشاره می كنم؛ 1- باید تمامی آثار در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی نه از وجه تاریخ نگاری بلكه شاخص هایی همانند عدالت و آزادی باشند. 2- نوع تاثیرگذاری آثار در جامعه و 3- جریان سازی كه راه انداختند.
وی با اشاره به  خاطره‌ای از حمایت رهبرمعظم انقلاب از جشنواره کاریکاتور هولوکاست گفت: مقام معظم رهبری به آقای شجاعی فرمودند که آقای شجاعی  حسابی مشغول به کوبیدن و رفتن به جلو هستید. هر چه آنها را عصبانی کردید، ما را خوشحال‌تر کردید. در این راه پافشاری کردید و صبوری به خرج دادید تا در این زمینه به موفقیت رسیدید.