kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

اخبار کوتاه از فوتبال



۱۸ میلیارد تومان فدراسیون فوتبال در حبس FIFA و AFC
فیفا و AFC رقمی در حدود ۵ میلیون دلار به فدراسیون فوتبال ایران بدهکار هستند. در صورتی که این پول پرداخت شود بخش بزرگی از مشکلات فدراسیون فوتبال رفع خواهد شد. در حالی که در چند وقت اخیر فدراسیون جهانی فوتبال حدود یک میلیون ۷۰۰ هزار فرانک از مطالبات فدراسیون فوتبال ایران را پرداخت کرد اما این پول تماما در اختیار چند باشگاهی قرار گرفت که در جام جهانی اخیر نمایندگانی را در تیم‌های ملی داشته‌اند. با این حال فدراسیون فوتبال هم با توجه به تحریم‌هایی که در چند سال اخیر گریبان‌گیر ایران شده، هنوز موفق به دریافت همه مطالباتش از فیفا نشده است.به گفته مهدی تاج، این مطالبات رقمی در حدود ۵ میلیون دلار است که تقریبا معادل ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود که بخشی از آن در اختیار AFC و  بخشی هم در اختیار فیفا است. اگر این رقم در چند ماه آینده به دست فدراسیون فوتبال برسد - که کار بسیار مشکلی است - فوتبال ایران می‌تواند برنامه‌ریزی بسیار بهتری را برای ادامه راهش در مسیر جام جهانی به انجام برساند.
برانکو: استقلال خوزستان جلوی ما اتوبوس ۲طبقه می‌گذارد
برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی با استقلال خوزستان، عنوان کرد: با نشاط و شادابی خاصی به مصاف استقلال خوزستان می‌رویم. این تیم لیگ قهرمانان آسیا را خوب شروع کرده است و ما هم در این مسابقات استارت خوبی زده‌ایم. یکسری نتایج خوبی به دست آورده‌ایم و بازی امروز برای تماشاگران دربی زیبایی خواهد شد. به جرات می‌توانم بگویم که یک نمایش خوشحال کننده‌ای را ارائه خواهیم کرد. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: استقلال خوزستان در چند ماه اخیر بهتر شده و بازی‌های خوبی را در لیگ ایران و آسیا به نمایش گذاشته است. طبیعتا واقف هستیم که آنها با ۲۰۰ درصد توانشان مقابل ما بازی می‌کنند اما  ما هم تیمی هستیم که خودمان را آماده مسابقه جانانه‌ای کرده‌ایم. برانکو درباره اینکه استقلال خوزستان با دفاع اتوبوسی برابر پرسپولیس قرار خواهد گرفت گفت: همه تیم‌هایی که مثل پرسپولیس بازی می‌کنند تیم‌های رقیب‌شان بازی تدافعی می‌کنند. قطعا استقلال خوزستان مقابل پرسپولیس اتوبوس می‌گذارد ولی این اتوبوس دو طبقه خواهد بود. ما از این موضوع کاملا اطلاع داریم استقلال خوزستان تیمی است که در ضد حمله خوب عمل می‌کند اما مطمئنا راه حل خوبی برای این موضوع پیدا خواهیم کرد. ما می‌خواهیم که گزینه قهرمانی باشیم و گزینه قهرمانی هم هستیم. من به عنوان مربی برای فلسفه و دیدگاه باشگاه احترام قائلم و آرزوی هواداران را هم درک می‌کنم. ما به دنبال این هستیم که هم زیبا بازی کنیم و هم نتیجه بگیریم.
آغاز اردوی تیم ملی فوتسال
شاگردان محمد ناظم‌الشریعه برای رویارویی با عراق از امروز (پنجشنبه) وارد اردو می‌شوند.اردوی تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران جهت برگزاری دو دیدار دوستانه با عراق از امروز در شیراز بر پا می‌شود. پس از برگزاری بازی‌های هفته‌ پایانی لیگ ملی‌پوشان باید خودشان را تا ظهر امروز در هتل چمران به کادرفنی تیم‌ ‌ملی معرفی کنند.شاگردان محمد ناظم‌الشریعه قرار است روزهای شنبه و یکشنبه هفته‌ آینده در شیراز به مصاف عراق بروند.
استرالیایی‌ها بعد از ۲۰ سال به تهران می‌آیند
تیم ملی فوتبال استرالیا و عراق که روز سوم فروردین ماه در تهران مقابل هم قرار خواهند گرفت روزهای ۲۵ و یا ۲۸ اسفند ماه ۹۵ به تهران می‌آیند. تیم‌ ‌ملی عراق که به دلیل مشکلات داخلی نمی‌تواند در خاک کشور خود از رقبایش پذیرایی کند در طول دور رفت بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در تهران از تایلند میزبانی کرد. عراقی‌ها برای دور برگشت این مسابقات هم تهران را به عنوان محل میزبانی خود انتخاب کردند و ورزشگاه دستگردی روز سوم فروردین ماه سال ۹۶ میزبان تیم‌های عراق و استرالیا خواهد بود. این تیم پیش از برگزاری این بازی دیدار دوستانه‌ای را با تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برگزار خواهد که این دیدار ساعت یازده صبح ۲۸ اسفند ماه ۹۵ در ورزشگاه آزادی و پشت درهای بسته برگزار می‌شود. عراقی‌ها سه روز پیش از این دیدار دوستانه یعنی ۲۵ اسفند در تهران حاضر خواهند شد. همچنین تیم‌ ‌ملی استرالیا که آخرین بار در سال ۷۶ و برای دیدار پلی‌آف جام جهانی مقابل ایران در تهران حاضر شده بود، ۲۸ یا ۲۹ اسفند به تهران می‌آید. هر دو تیم عراق و استرالیا تمرینات خود را تا دیدار سوم فروردین در ورزشگاه شهدای قدس برگزار خواهند کرد. دیدار دو تیم ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار می‌شود.
قضاوت فغانی دردیدار کاشیما آنتلرز و بیریزبن استرالیا
بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری ایران دیدار کاشیما آنتلرز ژاپن و بیریزبن روئر استرالیا را قضاوت می‌کنند. دیدار کاشیما آنتلرز ژاپن و بیریزبن روئر استرالیا از گروه E رقابت‌های لیگ قهرمانان 2017 آسیا در حالی روز سه شنبه 24 اسفند ماه 95 در شهر ایبارکی ژاپن برگزار می‌شود که علیرضا فغانی به عنوان داور وسط و رضا سخندان و محمدرضا منصوری به عنوان کمک‌های وی قضاوت این بازی را بر عهده دارند. همچنین عمدی الله زین الدین از کشور برونئی به عنوان داور چهارم تیم داوری ایران را همراهی خواهد کرد.
دوری یک تا ۲ ‌ماهه حدادی‌فر از میادین فوتبال
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن یک تا دو ماه از میادین فوتبال دور خواهد بود. قاسم حدادی‌فر در بازی با سپاهان از ناحیه رباط داخلی پا دچار آسیب‌دیدگی شد. نتیجه MRI نشان داد که رباط داخلی حدادی‌فر دچار پارگی شده و او برای بازگشت به میادین فوتبال باید یک تا دو ماه صبر کند.دوری یک ماهه این بازیکن قطعی است و قرار است یک ماه دیگر دوباره از زانوی او MRI گرفته شود تا اگر نیاز به مراحل درمانی بیشتر بود، دوباره تحت نظر پزشکان قرار بگیرد.
ویسی در بیمارستان بستری شد
سرمربی تیم فوتبال سپاهان بار دیگر در بیمارستان بستری شد. عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال سپاهان به خاطر عارضه سنگ کلیه و تشدید دوباره آن، سه‌شنبه شب گذشته در بیمارستان سپاهان بستری شد. وی چندی پیش هم در بیمارستان بستری شده بود.سپاهان روز جمعه از ساعت 15 باید در مشهد به مصاف سیاه‌جامگان مشهد برود.
تعطیلی ۵ روزه برای نوروز سرخپوشان
تعطیلات نوروزی سرخپوشان که از ۲۸ اسفند ماه آغاز خواهد شد، پنج روز به طول می‌انجامد. براساس اعلام محمود خوردبین، سرپرست تیم پرسپولیس سرخپوشان در بازگشت از دوحه، روز 25 اسفند استراحت می‌کنند ولی در روزهای 26 و 27 اسفند ماه به تمرین خواهند پرداخت و تعطیلی تمرینات از روز 28 اسفند آغاز و تا روز دوم فروردین ادامه خواهد داشت. طبق این اعلام، برانکو ایوانکوویچ روز سوم فروردین را برای شروع تمرینات پرسپولیس در سال 1396 انتخاب کرده است.همچنین با اعلام  پندار خمارلو، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس کاروان سرخپوشان روز یکشنبه ساعت 11:30 به وقت تهران به سمت دوحه پرواز خواهند کرد.علیرضا بیرانوند، ابوالفضل درویش‌وند، بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده، محسن ربیع‌خواه، صادق محرمی، حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، سروش رفیعی، سامان نریمان‌جهان، حمیدرضا طاهرخانی، رضا کرملاچعب، شهاب کرمی، احسان علوان‌زاده، مهدی طارمی و علی علیپور، 20 بازیکنی هستند که قرار است برای بازی با الریان راهی قطر شوند. تیم پرسپولیس در چارچوب بازی‌های هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا روز سه‌شنبه از ساعت 18:55 به وقت تهران برابر الریان به میدان خواهد رفت.
زمانی:رحمتی و حیدری مقصران اعتصاب استقلالی‌ها هستند
عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال اعلام کرد که کاپیتان‌‌های استقلال باعث تعطیلی تمرینات این تیم شده‌اند.حسن زمانی درباره بحث اعتصاب بازیکنان استقلال و دلایل مصاحبه‌هایش عنوان کرد: همه موارد مستندی که در باشگاه وجود دارد، در جلسه هیئت مدیره مطرح شده و هیچ بازیکنی کمتر از 50 درصد نگرفته است. افرادی که عامل تعطیلی تمرین شدند، بیش از 60 درصد پول گرفته‌اند.وی در مورد اینکه چه کسانی بیش از 60 درصد پول گرفته‌اند، گفت: مهدی رحمتی و خسرو حیدری بیش از 60 درصد مطالبات این فصل خود را گرفته‌اند.
از بزرگان انتظار داشتیم حرمت لباس استقلال را بیشتر از بقیه نگه دارند و این کار را نکنند. این تصمیم غلط از عمان گرفته شد و در تهران به آن دامن زده شد.
 استقلال 30 میلیون هوادار دارد و هوادار باید بداند که برخی از افراد دنبال منافع خود بوده و تعصبی به تیم ندارند. هیئت مدیره با عواملی که این مسئله را بوجود آوردند، برخورد خواهد کرد. ما نباید مسئله را امنیتی می‌‌کردیم و از بازیکنان جوان سوء استفاده کنیم چرا که بازیکنان جوان حرمت بزرگترها را نگه می‌دارند. بزرگترهای تیم که نباید از بازیکن جوان استفاده کنند.عضو هیئت مدیره استقلال درباره اینکه منصوریان خواسته او سه ماه سکوت کند، خاطرنشان کرد: حاضرم یک سال یک کلمه صحبت نکنم، اما دوستان حرمت لباس استقلال را نگه دارند. الان به مظلومیت استقلال پی برده‌ام، چرا که پول دادیم، ناز کشیدیم، جریمه نکردیم، بدهکار هم شدیم، این مسئله خیلی جالب است. هفته آینده قطعا به عنوان آخرین جلسه سال، جلسه‌ هیئت مدیره استقلال را برگزار خواهیم کرد.
من از کادر فنی گله دارم، چون در گذشته در مقطعی می‌خواستند چنین برنامه‌ای را پیاده کنند، اما مربی وقت استقلال با قاطعیت پای کار ایستاد و گفت هر کسی تمرین نمی‌کند، خداحافظ. زمانی در خصوص اظهارات علیرضا منصوریان مبنی بر اینکه بازیکنان پولی نگرفته‌اند، تصریح کرد: اصلا چنین چیزی نیست. کادرفنی باید لخت می‌شد و هر بازیکنی که نمی‌خواست تمرین نکند، عذرش را می‌خواست.