kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

کارگران شهرداری بروجرد حقوق معوقه خود را خواستار شدند

ده‌ها تن از کارگران شهرداری بروجرد برای دومین روز پیاپی با دست کشیدن از کار همراه با خانواده‌های خود در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده و خواستار استیفای حقوق قانونی خود شدند.



با تشدید بحران مالی در شهرداری بروجرد و درنتیجه سوء مدیریت حاکم بر این نهاد و اغفال شورای شهر، کارگران شهرداری بروجرد روز یکشنبه هفته جاری برای دومین روز پیاپی در این هفته مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده و شعار «تسویه تسویه» سر دادند.
اجتماع‌کنندگان که کارگران بخش‌های خدماتی، عمرانی و موتوری را تشکیل می‌دادند  به ‌اتفاق برخی خانواده‌های خود خواستار تسویه کامل بدهی خود شده و تهدید کردند تا تسویه کامل کار را تعطیل می‌کنند. نماینده کارگران اعلام کرد که تلاش می‌شود تا پایان سال یک ماه از حقوق معوقه کارگران پرداخت شود که این امر با اعتراض شدید کارگران و خانواده‌های آن‌ها مواجه شد.
بدهی شهرداری بروجرد به سازمان تأمین اجتماعی با افزایش تصاعدی در سال‌های اخیر به 32 میلیارد تومان رسیده و این در حالی است که نزدیک به 200 کارگر این نهاد در آستانه بازنشستگی قرار دارند و شهرداری توان پرداخت حق بیمه برای بازنشسته شدن آن‌ها را ندارد.