kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
مجری نمایشگاه سوغات ایران و جهان:

گردش مالی سوغات زیارت در کشور سالانه هزار میلیارد تومان است

مجری نمایشگاه بین‌المللی هدایا و سوغات ایران و جهان گفت: گردش مالی سوغات زیارت در کشور سالانه هزار میلیارد تومان است.


علی اکبرزاده در یک نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر با افزایش فعالیت شرکت‌های داخلی تولیدکننده مهر و تسبیح خوشبختانه واردات این کالاها از خارج کمتر شده است.
وی افزود: در گذشته حجم انبوهی مهر و تسبیح چینی به کشور وارد می‌شد که با فعالیت بیشتر تولیدکنندگان داخلی، خوشبختانه بازار این محصولات اقبال بیشتری به تولیدات ایرانی پیدا کرده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت تجارت‌گستر در ادامه با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی هدایا و سوغات ایران و جهان در تاریخ 16 تا 19 مرداد سال آینده گفت: این نمایشگاه با حضور ده‌ها شرکت داخلی و خارجی از ایران و دیگر کشورهای مختلف جهان و همچنین مشارکت وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای کشور، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.وی افزود: در این نمایشگاه بیش از 300 شرکت داخلی و خارجی، نوین‌ترین تولیدات و دستاوردهای هنری و محلی سوغات خود را ارائه و در معرض دید مخاطبان قرار خواهند داد.
به گفته اکبرزاده، اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هدایا و سوغات ایران و جهان در چهار بخش اصلی صنایع دستی، سوغات زیارت، صنایع بسته‌بندی و تابلوفرش برپا خواهد شد. در حاشیه این نمایشگاه همچنین آداب و رسوم و فرهنگ و سوغات و صنایع دستی مناطق و اقوام مختلف ایرانی هم عرضه می‌شود.معرفی سوغات و صنایع دستی و محلی مناطق مختلف ایران به دیگر کشورها، معرفی و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی به جهان، آشنایی تولیدکنندگان سوغات و صنایع محلی با جدیدترین روش‌های تولید، شناخت بازارهای صادراتی، آشنایی با نوین‌ترین روش‌های طراحی، تبلیغات و بسته‌بندی و برندسازی محصولات و سوغات مناطق مختلف کشور، برخی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هدایا و سوغات ایران و جهان به سایت
www.jahannema.com مراجعه کنند.