kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰

ساخت پلیمر ترکیبی حافظه‌دار ترموپلاستیک در سمنان

«پلیمر ترکیبی حافظه‌دار ترموپلاستیک» توسط محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.

سمنان- خبرنگار کیهان:

مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: «پلیمر ترکیبی حافظه‌دار ترموپلاستیک» توسط دکتر عبدالحسین فریدون عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان، دکتر مرتضی قربان‌زاده آهنگری عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران، فرزانه معماریان از دانشجویان دکتری این رشته و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اختراع و در اداره کل ثبت اختراعات کشور به ثبت رسید.
داوود معروفی با اشاره به نیاز روزافزون صنایع مختلف به پلیمرها و به خصوص پلیمرهای هوشمند و پایین بودن استحکام این مواد به عنوان یکی از نقاط ضعف گفت: این طرح با هدف رسیدن به ساختار بهینه‌ای از پلیمرهای حافظه‌دار دارای مقاومت مکانیکی بالا در برابر بارهای ضربه‌ای انجام شده است.
مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان یکی از کاربردهای مهم این کامپوزیت را در صنایع خودروسازی عنوان کرد و گفت: این طرح با توجه به اینکه بیشتر بر بهبود خواص ضربه‌ای و مکانیکی یک پلیمر ترکیبی حافظه‌دار تاکید دارد، می‌تواند کاربرد این پلیمرها را در صنایع مختلف افزایش دهد.