kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

اخبار ورزش جهان


واکنش مورینیو به پرسشی
در مورد سردار آزمون
آقای خاص از مهاجم ایرانی روستوف شناخت کافی دارد. ژوزه مورینیو که شاگردانش امشب (پنجشنبه) در دور رفت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا میهمان روستوف روسیه هستند، در کنفرانس خبری در پاسخ به این پرسش که «سردار آزمون، مهاجم ایرانی روستوف یکی از نقاط قوت این تیم است و مقابل بایرن‌مونیخ و اتلتیکومادرید موفق به گلزنی شده است. نظرتان در خصوص این بازیکن چیست؟» اظهار داشت: نمی‌دانم اصلاً آزمون قرار است فردا برای روستوف بازی کند یا خیر، اما آنها سه مهاجم خیلی خطرناک در خط حمله‌شان دارند.وی ادامه داد: نمی‌دانم فردا(امشب) روستوف از کدام یک از مهاجمانش استفاده خواهد کرد، شاید از دیمیتری پولوز استفاده کردند، شاید آزمون را در ترکیب خود بگذارند، بازیکنی که پیش از این با روبین‌کازان مقابل من قرار گرفته است، اما این را می‌دانم که روستوف تیم خطرناکی است، آنها با 10 بازیکن دفاع می‌کنند و در ضدحملات خیلی خطرناک هستند.
ستایش خاص ویدال
 از گزینه نخست مربیگری بارسلونا
لوئیس انریکه آخرین فصل حضور خود در بارسلونا را پشت سر می‌گذارد، این‌ در حالی است که هنوز جانشین او انتخاب نشده است.
گمانه‌زنی‌های زیادی درباره جایگزین انریکه وجود دارد.
یکی از گزینه‌هایی که هواداران بارسلونا علاقه زیادی برای بر عهده گرفتن هدایت تیم محبوب آنها دارند خورخه سامپائولی، سرمربی سویا است. آرتورو ویدال که در تیم‌ ‌ملی  شیلی شاگرد سامپائولی بود به ستایش از این مربی بزرگ پرداخت و گفت‌: سامپائولی توان مربیگری کردن در هر تیمی را دارد. او بسیار خوب و با کیفیت است و در تیم‌ ‌ملی   شیلی و سویا نشان داده که چه مربی بزرگی است.
سردرگمی فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا
 با دستور مهاجرتی ترامپ
دونالد ترامپ در دستور جدیدش عراق را از فهرست ممنوعیت ویزا حذف کرده است. بنابراین در حال‌ حاضر اتباع ۶ کشور که عبارتند از ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن، نمی‌توانند تا ۹۰ روز ویزای آمریکا دریافت کنند.هم‌چنین مهاجران این ۶ کشور نیز تا ۱۲۰ روز نمی‌توانند وارد آمریکا شوند. قانون قبلی ترامپ از سوی دادگاه فدرال آمریکا متوقف شده بود.قرار است که مسابقات قهرمان جهان وزنه‌برداری از ۲۹ نوامبر تا ۶ دسامبر در آناهایم آمریکا برگزار شود.مدیر اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا در این باره می‌گوید: ورزش می‌تواند زیر پرچم صلح همه دنیا را با هم متحد کند.
فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا موافق جدایی سیاست از ورزش است. ما به همکاری با کمیته‌ المپیک آمریکا ادامه‌ می‌دهیم تا بفهمیم قانون مهاجرت جدید چه تاثیری بر مسابقات ما دارد. ما امیدواریم که بتوانیم میزبان تمامی وزنه‌برداران خارجی باشیم حتی ورزشکاران ۶ کشور ممنوع شده. بار قبل که ترامپ ورود اتباع هفت کشور را به آمریکا ممنوع کرده بود کشورهای مختلفی واکنش نشان دادند. ایران قصد داشت که بعد از این قانون مقابله به مثل کند و کشتی‌گیران آمریکایی را برای مسابقات جهانی کشتی آزاد به ایران راه ندهد، اما با لغو شدن قانون ترامپ توسط دادگاه فدرال آمریکا ایران نیز به کشتی‌گیران آمریکایی ویزا داد.
آلونسو و اعلام رسمی بازنشستگی از فوتبال
در اولین روزهای سال نو میلادی، زمانی که هواداران بایرن در تعطیلات شروع سال بسر می‌بردند، ژابی آلونسو از طریق رسانه‌ها اعلام کرد امسال،آ‌خرین دوره حضورش در فوتبال حرفه‌ای است و تابستان بعداز اتمام قراردادش با مونیخی‌ها، کفش‌هایش را برای همیشه می‌آویزد. در مورد او هفته‌نامه اشپورت‌بیلد در جدید‌ترین شماره خود که چهارشنبه (دیروز) منتشر شد،‌ گزارش داده است. این نشریه نوشت هافبک 35 ساله به احتمال فراوان در هفته‌ جاری به صورت رسمی اعلام کناره‌گیری در تابستان خواهد کرد. هافبک دفاعی بایرن در دوران ورزشی خود صاحب 2 مقام نخست لیگ قهرمانان اروپا و همچنین قهرمانی جام ملت‌ها و جام جهانی به همراه اسپانیا شده است.