kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

اخبار کوتاه از فوتبال


باشگاه‌های بدهکار حق جذب خارجی‌ها را ندارند
آخرین جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در سال ۹۵ در مرکز تیم‌های ملی برگزار شد.آخرین نشست هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور مهدی تاج، رئیس‌فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان نایب رئیس‌اول، علیرضا اسدی دبیر کل، حیدر بهاروند سرپرست سازمان لیگ، لیلا صوفی‌زاده سرپرست پست نایب رئیسی فدراسیون، هدایت ممبینی، عبدالکاظم طالقانی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان پیش‌از ظهر دیروز در مرکز تیم‌های ملی برگزار شد. آیین نامه رفتاری فوتبال کشور از سوی اعضای هیئت‌رئیسه تصویب شد و مقرر شد تا اتحادیه فوتبال در قالب مشاوره در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در صورت نیاز با سازمان لیگ برتر همکاری داشته باشد. همچنین مقرر شد پاداش 15 میلیون تومانی به اعضای تیم فوتبال ساحلی که عنوان قهرمانی فوتبال ساحلی آسیا را کسب کرد، اهدا شود.در این جلسه مقرر و مصوب شد تا باشگاه‌هایی که نزد فیفا و سازمان‌های بین‌المللی دارای حکم انضباطی هستند تا تعیین تکلیف وضعیت پرونده بازیکنان و مربیان خارجی در فیفا، حق جذب و انعقاد قرارداد و به‌کارگیری آنها را در لیگ ایران نخواهند داشت.
زهیوی: اگر الشحانیه سقوط کند قراردادم فسخ می‌شود
مهاجم ایرانی باشگاه الشحانیه قطر تأ‌کید کرد که اگر این تیم از لیگ ستارگان سقوط کند قراردادش فسخ خواهد شد. مهدی رحیم‌زهیوی در مورد وضعیت فعلی‌اش در الشحانیه گفت: فعلاً که مسابقات به‌دلیل رقابت‌های مقدماتی جام جهانی تعطیل است و البته من به ایران برنگشته‌ام. حتی به تیم ملی هم دعوت شدم، ولی متأسفانه به‌دلیل مصدومیت نتوانستم در اردو شرکت کنم. الان هم مراحل درمانی را پشت‌سر می‌گذارم و امیدوارم تا سه هفته دیگر به شرایط بازی برسم. وی در مورد اینکه چرا در الشحانیه این‌قدر با مصدومیت مواجه شد، اظهار داشت: خودم فکر نمی‌کردم این‌قدر بدشانسی بیاورم، ولی متأسفانه چند بار مصدوم شدم. در فوتبال ممکن است چنین اتفاقاتی رخ بدهد و من چاره‌ای ندارم جز اینکه با این شرایط کنار بیایم. مهاجم ایرانی باشگاه الشحانیه قطر در پاسخ به این پرسش که به فعالیت خود در این تیم ادامه خواهد داد یا خیر، خاطر‌نشان کرد: نمی‌دانم آینده چگونه پیش خواهد رفت، ولی اگر الشحانیه سقوط کند قرارداد من خود به خود فسخ می‌شود. دوست دارم فوتبالم را در قطر ادامه بدهم، ولی هنوز چیزی در مورد آینده معلوم نیست.
جباری: وزیر ورزش توجه ویژه‌ای
به شرایط استقلال داشته باشد
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال از وزیر ورزش و جوانان خواست که توجه ویژه‌ای به شرایط استقلال داشته باشد. علی جباری در مورد اظهارات بازیکنان علیه اعضای هیئت‌مدیره استقلال خاطرنشان کرد: هیئت‌مدیره باید شرایط حساس استقلال را در نظر بگیرد و به فکر حل مشکلات باشد. وزیر ورزش و جوانان هم باید دقت بیشتری کرده و توجه ویژه‌ای به شرایط استقلال داشته باشد. باشگاه‌گریبانگیر مشکل مالی شده و کسی نباید گردن مدیران قبلی یا بعدی استقلال بیاندازد. استقلال با عنوان نام ایران در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کند و همه باید به این تیم کمک کنند.پیشکسوت استقلال ادامه داد: بازیکنان هم باید صبور باشند. اگر اعتصاب به گونه‌ای می‌شد که استقلال بازی‌های اخیر نتیجه نمی‌گرفت، به هیچ قیمتی نمی‌توانستند آن را جبران کنند. بار دیگر از وزیر ورزش می‌خواهم به مسئله باشگاه استقلال ورود کند. این تیم می‌خواهد قهرمان آسیا شود و نیاز است که وزارت ورزش پادرمیانی کرده و مشکلات را حل کند. متأسفانه شنیده‌ام که افتخاری عنوان کرده در صورت حل نشدن مشکلات، باشگاه را رها خواهد کرد.
مربیان خارجی تراکتورسازی به پرتغال بازگشتند
مربیان خارجی تیم فوتبال تراکتورسازی برای پشت سر گذاشتن تعطیلات آخر سال امروز راهی پرتغال شدند.میگوئل تکسیرا مربی و روی جورج تاوارز مربی دروازه‌بانان تراکتورسازی صبح دیروز با اخذ مرخصی چند روز قبل از سایر اعضای تیم به استراحت پایان سال رفتند. این مربیان از فرودگاه شهید مدنی تبریز راهی فرودگاه شهر استانبول شدند تا با پرواز استانبول – لیسبون خود را به کشور پرتغال برسانند. تمرینات تیم فوتبال تراکتورسازی روز 27 اسفند تعطیل می‌شود.
 مدافع استقلال 2 تا 3 هفته دور از میادین
مدافع ملی‌پوش تیم فوتبال استقلال به دلیل مصدومیت 2 تا 3 هفته دور از میادین خواهد بود.وریا غفوری به دلیل کشیدگی عضله پشت ران به دیدار استقلال مقابل لوکوموتیو نرسید و این بازیکن به همین علت 2 تا 3 هفته دور از میادین فوتبال خواهد بود. غفوری که در فهرست کی‌روش قرار دارد به احتمال فراوان دیدار تیم ملی مقابل عراق، قطر و چین را که تا روز 8 فروردین این مسابقات ادامه دارد را از دست داده است.
حسن زاده: در اولین فرصت رای بازی نساجی - خونه‌به‌خونه را صادر می‌کنیم
رئیس‌کمیته انضباطی تاکید دارد که به دقت اتفاقات دیدار خونه به خونه بابل و نساجی مازندران را بررسی و رای نهایی را صادر می‌کنیم.اسماعیل حسن زاده، رئیس‌کمیته انضباطی درباره اتفاقات دیدار خونه به خونه بابل و نساجی مازندران که باعث شد بازی نیمه تمام بماند، گفت‌: منتظر گزارش این دیدار هستیم. خوشبختانه ناظر کمیته انضباطی در این بازی حضور داشت و از لحظه به لحظه اتفاقات، مطلع هستیم.وی ادامه‌ داد: اگر چه اصل موضوع مایه تاسف است و دو تیم از یک استان حاشیه‌های انضباطی ایجاد کرده‌اند، اما این که مقامات مسئول، مخصوصا مقامات قضایی شهر بابل به موقع با اتخاذ تصمیمات شایسته، دخالت کرده و آرامش در محل ورزشگاه برقرار کردند و آسیب جدی و خطرات جانی جبران ناپذیر پیش نیامد، جای تشکر و قدردانی دارد. رئیس‌کمیته انضباطی در پایان خاطرنشان کرد: منتظریم تا گزارش کامل از سوی مقامات رسمی مسابقه به دست ما برسد و قطعا موضوع را به دقت بررسی و در اولین فرصت تصمیمات لازم را می‌گیریم.
فریبرز محمودزاده مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ یک هم دیروز‌گفت رای کمیته انضباطی مشخص‌کننده نتیجه نهایی دربی مازندران خواهد بود.
اعلام زمان بازگشت پرسپولیسی‌ها به تهران
زمان بازگشت اعضای تیم فوتبال پرسپولیس از دوحه به تهران مشخص شد. پرسپولیسی‌ها بلافاصله بعد از بازی دیشب تیم‌شان برابر الریان قطر شام را صرف کرده و برای بازگشت به تهران راهی فرودگاه دوحه شدند. با برنامه‌ریزی صورت گرفته اعضای این تیم نیمه شب به تهران خواهند رسید و امروز را نیز استراحت خواهند کرد.پرسپولیس روز‌های پنجشنبه و جمعه این هفته تمرینات خود را پیگیری خواهد کرد و از روز 28 اسفند تا روز دوم فروردین تمرینات این تیم تعطیل خواهد بود تا سرخپوشان سال نو را در کنار خانواده خود باشند. برانکو و دستیاران کرواتش از همان دوحه راهی کشور خود شدند و از زمان آغاز دور جدید تمرینات تیم‌شان در سال جدید در تهران خواهند بود.
پورموسوی: شرمنده هواداران‌مان نشدیم
سرمربی استقلال خوزستان می‌گوید، دوست داشت در آخرین بازی سال مقابل هواداران‌شان به پیروزی برسند اما با این نتیجه هم مقابل هواداران‌شان شرمنده نشدند.اکبر پورموسوی در نشست خبری پس از دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و لخویا قطر اظهار کرد: خدا را شکر در این بازی بزرگ سربلند شدیم. دوست داشتیم در آخرین بازی سال به پیروزی برسیم و هواداران را خوشحال کنیم. بازیکنان ما با غیرت و تعصب بازی کردند اما ما هنوز صدرنشین گروه و امیدوار به آینده هستیم. روزهای خوب در پیش است. ان‌شاءالله شرایط بهتر می‌شود.پورموسوی در ادامه این نشست و در پاسخ به این سؤال که چه تیم‌هایی شانس صعود به مرحله حذفی را دارند؟ گفت: هنوز پیش‌بینی تیم‌های صعود‌کننده به مرحله بعد سخت است. با توجه به نتایجی که تاکنون به دست آمده تیم ما و لخویا شانس‌های نخست صعود به مرحله بعد هستند. در این بازی دو موقعیت ۱۰۰ درصد گلزنی داشتیم که آنها را از دست دادیم. اما این موضوع چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌کند.
افتتاح رسمی ورزشگاه 25 هزار نفری امام رضا(ع)
با حضور تولیت آستان قدس رضوی ورزشگاه مدرن و پیشرفته امام رضا (ع) افتتاح شد. ورزشگاه مدرن و پیشرفته امام رضا (ع) که از چند سال پیش با بودجه تولیت آستان قدس رضوی در حال ساخت بود، پس از چند سال بالاخره دیشب با حضور حجت‌الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به طور رسمی افتتاح شد.در این مراسم از سنگ یادبود بنای ورزشگاه امام رضا (ع) رونمایی شد.ورزشگاه امام رضا مجهزترین ورزشگاه کشور است که تمام هزینه‌های آن را تولیت آستان قدس رضوی تامین کرده است.در زیر طبقات این ورزشگاه، سالن‌های چند منظوره‌ای طراحی شده که ورزشکاران رشته‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.ورزشگاه امام رضا (ع) اولین ورزشگاه مسقف ایران است. البته هنوز نیمکت مربوط به کادرفنی و بازیکنان ذخیره در این ورزشگاه تعبیه نشده است.