kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
سرمربی تیم ملی در تازه‌ترین صحبت‌های خود تاکید کرد

والیبال ایران نیاز به تغییر نسل دارد

سرمربی تیم ملی والیبال در تازه ترین صحبت‌های خود گفت: والیبال ایران نیاز به تغییر نسل دارد. برای این کار ممکن است در مقطعی با مشکل روبرو شویم، اما پس از مدتی کار درست خواهد شد.

سرویس ورزشی-

ایگور کولاکوویچ که به تازگی هدایت تیم ملی والیبال ایران را برعهده گرفته است صبح دیروز دوشنبه در نخستین نشست خبری خود که در محل هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد به تشریح برنامه‌های خود در تیم ملی پرداخت. شاید مهم‌ترین بخش صحبت‌های سرمربی تیم ملی والیبال آنجا بود که عنوان داشت تیم ملی والیبال ایران نیاز به تغییر نسل دارد. صحبت‌های کولاکوویچ در ادامه می‌آید:
بررسی‌های خوبی داشته‌ام
کولاکوویچ در تشریح اقداماتی که تاکنون برای تیم ملی ایران انجام داده است گفت: در یک ماه گذشته تعدادی از مسابقات داخلی را زیر نظر گرفتم. ضمن اینکه جلسات متعددی را هم با مسئولان و سایر اهالی والیبال داشتم تا بتوانیم در همه موارد به هماهنگی لازم دست پیدا کنیم. وی افزود: در این یک ماه تصمیماتی گرفتیم. ۸ آوریل تیم ملی برای حضور در لیگ جهانی دور هم جمع می‌شود. در ابتدا بازیکنانی که قرار است تست شوند، می‌آیند و قرار است ۱۵ آوریل بازیکنان اصلی بیایند تا در لیگ جهانی هم حضور داشته باشند و توافقاتی برای بازی‌های دوستانه داشته باشیم.
چند بازی تدارکاتی برگزار خواهیم کرد
کولاکوویچ درباره برنامه بازی‌های تدارکاتی گفت: ابتدا در مونته نگرو با تیم ملی این کشور بازی می‌کنیم و سپس با اسلوونی روبرو می‌شویم که نایب قهرمان اروپاست. پس از آن هم قرار است با لهستان روبرو شویم. انتظار من این است که ۲۱ می یک بازی دوستانه دیگر با لهستان برگزار کنیم تا به این ترتیب دور اول آماده‌سازی تیم ملی تمام شود و بعد به ایران برمی‌گردیم و برای لیگ جهانی آماده می‌شویم.
بازیکنان متفاوتی دعوت خواهند شد
سرمربی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: باید خود را برای جام ملت‌های آسیا و جام جهانی هم آماده کنیم. نمی‌دانم یک ماه آینده چطور خواهد بود. برای مسابقات مختلف بازیکنان متفاوتی دعوت خواهند شد تا برای المپیک توکیو آماده شوند. کولاکوویچ در ادامه پیرامون دعوت از بازیکنان باتجربه و قدیمی تیم ملی گفت: بدون شک از بازیکنان باتجربه هم استفاده خواهیم کرد تا جوان‌ترها در کنار آنها عرض اندام کنند. شاید در مرحله نخست بازیکنانی که سن بالاتری دارند حاضر نباشند، اما برای رسیدن به هدف خود در مرحله اول از جوان‌ترها استفاده خواهیم کرد.  نسبت به کیفیت بازیکنان باتجربه احترام خاصی قائل هستم اما شاید برای المپیک بعدی نتوانند همین کیفیت را داشته باشند. این حرف‌ها را روی تجربه‌ام می‌گویم چون در صربستان ۳ سال تغییر نسل ایجاد کردم.
نمی‌توانیم از همه استعدادها استفاده کنیم
سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ادامه توضیحش در مورد نحوه استفاده از بازیکنان در این تیم گفت: من می‌دانم ایران سرشار از استعداد است و می‌توانند در دایره تیم ملی حاضر باشند، اما می‌دانید که ما محدودیت‌هایی داریم و نمی‌توانیم از تمام آنها استفاده کنیم. کولاکوویچ با تاکید بر اینکه قطعا از جوانان در تیم ملی استفاده خواهد کرد گفت: با این حال محور اصلی ما استفاده از شایسته‌ها در تیم ملی است. در این بین ممکن است به برخی بازی کمتر برسد. جوانان قرار است در بخش‌هایی که ما کمبود داریم به ما کمک کنند. ما یک خانواده هستیم و وقتی سرپرست می‌خواهد خانواده را اداره کند، در ابتدا باید به فکر شایسته‌ها باشد. با این حال باید به فکر جوانانی هم که تازه از راه می‌رسند باشیم.
کار مهدوی تمام شده است
وی در پاسخ به این پرسش که جای خالی دو چهره مطرح تیم ملی که خداحافظی کرده‌اند را چطور پر خواهید کرد گفت: تا آنجایی که می‌دانم کار مهدوی با تیم ملی تمام شده است. اما با محمودی حرف زدم و متوجه شدم که او درگیر مشکلات جسمی و روحی متعدد است. تلاش نکردم حتما برگردد اما خواستم بیشتر فکر کند چون پست حساسی دارد. با وجود اینکه امیدوارم برگردد اما دوست دارم بهترین تصمیم را بگیرد.
برخی از بازیکنان کنونی در المپیک بعد نیستند
سرمربی تیم ملی با تاکید بر اینکه هر جا نیاز باشد برای رفع کمبودها از جوانان استفاده خواهد کرد ادامه داد: ممکن است در مقطعی با مشکل روبرو شویم، اما پس از مدتی کار درست خواهد شد. همان‌طور که قبلا نیز گفتم برای المپیک ۲۰۲۰ احتمالا تعدادی از بازیکنان کنونی نمی‌توانند حضور داشته باشند و باید از جوان‌ترها استفاده کنیم.
در هر مسابقه برنده شویم قهرمان جهان می‌شویم
کولاکوویچ در مورد اینکه آیا تیم ملی والیبال ایران می‌تواند قهرمان جهان شود گفت: باید به اظهار نظر من دقت کنید. از من پرسیدند نظرت درمورد مسابقات چیست و من هم گفتم در هر مسابقه باید برنده شویم. اگر در هر مسابقه برنده شویم قهرمان جهان خواهیم شد، اما این را هم باید بدانیم که تیم‌های دیگری هم هستند که مدعی قهرمانی جهان اند. من نمی‌توانم قول دروغ بدهم چرا که این نوع قول دادن باعث ایجاد شادی کاذب می‌شود. با این حال تمام توانمان را می‌گذاریم تا برنده باشیم.
پیمان اکبری دستیار اول من است
سرمربی تیم ملی ایران در مورد اعضای کادر فنی این تیم گفت: دستیار اول من قطعا پیمان اکبری خواهد بود. دو دستیار سابقم هم به کادر ما اضافه خواهند شد. دستیار اول تیم ملی کنونی صربستان و بدنسازی که قبلا با وی کار کرده‌ام هم کنار من خواهند بود. من برای مربیان ایرانی احترام می‌گذارم و خودم درخواست کردم اکبری دستیار من باشد. او دانش خوبی دارد و ارتباط مناسبی با سایر مربیان ایرانی دارد و کمک می‌کند تا با شرایط بهتر آشنا شوم. کولاکوویچ در مورد اینکه سیچلو نخواست با شما ادامه همکاری دهد یا اینکه شما نخواستید وی همکارتان بماند گفت: برای سیچلو احترام خاصی قائل هستم اما در چارچوب مذاکراتی که ما داشتیم ایشان قرار نداشت. طبیعتا باید با نفراتی کار کنیم که شناخت خوبی از هم داریم و با هم کار کرده‌ایم.
واکنش کولاکوویچ به باندبازی در تیم ملی
سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این پرسش که آیا با باندبازی و بازیکن سالاری در تیم ملی برخورد خواهید کرد گفت: مسائل تیم ملی که مانند یک خانواده است باید در همان داخل حل شود. هر بازیکنی که خودش را وقف تیم ملی کند برای ما قابل احترام خواهد بود. در مورد مواردی هم که گفتند نمی‌خواهم صحبت کنم.