kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
رئیس اتحادیه کفاشان خبر داد

فروش 10 میلیون دلار کفش خارجی در مغازه‌ها

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز گفت: آمار رسمی گمرک نزدیک به هشت میلیون دلار واردات کفش را نشان می‌دهد اما در مغازه‌های سطح شهر بیش از 10 میلیون دلار از نوع خارجی این کالا فروخته می‌شود.



رسول شجری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت تولید و واردات کفش اظهار کرد: آمار رسمی گمرک نزدیک هشت میلیون دلار واردات است در صورتی که مغازه‌های سطح شهر بیش از 10 میلیون دلار کفش خارجی می‌فروشند.
این اختلاف بین آمار رسمی گمرک و میزان فروش کالای خارجی نشان دهنده ورود کفش قاچاق به کشور است.وی ادامه داد: بسیاری از تولید کنندگان کفش امسال نتوانستند با بیش از 50 درصد ظرفیت خود فعالیت کنند و بسیاری از آنها شش ماه اول سال را کاملاً بیکار بوده‌اند.
رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز با انتقاد از مالیات بر ارزش افزوده گفت: مالیات بر ارزش افزوده قوز بالا قوز تولیدکنندگان کفش دست‌دوز است. تولیدکنندگان نمی‌توانند هزینه تمام شده خود را تأمین کنند، چگونه می‌توانند مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند. این نوع مالیات مصادره اموال است نه مالیات.
شجری با اشاره به سود تولیدکنندگان کفش دست‌دوز گفت: طبق تصمیم اتحادیه تولیدکنندگان اجازه فروش 10 درصد بیش از قیمت تولید شده خود را دارند، یعنی سود آنها 10 درصد است در صورتی که بسیاری از تولیدکنندگان شش ماه بیکار بوده‌اند و حتی نمی‌توانند هزینه تمام شده خود را تأمین کنند.